Fałszywe maile z mBanku. Przestępcy próbują wyłudzić loginy i hasła
Dostałeś e-mail z informacją, że dostęp do twojego konta w mBanku został zablokowany? Uważaj, to fałszywka. Bank przestrzega, że to próba wyłudzenia poufnych identyfikatorów i haseł do bankowości elektronicznej oraz danych karty płatniczej.
01.03.2016 11:32
Jak wygląda taka sfałszowana wiadomość? Pojawia się w niej informacja, że dostęp do serwisu transakcyjnego banku został zablokowany. Powodem ma być "nieautoryzowany dostęp do konta". W mailu jest także link przekierowujący do fałszywej strony, wyglądającej jak strona banku. Tam jesteśmy proszeni o wpisanie loginu i hasła, a następnie o numer karty. Trzeba jednak pamiętać, że prawdziwy bank nigdy nie poprosi o podanie takich danych.
Co zrobić, jeżeli daliśmy się złapać? "Jeśli otworzyłeś wiadomość od przestępców i kliknąłeś w link lub wpisałeś dane karty, jak najszybciej skontaktuj się z nami wysyłając mail na adres: alert@mbank.pl lub zadzwoń na mLinię 801 300 800, zmień hasła dostępu oraz zastrzeż kartę której dane podałeś! Jeżeli wprowadziłeś kody sms na fałszywej stronie, sprawdź jakich operacji dotyczyły hasła i anuluj je" - informuje mBank.
rel="nofollow">money.plrel="nofollow">
Bank przypomina także, że nigdy żąda podawania haseł jednorazowych podczas logowania do serwisu transakcyjnego, nie prosi także o podanie telekodu, danych kart płatniczych i kredytowych. Nie wymaga podawania numeru, marki i modelu telefonu, ani nie wysyła na niego żadnych certyfikatów bezpieczeństwa lub innych aplikacji do zainstalowania. Nie prosi o podanie kodu PIN do karty, czy aplikacji i nie wysyła do klientów e-maili kierujących na stronę logowania do serwisu mBanku.