Trwa ładowanie...
d2cbkpg

Emperia w ciągu dwóch miesięcy może podjąć decyzję ws. segmentu detalicznego (opis)

01.03. Warszawa (PAP) - Emperia może w ciągu dwóch miesięcy podjąć decyzję w sprawie segmentu detalicznego. Rozważane są dwie opcje: sprzedaż za gotówkę, bądź fuzja tego segmentu z...

d2cbkpg
d2cbkpg

01.03. Warszawa (PAP) - Emperia może w ciągu dwóch miesięcy podjąć decyzję w sprawie segmentu detalicznego. Rozważane są dwie opcje: sprzedaż za gotówkę, bądź fuzja tego segmentu z innym podmiotem - poinformował w czwartek Artur Kawa, prezes Emperii.

"Bardzo intensywnie pracujemy, by ostateczne decyzje w sprawie detalu pojawiły się w najbliższych tygodniach. Realnie patrząc myślę, że może to być około dwóch miesięcy, może trochę więcej" - powiedział Kawa.

"Rozważamy zarówno sprzedaż gotówkową, jak i połączenie działalności Stokrotki z innym przedsięwzięciem i być może częściowe wycofanie gotówki. Do obu scenariuszy podchodzimy poważnie" - dodał.

Poinformował, że zarząd spółki prowadzi rozmowy w sprawie fuzji z jednym inwestorem branżowym, natomiast w grupie kilku podmiotów zainteresowanych kupnem segmentu detalicznego są zarówno inwestorzy finansowi, jak i branżowi.

d2cbkpg

Proces aukcyjny mający na celu pozyskanie inwestora dla segmentu detalicznego Emperii ruszył w czerwcu 2011 roku. Początkowo spółka planowała go zakończyć w I kwartale tego roku. Pod koniec stycznia poinformowała jednak o dopuszczeniu nowych, potencjalnych inwestorów do procesu sprzedaży swoich spółek detalicznych i w związku z tym nie wyklucza możliwości wydłużenia terminu zamknięcia transakcji.

"Ugoda z Eurocashem w sprawie Tradisu wyeliminowała wiele ryzyk, rozdzwoniły się telefony od zainteresowanych detalem. Postanowiliśmy dopuścić kilka podmiotów do naszego data room i konkretnych rozmów" - powiedział Kawa.

Na pytanie, czy do procesu wróciły podmioty, które wcześniej się wycofały, odpowiedział:

"Tak, są przypadki funduszy, które się wcześniej wycofały lub nie złożyły wiążących ofert".

d2cbkpg

Emperia spodziewała się pozyskać ze sprzedaży spółek detalicznych nie mniej niż 900 mln złotych. Na pytanie, czy spółka podtrzymuje swoje oczekiwania cenowe, prezes odpowiedział:

"Wycena 900 mln zł jest ambitna, ale poczekałbym z komentarzem na ostateczne rozstrzygnięcia. Muszę jednak przyznać, że nie dołożyliśmy wartości od czerwca".

W 2011 roku działalność detaliczna Emperii przyniosła 1,8 mld zł sprzedaży (wzrost o 4,76 proc. rdr). EBITDA spadła o 39 proc. do 30,5 mln zł, EBIT spadł o prawie 94 proc. do 1,4 mln zł. Strata netto detalu wyniosła 0,9 mln zł wobec 13,7 mln zł zysku w 2010 roku.

d2cbkpg

"Toczący się proces wyboru inwestora dla detalu nie pomaga nam w prowadzeniu działalności. W czwartym kwartale odczuliśmy nieznaczne pogorszenie warunków zakupowych, nie udało nam się uzgodnić z producentami promocyjnych warunków handlowych. Sporo inwestowaliśmy" - powiedział prezes Kawa.

Proces wyboru inwestora dla działalności detalicznej dotyczy sieci sklepów: Stokrotka, Delima, Społem Tychy i Maro Markety, które posiadają łącznie 240 placówek.

W grudniu 2011 roku Emperia podpisała ugodę z Eurocash i sprzedała działalność dystrybucyjną. Gotówkowa cena sprzedaży wyniosła 1,095 mld zł. Wynik na transakcji na poziomie skonsolidowanym Emperii wyniósł 611,5 mln zł.

W rezultacie zysk netto grupy kapitałowej Emperia wyniósł po czterech kwartałach 2011 roku 702,3 mln zł. EBITDA spadła o 3,95 proc. rdr do 205,8 mln zł. Przychody wyniosły 6,3 mld zł (wzrost o 6,8 proc. rdr).(PAP)

pel/ ana/

d2cbkpg
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2cbkpg