Trwa ładowanie...

Dzień Babci i Dziadka. Seniorzy porzucają bazarki i zakupy robią w sieci

Aż o 12 proc. w ciągu roku przybyło seniorów zainteresowanych zakupami w sieci, zdecydowanie bardziej zainteresowane są nimi babcie. Sprawdzamy, czego najstarsi w rodzinie szukają w internecie.

Share
Dzień Babci i Dziadka. Seniorzy porzucają bazarki i zakupy robią w sieci
Źródło: ceneo.pl
dl943hf

Coraz więcej seniorów decyduje się na zakupy w sklepach internetowych. Z analizy przygotowanej przez serwis Ceneo.pl wynika, że zainteresowanie zakupami w sieci w ciągu roku wzrosło o 12 proc. w grupie powyżej 65 roku życia.

Codziennością staje się widok babci czy dziadka robiących zakupy online czy porównujących ceny produktów. Wśród klientów sklepów internetowych zdecydowanie przeważają babcie, ale dziadkowie również od nich nie stronią. Czego szukają na zakupach w sieci?

dl943hf

Badanie Ceneo.pl zostało przeprowadzone w styczniu, kiedy sklepy internetowe, podobnie jak stacjonarne, organizują atrakcyjne cenowo wyprzedaże. Z analizy serwisu wynika, że seniorów przyciągała kategoria z damskimi torebkami. W porównaniu do ubiegłego roku zainteresowanie tą kategorią w analizowanym okresie wzrosło wśród seniorów o ponad 700 proc. Na kolejnym miejscu znalazła się kategoria Smartfony a podium zamknęła kategoria z telewizorami.

Zobacz też: Suplementy diety to nie leki, ale mogą zrobić krzywdę

Co ciekawe, w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kategorii znajdziemy również te z suplementami diety (czwarte miejsce w rankingu) i kotłami (piąte miejsce w rankingu). Zestawienie zamykają kategorie takie jak zegarki, samochody osobowe i pralki, które zajęły kolejno miejsca ósme, dziewiąte i dziesiąte.

- Cieszymy się, że coraz więcej seniorów chętnie porównuje oferty sklepów. Wzrost w tej grupie wynika nie tylko z coraz większej dostępności do nowych technologii czy internetu, ale również z faktu, że każdemu z nas przybywa lat - powiedział Tomasz Jankowski, PR Manager Ceneo.pl.

dl943hf

- Dzisiejsi seniorzy są też zdecydowanie aktywniejsi i chętnie uczą się korzystać z najnowszych technologii. W naszej ocenie ten trend wzrostowy będzie się utrzymywał – dodał.

Które kategorie zanotowały największe rekordy popularności? Poza wspomnianymi torebkami, największą uwagą seniorów cieszyły się produkty z takich kategorii jak sukienki (wzrost o 150 proc.) i roboty kuchenne (wzrost o 45 proc.).

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

dl943hf

Podziel się opinią

Share
dl943hf
dl943hf