DPD zapowiada fuzję prawną z Siódemką w II kw., liczy na 1,2 mld zł przychodów

Warszawa, 18.03.2015 (ISBnews) - DPD ocenia, że proces prawnego połączenia z Siódemką zakończy się w II kw. tego roku, a fuzja operacyjna zostanie sfinalizowana w ciągu roku - półtora. Obrót połączonych spółek sięgnie ok. 1,2 mld zł w tym roku. Celem DPD jest co najmniej utrzymane 24% udziału w rynku KEP, poinformował prezes Paweł Nawłoka.

"Połączenie prawne z Siódemką jest planowane na drugi kwartał tego roku. W miarę postępu połączenia operacyjnego będzie pojawiać się coraz więcej naszego logo w Siódemce. Naszym priorytetem jest uzyskanie synergii, ujednolicenie tego, co jest w obu spółkach po połączeniu pod nowym logo DPD. Logo Siódemki nie będzie wykorzystywane po procesie połączenia" - powiedział Nawłoka podczas konferencji prasowej.

Rebranding ma potrwać ok. 2 lat, a podstawowym celem jest utrzymanie jakości. Pierwszym etapem łączenia spółek jest integracja rejonów kurierskich i ujednolicanie standardów m.in. w obszarze infrastruktury logistycznej.

"Fuzja operacyjna - tu jeszcze cały czas dopasowujemy klocki. Myślę, że potrwa to ok. roku, półtora. Po połączeniu spodziewamy się ok. 1,2 mld zł obrotu w tym roku" - dodał prezes.

W 2014 r. przychody DPD wyniosły 888 mln zł. Siódemka konsolidowana jest od października 2014 r.

Obecnie DPD jest liderem polskiego rynku KEP z 24% udziałów i obrotami przekraczającymi 1 mld zł.

"Siódemka wpisuje się w naszą nową strategię, bo bardzo dużo wolumenu Siódemki było dla osób prywatnych. Dzięki niej zwiększamy ekonomię i efekt skali w segmencie klientów indywidualnych. Rynek jest bardzo konkurencyjny. Na pewno będziemy chcieli utrzymać tę pozycję, a na wzrost udziałów w rynku przyjdzie pora" - podkreślił Nawłoka.

Dodał, że ze względu na obecnie posiadany udział rynkowy, spółka nie planuje dalszych akwizycji.

Jak podkreślił prezes, rynek KEP jest bardzo mocno "pchany do przodu" dzięki rozwojowi e-commerce. Prognozowany wzrost rynku KEP na ten rok to ok. 7%, przy dwucyfrowym wzroście handlu e-commerce.

"W 2014 roku ten rynek w całej Europie wzrósł o 16%. Dla wielu naszych klientów Europa staje się jednolitym rynkiem, na którym chcą mieć jednolite usługi. Grupa DPD zdecydowała się na ujednolicenie swojej oferty, co jest związane też z nową strategią organizacją. Wejście w e-commerce międzynarodowy jest spowodowane potrzebami klientów. Chcemy postawić na budowanie relacji z klientami" - powiedział Nawłoka.

DPD zmienia swój rynkowy wizerunek, a zmiany mają na cele ujednolicenie nazewnictwa i elementów wizualnych we wszystkich spółkach grupy w związku z nową strategią głównego akcjonariusza - holdingu GeoPost.

W tym roku DPD planuje przeznaczyć na inwestycje w tym roku ponad 60 mln zł, głównie na infrastrukturę. Celem jest wzrost liczby punktów odbioru i nadań przesyłek do ponad 2 tys. na koniec tego roku wobec niespełna 1 tys. obecnie.

"Planujemy, że powinniśmy mieć ponad 2 tys. takich punktów do końca 2016 roku" - powiedział Nawłoka.

DPD Polska należy do holdingu GeoPost, który dostarcza 3 mln paczek dziennie i ma 11% udziału na rynku europejskim. DPD Polska w ub. roku dostarczyło 88 mln paczek, dysponując ok. 6 tys. kurierów i 470 samochodami ciężarowymi. Spółka posiada 2 centralne sortownie, 4 centra sortujące i ok. 150 tys. m2 powierzchni magazynowej.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)