DM PKO BP prognozuje rozwój Biedronki o 100 sklepów rocznie w l. 2015-2017
Warszawa, 07.12.2015 (ISBnews) - Analitycy Domu Maklerskiego PKO BP zakładają, że sieć Biedronka prowadzona przez Jeronimo Martins Polska będzie rosnąć o ok. 100 sklepów rocznie w latach 2015-2017 i o ok. 200 sklepów po 2017 r., wynika z raportu datowanego na 30 listopada.
07.12.2015 | aktual.: 07.12.2015 08:53
"Ze względu na spowolnienie dynamiki otwarć w ostatnich trzech kwartałach, które było spowodowane spadkiem sprzedaży LFL i stagnacją wzrostu polskiego rynku FMCG, sądzimy, że w 2016 roku Biedronka będzie utrzymywała obecną, wolniejszą dynamikę otwarć liczby sklepów" - czytamy w raporcie.
Jako korzystne dla sieci sieci czynnik analitycy wymieniają powrót inflacji i wzrost wolumenowy rynku FMCG, a długoterminowo także ciągle stosunkowo niski stopień koncentracji rynku.
Biedronka notuje też stosunkowo wysoką, dodatnią sprzedaż w porównywalnych sklep, pomimo występującej deflacji. Dzieje się tak ze względu na umiejętną politykę marketingową, wzrost liczby SKU i innowacyjność produktową, wskazano w raporcie.
Na koniec czerwca br. sieć Biedronka liczyła 2 655 sklepów (w II kw. otwarto 25 punktów wobec 58 w I kw., zaś w całym I półr. br. zamknięto 15 placówek). Powierzchnia sklepów wzrosła do 1,71 mln m2 z 1,65 mln m2 na koniec 2014 r.
(ISBnews)