Trwa ładowanie...
auto
10-04-2009 07:41

Duży popyt na małe auta

Recesja w Unii Europejskiej sprawia, że do łask kierowców wróciły małe auta. Tylko w marcu w Niemczech zarejestrowano ich ponad 44 tys., z czego 12,5 tys. to Fiaty Panda wyprodukowane w Polsce.

Duży popyt na małe autaŹródło: Chip Somodevilla/Getty Images/AFP
d4fr7lr
d4fr7lr

Bodźcem do zakupów małych i tanich samochodów jest nie tylko kryzys, ale też system dopłat, dzięki któremu przy złomowaniu starego i zakupie nowego samochodu niemieccy kierowcy dostają równowartość 2,5 tys. euro. I to bez względu na wyjściową cenę modelu. A to sprawia, że najbardziej opłaca się kupować samochody najtańsze.

W związku z ogromną popularnością dopłat niemiecki rząd zwiększył w tym tygodniu pulę pieniędzy z 1,5 mld do 5 mld euro. Dodatkowo program, który miał zakończyć się 31 maja, zostaje przedłużony do końca roku. Podobne systemy dofinansowania funkcjonują też we Francji, Włoszech czy na Słowacji.

Dzięki temu polskie fabryki aut nie narzekają na brak zamówień. W marcu z taśm naszych zakładów zjechał 79 448 aut, czyli o 27 proc. więcej niż w lutym. Z tyskiej fabryki, gdzie m.in. produkuje się Fiata Pandę, od początku roku wyjechało ponad 138 tys. aut, czyli o 25 proc. więcej niż rok wcześniej. Najwięcej wśród nich było Pand (66,4 tys. sztuk), Fiatów 500 (45,5 tys. sztuk) oraz Fordów Ka (24,7 tys. sztuk).

W Wielkiej Brytanii, gdzie ogólna sprzedaż nowych samochodów spadła w marcu o 30,5 proc., sprzedaż samochodów miejskich niemal podwoiła się w porównaniu z marcem 2008 roku.

W Polsce do najpopularniejszych aut wyjeżdżających z salonów należą małe auta, takie jak Skoda Fabia, Toyota Yaris oraz Fiat Panda.

Tomasz Dominiak
Współpraca Ben Webster, "The Times"
POLSKA Dziennik Zachodni

d4fr7lr
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4fr7lr