Dwie sieci z meblami mają oddać klientom część pieniędzy. Decyzja UOKiK
Rabat na cały asortyment - tymi hasłami salony meblowe Agata Meble oraz BRW reklamowały swoje oferty. Nie informowały jednak o tym, że nie wszystkie produkty są objęte promocją. Przedsiębiorcy oddadzą konsumentom 10 proc. wartości zakupów - informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
19.10.2016 | aktual.: 19.10.2016 10:54
Rabat na cały asortyment - tymi hasłami salony meblowe Agata Meble oraz BRW reklamowały swoje oferty. Nie informowały jednak o tym, że nie wszystkie produkty są objęte promocją. Przedsiębiorcy oddadzą konsumentom 10 proc. wartości zakupów - informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzbudziły hasła reklamowe salonów meblowych Agata Meble oraz Black Red White. Promocja w sklepach BRW obowiązywała w styczniu, a w Agata Meble – w lutym i marcu ubiegłego roku.
Reklamy przedsiębiorców informowały, że kupując w obu salonach, konsument otrzyma 10 proc. rabat na cały asortyment, a dodatkowo w Agata Meble klient mógł wybrać nieoprocentowane raty. W rzeczywistości, w salonach Agata Meble i BRW klient nie mógł skorzystać z rabatu, gdy chciał kupić produkty objęte innymi promocjami. Ponadto, w obu reklamach brakowało odniesienia do regulaminów, które informowały o rzeczywistych warunkach. Agata Meble oraz Black Red White dobrowolnie zobowiązały się do zrekompensowania strat konsumentom. Klienci, którzy zrobili zakupy w obu salonach w określonym terminie, otrzymają zwrot 10 proc. wartości zakupów.