17.08. Warszawa (PAP) - Sieć sklepów Stokrotka, należąca do grupy Emperia, może się w tym roku powiększyć o około 20 placówek - podała Emperia w komunikacie prasowym.
W pierwszych dwóch kwartałach tego roku uruchomionych zostało 7 nowych Stokrotek. Nabyto sześć nowych nieruchomości przeznaczonych pod budowę kolejnych sklepów.
"Segment detaliczny to stabilna część Emperii, a supermarkety są bardzo perspektywicznym rynkiem. W 2010 roku osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki finansowe, a ten rok zapowiada się jeszcze lepiej. Niedawno ogłosiliśmy zamiar wyboru inwestora dla dywizji detalicznej na zasadzie aukcji. Notujemy duże zainteresowanie tą częścią biznesu zarówno ze strony inwestorów branżowych, jak i finansowych. Niezależnie od ogłoszonego procesu aukcyjnego zamierzamy rozwijać nasze sieci detaliczne. Pozwoli nam to na zwiększenie wartości tego segmentu - lub w wypadku nie uzyskania satysfakcjonującej oferty - wzmocnienie pozycji na rynku" - powiedział cytowany w komunikacie Artur Kawa, prezes Emperia Holding SA.
Dywizja detaliczna Grupy Emperia - w której skład wchodzą sieci sklepów: Stokrotka, Delima, Społem Tychy i MARO MARKETY - liczy obecnie 233 sklepy.
W czerwcu tego roku Emperia Holding rozpoczęła proces aukcyjny mający na celu wybór inwestora dla segmentu detalicznego. Zakończenie tego procesu i wybór inwestora jest planowany na koniec I kwartału 2012 roku.
W opinii zarządu spółki wartość spółek detalicznych (bez nieruchomości) kształtuje się na poziomie 900 mln zł. Emperia chce otrzymać cenę sprzedaży nie mniejszą niż ta kwota. (PAP)
pel/ osz/