E‑delikatesy: uwaga na koszty dostawy

Z możliwości zrobienia spożywczych zakupów przez internet korzysta coraz
więcej osób. E-sklepy działające często w oparciu o „stacjonarne” delikatesy
przyciągają szerokim wyborem, stosunkowo atrakcyjnymi cenami oraz komfortem
dostawy „pod drzwi”. Tym razem bardziej niż wyrównanym cenom przyjrzeliśmy
się właśnie warunkom dostarczenia zamówienia.

E-delikatesy: uwaga na koszty dostawy
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

12.01.2011 | aktual.: 12.01.2011 10:23

Poziom cen w porównaniu z naszym przedświątecznym Barometrem cen w trzech e-sklepach zmienił się niemal niezauważalnie, o kilka lub kilkadziesiąt groszy w górę lub w dół. Niespełna 5 zł podwyżka w Almie także nie dziwi, zwłaszcza przy sezonowo rosnących cenach owoców i warzyw. Największy skok na portfele klientów wykonały delikatesy a.pl – o ponad 20 zł wzrósł rachunek za koszyk 24 produktów Handel-Net, przy czym warto zauważyć, że 18 zł z tej kwoty wynika z różnicy pomiędzy ceną kawy w aktualnym zestawieniu a uwzględnionym w poprzedniej edycji, małym, 50-gramowym opakowaniem.

Bez wątpienia warunki dostawy stanowią integralną część sprzedaży w internecie i przy wyrównanych cenach produktów decydują o atrakcyjności oferty. Postanowiliśmy więc przypomnieć szczegóły realizacji zamówień w e-sklepach ujętych w naszym Barometrze cen. Jako miejsce odbioru zakupów wybraliśmy warszawski adres redakcji Handel-Net.pl.

Przy kwocie, jaką wydalibyśmy na zakupy a.pl dolicza koszt dostarczenia towaru wysokości 10 zł. Jeśli zamówienie przekroczy 150 zł, dostawa jest darmowa. Do 99,99 zł wysokości rachunku klienci płacą 20zł. W a.pl można też skorzystać z dostawy ekspresowej, która jest realizowana w ciągu maksymalnie dwóch godzin i wiąże się z dodatkowym wydatkiem 40 zł.

W alma24.pl za dostarczenie zamówienia wartości 100-150 zł trzeba zapłacić 19,90 zł. Na bezpłatną dostawę mogą liczyć osoby robiące większe zakupy (250-300 zł). Alma nie stosuje minimalnej kwoty zamówienia przy sprzedaży internetowej, przy czym przy niewielkim rachunku koszt dostawy jest bardzo wysoki – za zakupy poniżej 50 zł to nawet 29 zł, przy większych kwotach to odpowiednio: 24,90 zł, 19,90 zł, 14,90 zł, 9,90 zł lub 4,90 zł. Sieć stosuje zmienny taryfikator, zależny od dnia i godziny przyjęcia kuriera.

Frisco oferuje darmową dostawę dla klientów, którzy wydadzą minimum 200 zł. Pozostali musza doliczyć do rachunku 25 zł.

E-piotripawel.pl realizuje zamówienia od kwoty 80 zł, a koszt dostawy wycenia na 15 zł. Przy zakupach powyżej 150 zł obsługa kuriera jest już tańsza – 10 zł, a powyżej 250 zł – dowóz zakupów jest gratis. Piotr i Paweł umożliwia też osobisty, bezpłatny odbiór w placówkach sieci w wybranych miastach.

W hipernet24.pl płacimy zawsze - najniższa stawka to 15 zł (dostawa w dzień roboczy, w promieniu 6 km od sklepu na warszawskich Bielanach i paczka do 10 kg), najwyższa taryfa sięga 40 zł (dostawa w dzień świąteczny lub w godzinach od 21.30 do 7.00, obszar od 35 do 50 km od sklepu) plus 3 zł za każde rozpoczęte 10 kg przesyłki.

Styczniowy koszyk Handel-Net.pl z dostawą najmniej kosztował w alma24.pl - 158,21 zł (w tym dostawa: 14,90 zł, kwota za zakupy jest wyższa o 4,77 zł w porównaniu z poprzednim wydaniem Barometru dla e-sklepów). Hipernet24.pl wystawił rachunek na 161,24 zł (w tym dostawa: 19,50 zł, za zakupy o 7 gr więcej niż pod koniec listopada). A.pl za nasze 24 produkty policzył sobie 163,57 zł (o 22,10 zł więcej), a za dostawę – 10 zł. E-piotripawel.pl jako jedyny miał niższy rachunek niż przed świętami (o 4,77 zł) – 143, 31 zł za zakupy i 15 zł za dowóz. Najwyższe ceny oraz najdroższą dostawę niezmiennie ma frisco.pl - 168,95 zł za zakupy plus 25 zł za dowóz.

internethandelsklep
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)