Gierkówka przechodzi do historii. Wielkie zmiany na A1

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) poinformowała, że popularna gierkówka przechodzi do historii. Od piątku, 13 sierpnia kierowcy będą mogli korzystać z nowej betonowej nawierzchni autostrady A1.

Budowa autostrady A1
Budowa autostrady A1
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | GDDKiA

13.08.2021 11:57

Kierowcy nie będą już musieli jeździć po wysłużonej nawierzchni drogi krajowej nr 1, zwanej potocznie gierkówką. Od piątku dostępne będzie aż 6,7 km betonowej jezdni między miejscowościami Wygoda i Parzniewice. Od teraz cały 25-kilometrowy odcinek autostrady A1 między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem będzie można pokonać po nowej nawierzchni.

Kierowcy podróżujący autostradą A1 na całym 81-kilometrowym odcinku od Tuszyna do początku obwodnicy Częstochowy będą mieli więc do dyspozycji nową betonową nawierzchnię - wskazuje Business Insider.

Jak wyjaśniają drogowcy, obecnie na odcinku między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem obowiązującym układem ruchu jest 1+1, ale jeszcze w wakacje planowane jest wprowadzenie układu 2+2 - po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.

Zmiany na A1. Co jeszcze czeka kierowców?

"Przed końcem roku oddamy do ruchu cztery z pięciu odcinków realizacyjnych budowanej A1, od Tuszyna do węzła Piotrków Trybunalski Południe oraz od Kamieńska do początku obwodnicy Częstochowy, łącznie z drugim wiaduktem nad linią kolejową (WA-352). Na odcinku od Radomska do granicy województw łódzkiego i śląskiego prace są najbardziej zaawansowane, a nawierzchnia betonowa leży już na obu jezdniach. Na pozostałych trzech odcinkach trwają prace przy układaniu nawierzchni na drugiej jezdni przyszłej A1" - poinformowali przedstawiciele GDDKiA.

"Jedynie na odcinku pomiędzy węzłami Piotrków Trybunalski Południe i Kamieńsk, na który umowę podpisaliśmy w kwietniu 2019 r., ruch będzie odbywał się jedną jezdnią w obu kierunkach w układzie pasów 2+2. Z pełnego przekroju autostrady pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim, czyli trzech pasów na dwóch jezdniach, skorzystamy przed końcem 2022 r." - precyzują drogowcy.

Łączny koszt prac budowlanych to ponad 2,8 mld zł, z czego niemal 1,7 mld zł to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także