Gigant otwiera w Polsce centrum logistyczne (WIDEO)
500 osób znajdzie pracę w tworzonym w Warszawie przez P&G Europejskim Centrum Planowania i Logistyki. Warszawska inwestycja koncernu będzie zarządzać dostawami w 100 krajach, zarówno od producentów do fabryk firmy, jak i dostawami do centrów dystrybucji i odbiorców.
500 osób znajdzie pracę w tworzonym w Warszawie przez P&G Europejskim Centrum Planowania i Logistyki. Warszawska inwestycja koncernu będzie zarządzać dostawami w 100 krajach, zarówno od producentów do fabryk firmy, jak i dostawami do centrów dystrybucji i odbiorców. Według zarządzających firmą, o wyborze Polski na miejsce inwestycji zdecydowała możliwość znalezienia wykwalifikowanych pracowników i wcześniejsze, dobre doświadczenia koncernu z inwestycjami w naszym kraju.
Koncern Procter & Gamble inwestuje w Polsce od 20 lat. Obecnie ma w naszym kraju cztery fabryki i centrum eksperckie. Kolejne – właśnie startuje.
– Nasi pracownicy zatrudnieni w sieci dystrybucji i naszych polskich fabrykach udowodnili, że w Polsce znajdziemy talenty i zasoby, by uruchomić pierwsze w tej części Europy tak duże centrum planowania – mówi agencji Newseria Biznes Yannis Skoufalos, Global Product Supply Officer P&G.
Europejskie Centrum Planowania i Logistyki będzie miało w swoim zasięgu fabryki i centra dystrybucji w 100 krajach. Będzie w nim pracowało 500 osób.
– Będą kupować materiały do produkcji, organizować dostawy do naszych fabryk w Europie, nadzorować i pomagać w planowaniu, organizować produkcję dla naszych klientów w Europie, planować dostawy dla nich tak, by zoptymalizować koszty dostaw – mówi Yannis Skoufalos.
Polska pokonała inne kraje w wyścigu o tę inwestycję głównie ze względu na dobre doświadczenie koncernu na naszym rynku. Nie bez znaczenia jest też dobry klimat inwestycyjny w Polsce.
– Po pierwsze szukamy miejsc, które będą miejscami stabilnymi ekonomicznie i politycznie. To kryterium Polska spełnia. Chcielibyśmy mieć dostęp do utalentowanych pracowników. To również znaleźliśmy w Polsce – wymienia Werner Geissler, Vice Chairman, Global Operations.
Poza Polakami w centrum pracę znalazły osoby z ponad 30 krajów
– Szukamy miejsc z dobrą infrastrukturą w wielu aspektach: transportową, edukacyjną, bo zatrudniamy wielu ekspertów i ich rodziny potrzebują dostępu do szkół, systemu edukacji czy systemu opieki zdrowotnej. Te kryteria Polska i Warszawa też spełniają – podkreśla Werner Geissler. – Ostatni, choć nie najmniej ważny czynnik to dobra współpraca z partnerami zewnętrznymi: organizacjami pozarządowymi i urzędami państwowymi.
Inwestycje dużych koncernów to poza miejscami pracy szansa na przyciągnięcie kolejnych inwestorów. Szczególnie cennymi ambasadorami Polski są koncerny, które tak jak P&G od ponad dwóch dekad nieprzerwanie działają w Polsce.
– To jest najbardziej wiarygodny przekaz, globalny przekaz, że w Polsce warto inwestować. Takie firmy, duże mocne marki, które są zadowolone, że funkcjonują w naszym kraju i chcą się w naszym kraju rozwijać. Tworzą w naszym kraju takie inwestycje, które dla nas są najcenniejsze – dodaje Monika Piątkowska, wiceprezes zarządu Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.
(AS)