Gigant fast food ma problem. Zamknie kilkaset lokali w USA
Sieć fast food Wendy's planuje zamknięcie od 200 do 350 lokali w USA. Decyzja ma na celu poprawę rentowności i skoncentrowanie zasobów na bardziej dochodowych placówkach. Sieciówka jest pod silną presją konkurencji, która notuje wzrosty sprzedaży.
Decyzję ogłosił tymczasowy dyrektor generalny Ken Cook. Zamknięcia rozpoczną się jeszcze w tym roku i potrwają do 2026 r. i są elementem planu naprawczego.
Król mebli z Sulęcina. Liczył na szybki zarobek. Puściły mu nerwy
Zniknie kilkaset restauracji Wendy's
Portal dlahandlu.pl podaje, że Wendy's, jedna z największych sieci fast food na świecie, ogłosiła plan zamknięcia od 200 do 350 restauracji w USA w ciągu najbliższych lat (spośród 6 tys.). W wyniku tej decyzji pracę stracą tysiące osób.
Sieć Wendy's podjęła tę decyzję po odnotowaniu spadku sprzedaży o 4,7 proc. w trzecim kwartale. W tym samym czasie ich rywale, McDonald’s i Burger King, cieszyli się wzrostami sprzedaży odpowiednio o 2,4 proc. i 3,2 proc.
Cook wyjaśnił, że zamknięte zostaną głównie lokale, które od dłuższego czasu nie osiągają zadowalających wyników. - Działania te wzmocnią system i umożliwią franczyzobiorcom inwestowanie większego kapitału i zasobów w pozostałe restauracje - podkreślił dyrektor, cytowany przez portal ktla.com. Jak przekonywał, te kroki mają na celu poprawę sprzedaży i rentowności w pobliskich lokalizacjach.
Wendy's przestawiło swoją strategię kapitałową, koncentrując się teraz na wzroście średniej wartości sprzedaży, a nie na całkowitej sprzedaży netto. W raporcie za 2024 r. wartość średniego obrotu jednostkowego wyniosła nieco ponad 2 mln dolarów. Firma segmentuje również swoich klientów, by lepiej dostosować strategię marketingową.
- Kiedy spojrzymy wstecz na to, na czym koncentrowaliśmy się w ciągu ostatnich kilku lat, zauważymy, że skupialiśmy się na sprzedaży z dnia na dzień, a nie na marce w dłuższej perspektywie - stwierdził Cook.
Firma zapowiada także większy nacisk na optymalizację systemu poprzez analizę lokalizacji pod kątem finansowym oraz jakości obsługi klienta. Wendy's planuje też inwestować w szkolenia i działalność operacyjną, co ma na celu poprawę doświadczeń klientów.
Wendy's szykuje się do wejścia do Polski
W tym roku dość głośno było o planach Wendy's dotyczących polskiego rynku. Na ten moment sieć nie posiada nad Wisłą działających restauracji, ale zapowiada debiut. Obecnie trwa rekrutacja franczyzobiorców, którzy mieliby zarządzać lokalami Wendy's w Polsce.
Wendy's, z siedzibą w Dublinie (Ohio), jest trzecią co do wielkości siecią fast food z hamburgerami na świecie. Została założona w 1969 r. i zasłynęła z kwadratowych burgerów i deseru Frosty.
źródło: dlahandlu.pl, WP Finanse