GDDKiA wypowiedziała konsorcjum z HBP i PBG umowę na budowę odcinka A4
25.07. Warszawa (PAP) - GDDKiA zerwała umowę na budowę autostrady A4 Tarnów-Dębica z konsorcjum firm SIAC Construction Ltd, PBG, Aprivia i Hydrobudowa Polska. Niezwłocznie drogowa...
25.07.2012 | aktual.: 25.07.2012 15:08
25.07. Warszawa (PAP) - GDDKiA zerwała umowę na budowę autostrady A4 Tarnów-Dębica z konsorcjum firm SIAC Construction Ltd, PBG, Aprivia i Hydrobudowa Polska. Niezwłocznie drogowa agencja ma rozpocząć procedurę wyboru nowego wykonawcy - podała GDDKiA w komunikacie prasowym.
"Konsorcjum firm: SIAC Construction Ltd, PBG, Aprivia i Hydrobudowa Polska, mimo zeszłotygodniowych deklaracji, nie wywiązywało się z zapisów kontraktowych, przestało realizować budowę autostrady A4 Tarnów-Dębica i zażądało niezgodnego z prawem zwiększenia wartości kontraktu o 200 mln zł. Doprowadziło to do zerwania umowy między konsorcjum a Skarbem Państwa GDDKiA. Obecnie podjęte zostaną analogiczne działania, jak m.in. przy budowie A2 Stryków-Konotopa czy A4 Brzesko - Wierzchosławice, gdzie po wypowiedzeniu umowy dotychczasowemu wykonawcy została wyłoniona nowa firma, która przejęła budowę drogi" - napisała GDDKiA w komunikacie.
"Procedurę wyboru nowego wykonawcy robót budowlanych GDDKiA rozpocznie niezwłocznie, tak by zakończenie prac na 35-kilometrowym odcinku Tarnów (w.Krzyż) - Dębica Pustynia było możliwe do końca 2013 roku" - dodano.
Konsorcjum: SIAC Construction Ltd, PBG, Aprivia i Hydrobudowa Polska w lipcu 2010 r. podpisało z GDDKiA umowę na budowę autostrady A-4 Tarnów - Rzeszów na odcinku od węzła Krzyż do węzła Dębica Pustynia. Wartość kontraktu wynosiła 1,75 mld zł brutto, a przedmiot zamówienia miał być zrealizowany w terminie 24 miesięcy od daty rozpoczęcia robót.
W czerwcu sąd ogłosił upadłość Hydrobudowy i PBG z możliwością zawarcia układu.(PAP)
gsu/ jtt/