Słynna sieć restauracji w USA wstaje z kolan. Oto nowy plan
Sieć restauracji Hooters, po ogłoszeniu upadłości, wraca na rynek z nowym planem restrukturyzacyjnym - donosi "Wall Street Journal". Zmiany obejmują zarówno wygląd kelnerek, jak i strategię marketingową, skierowaną teraz także do rodzin.
Po latach burzliwej działalności, związanej z kontrowersjami na temat wykorzystania wizerunku kobiet, sieć Hooters podejmuje próbę odrodzenia. Firma ogłosiła upadłość pod koniec marca 2025 r., ale teraz ma nowy plan.
Król mebli z Sulęcina. Liczył na szybki zarobek. Puściły mu nerwy
Hooters wraca do korzeni. Koniec skąpych strojów kelnerek
Amerykańskie media donoszą, że nowe otwarcie ma zagwarantować powrót założycieli z 1983 r., którzy planują znaczącą restrukturyzację, obejmującą wygląd restauracji i stroje kelnerek. W tej odmienionej wersji kluczowe będą nie tylko pomarańczowe szorty dresowe, lecz także bardziej stonowany styl i atmosfera.
Zmiany w Hooters są odpowiedzią na krytykę związaną z wcześniejszym wizerunkiem, który często był postrzegany jako promujący seksizm. Neil Kiefer, prezes firmy, przyznał w rozmowie z "Wall Street Journal", że konieczne są nowe podejście i sposób myślenia.
Nie sądzę, żebyście po zmianach zobaczyli wiele skąpo ubranych kelnerek - stwierdził.
Kolejny cel to zmiana percepcji Hooters jako nieodpowiedniego dla rodzin. Nowa wizja zakłada przyciągnięcie tej grupy docelowej, co ma stworzyć rodzinną atmosferę. - Nie przejmujemy po prostu restauracji, odzyskujemy nazwę Hooters, aby pokazać światu, kim naprawdę jesteśmy - zaznaczył prezes.
Plan restrukturyzacji obejmuje także uproszczenie menu i poprawę jakości składników, co ma przyciągnąć szeroką klientelę. Według Kiefera kluczowe jest, aby każdy gość czuł się mile widziany. Modernizacja obejmie ok. 140 lokalizacji w USA.
Pierwotna koncepcja restauracji, będąca swego czasu rewolucją na rynku, w obecnych czasach wymaga dostosowania do zmieniających się norm społecznych. Z zapowiedzi wynika, że pozostanie luźna atmosfera baru plażowego, ale w nowej, bardziej przyjaznej formie.
Zmiany mają pomóc w odbudowie reputacji marki i zwiększeniu liczby klientów. Kierując się w stronę inkluzywności, Hooters chce znowu stać się jednym z ulubionych miejsc spotkań.
Problemy kadrowe Hooters
Problemy Hooters, które poskutowały upadłością i restrukturyzacją, zaczęły się w 2024 r. Wówczas CNN donosiło, że z powodu problemów kadrowych (w tym pozwów o dyskryminację) oraz rosnących kosztów żywności i pracy sieć zamknęła kilkadziesiąt restauracji.
Początki Hooters sięgają 1983 r., kiedy uruchomiono pierwszy lokal w Clearwater. W 2019 r. firma została przejęta przez fundusze private equity Nord Bay Capital i TriArtisan Capital Advisors.
źródło: "Wall Street Journal", WP Finanse