Do portu w Gdańsku wpłynął największy statek w historii
Do terminalu kontenerowego DCT wpłynął w poniedziałek przed południem największy w historii portu w Gdańsku kontenerowiec. Jednostka "Maersk Taikung" o długości ponad 330 metrów zainaugurowała połączenie Szanghaj-Gdańsk. To pierwszy polski port mający bezpośrednie, regularne połączenie kontenerowe z portami Dalekiego Wschodu.
Zobacz zdjęcia
zobacz galerię »
- Statek wypłynął z Szanghaju 1 grudnia 2009 r.; ma 332 m długości, 43,20 m szerokości, 14,50 m zanurzenia i na swój pokład może zabrać ponad osiem tysięcy TEU (jednostka określająca wymiar kontenera). Po wyładowaniu 344 kontenerów i załadunku 500 opuści we wtorek Gdańsk i wypłynie w kierunku Szanghaju - poinformował PAP rzecznik gdańskiego portu Janusz Kasprowicz.
Połączenie obsługuje największy na świecie operator kontenerowy Maersk Line.
Statki będą obsługiwać zarówno kontenery w tranzycie morskim, czyli przeznaczone do Finlandii i do Rosji, oraz ładunki w imporcie z Dalekiego Wschodu do Polski i polski eksport na Daleki Wschód.
Do tej pory kontenery z Azji, które miały trafić do Polski wpływały do portów Europy zachodniej, m.in. Hamburga, Rotterdamu i Antwerpii.
DCT Gdańsk S.A. jest spółką zarejestrowaną w Polsce, będącą w większości własnością GIF II (Global Infrastructure Fund II), specjalnego funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. DCT w Gdańsku działa od ponad dwóch lat.