Konkurencja McDonald's wchodzi do Polski. Ruszyły poszukiwania
Amerykańska sieć fast food Wendy's, która słynie m.in. z kwadratowych hamburgerów wkracza na polski rynek. Na razie firma prowadzi rozmowy z kandydatami na masterfranczyzobiorców i ciągle szuka chętnych do otwarcia restauracji.
Gigant z branży fast food zapowiedział rozszerzenie działalności i wejście na polski rynek. Jak podaje horecanet.pl, Wendy's będzie działać w modelu franczyzowym. Aktualnie firma poszukuje osób, które poprowadzą lokale zgodnie z wytycznymi centrali.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Tłumy ruszyły po kebaby Podolskiego. Byliśmy na otwarciu
Gigant z branży fast food wchodzi do Polski
Kandydaci na te stanowiska powinni posiadać bogate doświadczenie operacyjne i udokumentowaną historią dynamicznego rozwoju marek. Wendy's ma rozglądać się za osobami, które dobrze znają lokalny rynek.
Jak podaje portal, pomimo braku fizycznej obecności Wendy’s w kraju, marka cieszy się już dużą rozpoznawalnością – aż 50 proc. Polaków zna Wendy’s, a 74 proc. deklaruje chęć odwiedzenia restauracji po jej otwarciu.
– Jestem zaskoczony poziomem znajomości marki Wendy’s w Polsce. Od początku było widać, że Polacy bardzo dobrze ją znają i cenią – wielu z nas jeździło do Stanów, gdzie Wendy’s jest jedną z ikon amerykańskich burgerowni – mówił w rozmowie z portalem Arkadiusz Słodkowski, członek rady nadzorczej PROFIT System, przedstawiciela Wendy’s w Polsce.
Jak dodaje, już pierwsza informacja o możliwym wejściu Wendy’s do Polski, którą opublikował w mediach społecznościowych, wywołała ogromne poruszenie. – Musze przyznać, że nie mamy żadnych problemów z pozyskiwaniem kandydatów do współpracy – podkreślał Słodkowski.
Wendy's to sieć amerykańskich restauracji założona w stanie Ohio w 1969 r. przez Dave'a Thomasa, który nazwał restaurację na cześć swojej córki Melindy Lou (dla bliskich Wendy). Działa w ponad 30 państwach i posiada ponad 7,1 tys. lokali
Sieć słynie z kwadratowych hamburgerów, frytek z solą morską i "The Frosty", czyli mrożonego deseru mlecznego.
Polski rynek kusi fast foody. Nowe lokale Popeyes
O tym, że Polska jest atrakcyjnym rynkiem dla branży fast food świadczą nie tylko plany Wendy's, lecz także rozwój marki Popeyes (amerykański bar znany ze smażonego kurczaka). W tym roku Popeyes otworzył już pięć nowych restauracji.
Jednak z zapowiedzi przedstawicieli firmy wynika, że Popeyes nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Do końca roku amerykańska spółka chce uruchomić ponad 20 nowych restauracji nad Wisłą.
Poza tym Popeyes otworzył też pierwszą restaurację z opcją drive thru. Jest ona zlokalizowana w Szczecinie przy ul. Struga.