Emilewicz: Targi Expo w Astanie szansą na promocję polskiej gospodarki (krótka)

Targi Expo w Astanie szansą na promocję polskiej gospodarki i naszych przedsiębiorców na rynkach azjatyckich, a także nawiązanie współpracy dwustronnej między władzami i firmami z Polski i Kazachstanu - powiedziała w czwartek na konferencji w Warszawie wiceminister rozwoju Jadwiga Emilewicz.

06.04.2017 12:45

Astana Expo 2017 w Kazachstanie rozpoczyna się 10 czerwca i potrwa trzy miesiące. Wystawa odbywa się pod hasłem "Energia przyszłości". Polska zaprezentuje się zaś pod hasłem "Poland: creative people, smart energy". Oprócz rozwiązań dla energetyki, w tym nowoczesnego, czystego spalania węgla, Polska zamierza też pokazać, jak wykorzystać lasy do redukcji emisji dwutlenku węgla, a także promować kandydaturę Łodzi, jako gospodarza Expo w 2022 roku.

Na 6 września w ramach Expo zaplanowano Polsko-Kazachstańskie Forum Gospodarcze. 7 września odbędzie się Dzień Polski. Na konferencji zapowiedziano, że oba wydarzenia uświetni wizyta prezydenta Andrzeja Dudy.

Wiceminister Emilewicz zauważyła, że energia, która znalazła się w haśle wystawy, to wyzwanie nie tylko Expo, ale całego współczesnego świata. "Inteligentne zarządzanie energią, mniejsza konsumpcja energetyczna, konsumpcja przyjazna dla środowiska i produkcja energii przyjaznej dla środowiska są dzisiaj realnymi wyzwaniami, dla których nasze firmy, nasi naukowcy mogą już dzisiaj wiele rzeczy ciekawych technologicznie zaproponować" - zaznaczyła.

Podkreśliła, że targi w stolicy Kazachstanu pozwala nawiązać bilateralną współpracę z administracją kazachską i przedsiębiorcami kazachskimi. "Te nieformalne relacje już się zaczęły szeregiem wizyt strony kazachskiej w Polsce, gdzie spotykaliśmy się zarówno na poziomie administracji, a także na poziomie biznesowym. To jest (...) bardzo dobra współpraca i za nią dziękujemy" - podkreśliła Emilewicz.

Jak dodała, targi umożliwią zaprezentować nasze produkty tym wszystkim państwom, które tam będą obecne. "Oczywiście w naturalny sposób będą to w pierwszej kolejności rynki azjatyckie. My naszą obecność na tych rynkach azjatyckich wzmacniamy poprzez otwieranie nowych placówek promujących polskie inwestycje i polskich przedsiębiorców w Azji, to wydarzyło się już w zeszłym roku" - mówiła.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)