Facebook usprawni zakupy. Użytkownicy Messengera zapłacą bezpośrednio przez aplikację

Facebook planuje poszerzyć funkcje platformy Messenger. Klienci będą mogli dokonywać zakupów w jednym oknie, bez opuszczania aplikacji.

Obraz
Pixabay.com (CC0)

Facebook planuje poszerzyć funkcje platformy Messenger. Klienci będą mogli dokonywać zakupów bezpośrednio w rozmowie z firmą. Marki wykorzystają do tego boty, czyli programy komunikujące się z konsumentem. Od 12 września niektóre z nich już testują nowe rozwiązanie.

Wprowadzona funkcja pozwoli na sprzedaż produktów i usług konsumentom bezpośrednio z poziomu popularnego komunikatora. Oznacza to, że cała transakcja zostanie przeprowadzona w oknie konwersacji, bez opuszczania aplikacji. Zakupu będzie można dokonać na podstawie informacji o karcie kredytowej, zapisanej w ustawieniach Facebooka.

Do tej pory firmy stworzyły ok 30 tys. botów dla Messengera, aby poprawić zaangażowanie użytkowników w relacjach z markami. Uruchomione automaty prowadzą rozmowy z klientami, przesyłają gotowe informacje o produktach i załączają odnośniki do zewnętrznych stron. Teraz będą mogły także zachęcać do dokonania bezpośredniej transakcji.

Obraz

Facebook, printscreen

Aby dodatkowo usprawnić e-płatności, serwis Marka Zuckerberga współpracuje z głównymi podmiotami finansowymi. Wśród partnerów biznesowych znajdują się organizacje płatnicze, m.in. Visa, MasterCad i American Express, a także internetowe centra płatności online - PayPal i Stripe.

Platforma komunikacyjna to według Facebooka także idealne miejsce dla reklamodawców. Jeśli zdecydują się umieszczać za jego pośrednictwem bannery, będą mogli dodać do nich przycisk wzywający do działania, tzw. call-to-action. Użytkownik zobaczy jasną informację "Kup teraz" lub "Więcej informacji". Po kliknięciu zostanie bezpośrednio przeniesiony do nowego wątku rozmowy, a nie na zewnętrzną stronę firmy.

Niecałe pół roku temu Facebook zaprezentował komunikator Messenger w nowej odsłonie. Został poszerzony o rozmowy głosowe i wideo, a także o narzędzie do przesyłania pieniędzy między użytkownikami (na razie dostępne tylko w Stanach Zjednoczonych). Platforma do komunikacji ma przede wszystkim łączyć użytkowników z biznesem. Ułatwia obsługę klienta, pozwala na lepsze budowanie doświadczeń z marką, usprawnia e-commerce i otwiera drzwi do aktualności z pierwszej ręki.

Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
Ile trzeba mieć oszczędności, by żyć z odsetek? Oto kwota
Ile trzeba mieć oszczędności, by żyć z odsetek? Oto kwota
Te znicze to tegoroczny hit. Ludzie wydają nawet kilkaset złotych
Te znicze to tegoroczny hit. Ludzie wydają nawet kilkaset złotych
Ostrzeżenie dla turystów. Niedźwiedź pojawił się w woj. małopolskim
Ostrzeżenie dla turystów. Niedźwiedź pojawił się w woj. małopolskim
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos