eTravel przejmie Fly Away Travel za ok. 14,2 mln zł, wniosek trafił do UOKiK
Warszawa, 20.07.2016 (ISBnews) - Spółka eTravel wystąpiła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) z zawiadomieniem o zamiarze koncentracji rynku poprzez planowane przejęcie jednego z najstarszych biur turystycznych w Polsce - Fly Away Travel. Wartość transakcji to ok. 14,2 mln zł, podała spółka. e-Travel planuje kolejne akwizycje w branży turystycznej.
20.07.2016 | aktual.: 20.07.2016 11:08
"Naszym zamiarem jest budowa niekwestionowanego lidera branży obsługi podróży służbowych na rynku polskim. By ten cel osiągnąć, konieczne jest zarówno koncentrowanie wysiłków na wzroście organicznym m.in. poprzez stałe doskonalenie i rozwój narzędzi obsługi klientów, doskonalenie zdolności operacyjnej, jak również sprawnie realizowane akwizycje najciekawszych podmiotów branżowych. Aktualnie jesteśmy na etapie uzyskiwania zgody prezesa UOKiK na przejęcie Fly Away Travel" - powiedział twórca i prezes eTravel Andrzej Wierzba, cytowany w komunikacie.
Dodał, że celem jest budowa najsilniejszego podmiotu w Polsce, mogącego skutecznie konkurować z największymi zagranicznymi podmiotami działającymi na polskim rynku.
"Mam nadzieję, że nasze działania wpiszą się godnie w koncepcję nowoczesnego patriotyzmu gospodarczego" - podkreślił prezes.
Spółka eTravel jest kontrolowana przez giełdową spółkę holdingową Netmedia. W ostatnim okresie spółka eTravel podniosła istotnie kapitał zakładowy i przystąpiła do kolejnych akwizycji w branży turystycznej.
W ocenie zarządu eTravel, przejęcie i późniejsza integracja nowej spółki przełoży się na dwucyfrowy wzrost przychodów Grupy Netmedia.
eTravel SA to największa w Polsce spółka zajmująca się obsługą podróży służbowych (bilety lotnicze, hotele, wynajem samochodów) oraz organizacją imprez korporacyjnych. Oferuje też, w podobnym zakresie, usługi dla klientów indywidualnych, wzbogacając ofertę również o turystykę wyjazdową (w tym bardzo popularne rejsy wycieczkowe na niemal wszystkich akwenach świata) oraz przyjazdową.
Spółka podkreśla, że branża usług turystycznych staje się coraz istotniejszą częścią polskiej gospodarki. W roku ubiegłym udział gospodarki turystycznej w PKB Polski wyniósł 5,6%, a w eksporcie 6,1%. Branża polskich biur podróży ulega ciągłym przemianom, a w poszczególnych segmentach obsługi klientów pojawiają się polscy liderzy, z silnym zapleczem kapitałowym, zdolni do świadczenia usług na najwyższym poziomie z wykorzystaniem wysokiej klasy narzędzi informatycznych.
(ISBnews)