GPW: Zasady Działania Catalyst

...

27.01.2010 18:59

27.01. Warszawa (PAP) - GPW: Zasady Działania Catalyst

Uchwała Nr 59/2010 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 27 stycznia 2010 r. w sprawie określenia Zasad Działania Catalyst

Na podstawie § 21 ust. 3 Statutu Giełdy, Zarząd Giełdy postanawia, co następuje:

§ 1 Określa się Zasady Działania Catalyst, jako treść dokumentu informacyjnego dotyczącego zasad działania systemu autoryzacji i obrotu dłużnymi instrumentami finansowymi prowadzonego przez Giełdę Papierów Wartościowy w Warszawie S.A. i BondSpot S.A., stanowiące załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2 Uchyla się uchwałę Nr 408/2009 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 3 września 2009 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Catalyst.

§ 3 Uchwała wchodzi w życie z dniem 15 lutego 2010 r.

Załącznik do Uchwały Nr 59/2010

Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A.

z dnia 27 stycznia 2010 r.

ZASADY DZIAŁANIA CATALYST

Rozdział I

Postanowienia ogólne

§ 1 [Catalyst] 1. Catalyst stanowi prowadzony przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. zwaną dalej "Giełdą" oraz BondSpot S.A. zwany dalej "BondSpot", system autoryzacji i obrotu dłużnymi instrumentami finansowymi, z wyłączeniem obligacji emitowanych przez Skarb Państwa lub Narodowy Bank Polski.

  1. Catalyst nie jest wyodrębnioną formą obrotu zorganizowanego ani też nie powinien być formalnie utożsamiany z prawnie zdefiniowaną formą obrotu zorganizowanego w rozumieniu przepisów prawa regulujących zorganizowany obrót instrumentami finansowymi i według kwalifikacji prawnych wynikających z tych przepisów.

§ 2 [Hierarchia aktów regulacyjnych] Giełda oraz BondSpot zapewniają, aby przepisy stanowione przez Giełdę albo BondSpot, dotyczące poszczególnych rynków lub systemów obrotu były, w zakresie normowanym przez przepisy, zharmonizowane z niniejszymi Zasadami.

§ 3 [Pojęcia niezdefiniowane] Pojęcia niezdefiniowane w Zasadach są rozumiane zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa obowiązującymi na krajowym rynku regulowanym, w szczególności z przepisami ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi (Dz.U. Nr 183, poz. 1538, z późn. zm.), ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (Dz.U. Nr 184, poz. 1539, z późn. zm.), ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o obligacjach (Dz. U. z 2001 r., Nr 120, poz. 1300 z późn. zm.) oraz przepisami regulaminów obowiązujących na poszczególnych rynkach lub w systemach obrotu w ramach Catalyst.

§ 4 [ Struktura Catalyst] Catalyst obejmuje:

1) rynek regulowany prowadzony przez Giełdę,1

2) rynek regulowany prowadzony przez BondSpot,2

3) alternatywny system obrotu prowadzony przez Giełdę,3

4) alternatywny system obrotu prowadzony przez BondSpot,4

zwane dalej: "rynkami Catalyst".

§ 5 [Wprowadzenie dłużnych instrumentów finansowych na Catalyst] Wprowadzenie dłużnych instrumentów finansowych do systemu Catalyst polega na:

1) uzyskaniu przez emitenta autoryzacji Catalyst dla danej emisji dłużnych instrumentów finansowych, albo

2) skierowaniu danej emisji dłużnych instrumentów finansowych do obrotu zorganizowanego.

Rozdział II

Autoryzacja dłużnych instrumentów finansowych na Catalyst

§ 6 [Przedmiot autoryzacji Catalyst] 1. Przedmiotem autoryzacji w ramach Catalyst zwanej dalej "autoryzacją Catalyst" mogą być obligacje oraz inne instrumenty finansowe o charakterze dłużnym emitowane na podstawie właściwych przepisów prawa polskiego lub obcego.

  1. Przyznanie autoryzacji Catalyst następuje po spełnieniu warunków określonych w § 8 - 9 niniejszych Zasad.

§ 7 [Autoryzacja dłużnych instrumentów finansowych] 1. Uzyskanie autoryzacji Catalyst dla danej emisji dłużnych instrumentów finansowych oznacza rejestrację emisji w systemie informacyjnym Catalyst oraz zobowiązanie się przez emitenta do wykonywania obowiązków związanych z przekazywaniem informacji bieżących i okresowych, których zakres i terminy przekazywania określają przepisy Rozdziału III oraz Załącznika Nr 1 do niniejszych Zasad.

  1. Uzyskanie autoryzacji następuje z chwilą podjęcia przez Giełdę uchwały o przyznaniu autoryzacji, wskazującej oznaczenie identyfikujące emisję w systemie informacyjnym Catalyst.

§ 8 [Warunki autoryzacji] Autoryzacja Catalyst może zostać przyznana jeżeli w stosunku do emitenta nie toczy się postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne.

§ 9 [Wniosek o przyznanie autoryzacji] 1. Przyznanie autoryzacji Catalyst następuje na podstawie wniosku emitenta składanego do Giełdy w odniesieniu do każdej emisji dłużnych instrumentów finansowych.

  1. Do wniosku należy załączyć: 1) raport o emitencie,

2) informację o otrzymanej ocenie ratingowej, jeżeli została sporządzona, wraz z dokumentem potwierdzającym ocenę,

3) akt założycielski albo inne dokumenty określające status prawny emitenta oraz aktualny, jednolity tekst statutu emitenta,

4) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli emitent podlega wpisowi do właściwego rejestru,

5) oświadczenie, że nie toczy się wobec emitenta postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne,

6) zobowiązanie emitenta do przestrzegania postanowień Zasad Działania Catalyst.

  1. W przypadku ubiegania się przez emitenta o uzyskanie autoryzacji Catalyst dla kolejnej emisji dłużnych instrumentów finansowych w okresie nie dłuższym niż 12 miesięcy od przyznania ostatniej autoryzacji, wniosek o którym mowa w ust. 2 może nie zawierać załączników wskazanych w pkt. 3 - 5, o ile zamieszczone w nich informacje nie uległy zmianie, oraz załącznika wskazanego w pkt. 6.
  1. Wzór wniosku oraz zakres informacji jakie powinien zawierać wniosek o przyznanie autoryzacji określa Załącznik Nr 3 do niniejszych Zasad.
  1. Zakres informacji jakie powinien zawierać raport o emitencie określa Załącznik Nr 4 do niniejszych Zasad.

§ 10 [Rejestracja emisji w systemie depozytowo-rozliczeniowym] 1. Dłużne instrumenty finansowe, które są przedmiotem ubiegania się o skierowanie do obrotu na rynkach Catalyst powinny być zdematerializowane.

  1. Dłużne instrumenty finansowe nie będące przedmiotem ubiegania się o skierowanie do obrotu zorganizowanego na Catalyst mogą nie podlegać dematerializacji.

§11 [Opłaty za autoryzację i wprowadzenie na Catalyst] 1. Uzyskanie przez emitenta autoryzacji dla danej emisji dłużnych instrumentów finansowych podlega opłacie w wysokości:

1) 3.000 zł w przypadku emitenta, którego dłużne instrumenty finansowe nie są notowane na Catalyst,

2) 2.000 zł w przypadku emitenta, którego dłużne instrumenty finansowe są notowane na Catalyst.

  1. Wprowadzenie dłużnych instrumentów finansowych do obrotu zorganizowanego w ramach Catalyst podlega opłacie , która wynosi:

1) w przypadku, gdy emitent dokonuje wprowadzenia dłużnych instrumentów finansowych do obrotu wyłącznie na jednym z rynków prowadzonych w ramach Catalyst - 100% wartości odpowiedniej opłaty ustalanej na podstawie przepisów obowiązujących na danym rynku;

2) w przypadku, gdy emitent dokonuje wprowadzenia dłużnych instrumentów finansowych do obrotu na dwóch rynkach prowadzonych w ramach Catalyst - po 50% wartości odpowiedniej opłaty ustalanej na podstawie przepisów obowiązujących na każdym z tych rynków.

Rozdział III

Obowiązki informacyjne emitentów dłużnych instrumentów finansowych

§ 12 [Postanowienia ogólne] 1. Emitenci dłużnych instrumentów finansowych, wprowadzonych na Catalyst zobowiązani są do przekazywania informacji bieżących i okresowych.

  1. Informacje bieżące i okresowe powinny: 1) zawierać informacje odzwierciedlające specyfikę opisywanej sytuacji w sposób prawdziwy, rzetelny i kompletny,

2) być sporządzone w sposób umożliwiający inwestorom ocenę wpływu przekazywanych informacji na sytuację gospodarczą, majątkową i finansową emitenta lub na cenę lub wartość instrumentów finansowych.

  1. Obowiązek przekazywania informacji, o których mowa w ust. 2, powstaje począwszy od dnia roboczego następującego po dniu uzyskania autoryzacji, chyba że przepisy prawa lub przepisy właściwych regulaminów obowiązujących na rynkach Catalyst wskazują wcześniejszy moment rozpoczęcia wykonywania tego obowiązku.
  1. Informacje bieżące i okresowe są niezwłocznie po ich przekazaniu publikowane na stronie internetowej Catalyst.

§ 13 [Zakres obowiązków informacyjnych] 1. Emitenci dłużnych instrumentów finansowych, dopuszczonych do obrotu na jednym z rynków regulowanych w ramach Catalyst i wprowadzonych jednocześnie do alternatywnego systemu obrotu prowadzonego przez Giełdę lub alternatywnego systemu obrotu prowadzonego przez BondSpot, przekazują informacje bieżące i okresowe, w zakresie i w terminach, w jakich zgodnie z właściwymi przepisami prawa lub przepisami regulaminów właściwych rynków Catalyst, informacje te są przekazywane na danym rynku regulowanym Catalyst.

  1. Emitenci dłużnych instrumentów finansowych, wprowadzonych do alternatywnego systemu obrotu prowadzonego przez Giełdę lub do alternatywnego systemu obrotu prowadzonego przez BondSpot, przekazują informacje bieżące oraz następujące informacje okresowe: 1) raporty roczne - w przypadku emitenta będącego jednostką samorządu terytorialnego, lub w przypadku, gdy emisja jest gwarantowana przez Skarb Państwa lub Narodowy Bank Polski ,

2) raporty roczne oraz raporty półroczne - w przypadku pozostałych emitentów.

  1. Szczegółowy zakres, wymogi oraz terminy przekazywania informacji bieżących i okresowych dla emitentów, o których mowa w ust. 2, określają przepisy właściwych regulaminów rynków Catalyst.

§ 14 [Język obowiązków informacyjnych] 1. Emitenci dłużnych instrumentów finansowych, dopuszczonych do obrotu na jednym z rynków regulowanych Catalyst i wprowadzonych jednocześnie do alternatywnego systemu obrotu prowadzonego przez Giełdę lub do alternatywnego systemu obrotu prowadzonego przez BondSpot, przekazują informacje bieżące i okresowe w języku w jakim, zgodnie z właściwymi przepisami prawa, informacje te są przekazywane na danym rynku regulowanym Catalyst.

  1. Emitenci dłużnych instrumentów finansowych, wprowadzonych do alternatywnego systemu obrotu prowadzonego przez Giełdę lub do alternatywnego systemu obrotu prowadzonego przez BondSpot, przekazują informacje bieżące i okresowe, według wyboru emitenta, w języku polskim lub języku angielskim. Wraz z przekazaniem pierwszej informacji bieżącej lub okresowej emitent powinien określić w jakim języku będą one przekazywane, chyba że informacje te przekazywane będą w obu wersjach językowych. Emitent zobowiązany jest do uprzedniego opublikowania na stronie internetowej Catalyst informacji o zmianie decyzji w powyższym zakresie.

Rozdział IV

Zasady kierowania dłużnych instrumentów finansowych do obrotu zorganizowanego na Catalyst § 15 [Skierowanie do obrotu zorganizowanego] 1. Dłużne instrumenty finansowe mogą zostać skierowane do obrotu zorganizowanego na rynkach Catalyst. 2. Skierowanie do obrotu zorganizowanego może polegać na:

1) dopuszczeniu emisji do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę oraz rynku regulowanym prowadzonym przez BondSpot, albo

2) dopuszczeniu emisji do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę oraz wprowadzeniu jej do alternatywnego systemu obrotu prowadzonego przez BondSpot, albo

3) dopuszczeniu emisji do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez BondSpot oraz wprowadzeniu jej do alternatywnego systemu obrotu prowadzonego przez Giełdę, albo

4) wprowadzeniu emisji do alternatywnego systemu obrotu prowadzonego przez Giełdę oraz alternatywnego systemu obrotu prowadzonego przez BondSpot.

  1. W uzasadnionych przypadkach, wynikających ze szczególnych potrzeb obrotu, na wniosek emitenta, dłużne instrumenty finansowe mogą zostać dopuszczone lub wprowadzone na każdy z rynków Catalyst lub wyłącznie na jeden z nich.
  1. Skierowanie dłużnych instrumentów finansowych do obrotu zorganizowanego następuje na wniosek emitenta składany do Giełdy lub BondSpot.

§ 16 [Zasady kierowania do obrotu na rynku regulowanym Catalyst] 1. W przypadku, o którym mowa w § 15 ust. 2 pkt 2, dopuszczenie dłużnych instrumentów finansowych do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę stanowi podstawę do wprowadzenia ich do alternatywnego systemu obrotu prowadzonego przez BondSpot.

  1. W przypadku, o którym mowa w § 15 ust. 2 pkt 3, dopuszczenie dłużnych instrumentów finansowych do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez BondSpot stanowi podstawę do wprowadzenia ich do alternatywnego systemu obrotu prowadzonego przez Giełdę.

§ 17 [Zasady kierowania do alternatywnego systemu obrotu prowadzonego przez Giełdę lub BondSpot] 1. Wprowadzenie dłużnych instrumentów finansowych do alternatywnego systemu obrotu prowadzonego przez Giełdę stanowi podstawę do wprowadzenia ich do alternatywnego systemu obrotu prowadzonego przez BondSpot.

  1. Wprowadzenie dłużnych instrumentów finansowych jedynie do alternatywnego systemu obrotu prowadzonego przez Giełdę lub jedynie do alternatywnego systemu obrotu prowadzonego przez BondSpot następuje po spełnieniu wymogów określonych we właściwych regulaminach obowiązujących na tych rynkach Catalyst.

§ 18 [Wymogi dopuszczenia lub wprowadzenia na Catalyst] 1. Dopuszczone/wprowadzone do obrotu na rynkach Catalyst mogą zostać dłużne instrumenty finansowe, o ile:

1) został sporządzony odpowiedni dokument informacyjny, 2) zbywalność tych instrumentów nie jest ograniczona,

3) w stosunku do emitenta tych instrumentów nie toczy się postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne.

  1. Zakres dokumentu informacyjnego składanego przez emitenta określają przepisy prawa oraz przepisy właściwych regulaminów lub innych przepisów obowiązujących na danym rynku Catalyst.
  1. W przypadku korzystania przez emitenta, ubiegającego się o wprowadzenie dłużnych instrumentów finansowych do alternatywnego systemu obrotu prowadzonego przez Giełdę lub do alternatywnego systemu obrotu prowadzonego przez BondSpot, z pomocy Autoryzowanego Doradcy, dokument informacyjny powinien wskazywać podmiot pełniący funkcję Autoryzowanego Doradcy oraz zakres jego działania.

§ 19 [Załączniki do wniosku] 1. Do wniosku o dopuszczenie/wprowadzenie dłużnych instrumentów finansowych do obrotu na rynkach Catalyst emitent zobowiązany jest załączyć:

1) odpowiedni dokument informacyjny i aneksy do tego dokumentu, wraz z informacjami o okolicznościach lub zdarzeniach, które nastąpiły w okresie od jego sporządzenia do dnia złożenia wniosku o dopuszczenie lub wprowadzenie, a które mogą mieć istotny wpływ na sytuację gospodarczą, majątkową lub finansową emitenta lub w ocenie emitenta mogłyby w sposób znaczący wpłynąć na cenę lub wartość jego instrumentów finansowych,

2) decyzję właściwego organu nadzoru o zatwierdzeniu dokumentu informacyjnego i aneksów do tego dokumentu, jeżeli jest wymagana.

  1. Giełda lub odpowiednio BondSpot może żądać przedstawienia przez emitenta dodatkowych informacji, oświadczeń lub dokumentów związanych z dopuszczeniem/wprowadzaniem określonych dłużnych instrumentów finansowych do obrotu. Otrzymane informacje, oświadczenia lub dokumenty mogą być opublikowane na stronie internetowej Catalyst.
  1. Wzór wniosku emitenta o wprowadzenie instrumentów finansowych do obrotu na rynku regulowanym w ramach Catalyst lub rozpoczęcie notowań w alternatywnych systemach obrotu w ramach Catalyst określają przepisy właściwych regulaminów lub inne przepisy obowiązujące na danym rynku Catalyst.

§ 20 [Termin dopuszczenia/wprowadzenia] 1. Giełda i BondSpot zapewniają, aby dopuszczenie/wprowadzenie dłużnych instrumentów finansowych do obrotu na rynkach Catalyst następowało równocześnie, nie później jednak niż w terminie 5 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.

  1. Giełda i BondSpot zapewniają , aby rozpoczęcie obrotu dłużnymi instrumentami finansowymi na rynkach Catalyst następowało równocześnie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia dopuszczenia/wprowadzenia do obrotu, chyba że szczególne okoliczności wymagają określenia innego terminu. 3. Po dopuszczeniu/wprowadzeniu instrumentów finansowych do obrotu, na stronie internetowej Catalyst publikuje się odpowiedni dokument informacyjny oraz informacje, o których mowa w § 19 ust. 1 pkt 1).

Rozdział V

Pozbawienie autoryzacji i wykluczenie z obrotu

§ 21 [Pozbawienie wykluczenie z obrotu na Catalyst] 1. W przypadku, gdy emitent dłużnych instrumentów finansowych narusza przepisy obowiązujące na rynkach Catalyst, a w szczególności nie wykonuje obowiązków związanych z przekazywaniem informacji bieżących i okresowych lub wykonuje je nienależycie, albo w inny sposób narusza interes i bezpieczeństwo uczestników obrotu, dłużne instrumenty finansowe mogą zostać wykluczone z obrotu na danym rynku Catalyst.

  1. Wykluczenie wszystkich lub niektórych emisji dłużnych instrumentów finansowych danego emitenta z obrotu na rynkach Catalyst może zostać połączone z utrzymaniem autoryzacji dla danego emitenta.

Rozdział VI

Uczestnictwo w obrocie na Catalyst

§ 22 [Uczestnicy Catalyst] 1. Stroną transakcji na rynkach Catalyst może być podmiot dopuszczony do działania na Catalyst jako Uczestnik Catalyst. 2. Uczestnikiem Catalyst może zostać: 1) firma inwestycyjna, 2) zagraniczna firma inwestycyjna, 3) instytucja kredytowa, 4) inny podmiot, spełniający wymogi określone we właściwych przepisach prawa, dający rękojmię prawidłowego wykonywania obowiązków związanych z działaniem na Catalyst.

§ 23 [Zakres działania na Catalyst] 1. Dopuszczenie do działania na rynkach Catalyst obejmuje możliwość obrotu przez Uczestnika Catalyst wszystkimi dłużnymi instrumentami finansowymi dopuszczonymi/wprowadzonymi na Catalyst. 2. Uczestnik Catalyst, po spełnieniu wymagań określonych przepisami prawa lub przepisami właściwych regulaminów rynków Catalyst, może działać na rachunek własny lub na rachunek klienta.

§ 24 [Warunki uczestnictwa - procedura standardowa] Podmiot, o którym mowa w § 22 ust. 2 może zostać dopuszczony do działania na rynkach Catalyst jeżeli: 1) posiada zezwolenie na prowadzenie działalności maklerskiej, o ile jest ono wymagane,

2) daje rękojmię należytego wykonywania obowiązków związanych z jego uczestnictwem w obrocie na Catalyst, 3) posiada podstawowe środki organizacyjno - techniczne wymagane do obsługi obrotu dłużnymi instrumentami finansowymi na Catalyst, 4) złoży pisemny wniosek o dopuszczenie do działania na Catalyst.

§ 25 [Dopuszczenia do działania na Catalyst] 1. Dopuszczenie do działania na Catalyst następuje po stwierdzeniu spełnienia przesłanek określonych w przepisach właściwych regulaminów rynków Catalyst. 2. Dopuszczenie do działania na jednym z rynków regulowanych Catalyst stanowi podstawę do dopuszczenia do działania w alternatywnych systemach obrotu Catalyst. 3. Dopuszczenie do działania w alternatywnym systemie obrotu prowadzonym przez Giełdę stanowi podstawę do dopuszczenia do działania w alternatywnym systemie obrotu prowadzonym przez BondSpot. 4. Dopuszczenie do działania na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę stanowi podstawę do dopuszczenia do działania na rynku regulowanym prowadzonym przez BondSpot.

§ 26 [Dopuszczenie do działania na Catalyst - procedura standardowa] 1. Dopuszczenie do działania na danym rynku organizowanym w ramach Catalyst następuje w terminie 14 dni roboczych od dnia złożenia kompletnego wniosku. 2. Warunki, jakim odpowiadać powinien wniosek o dopuszczenie do działania na danym rynku prowadzonym w ramach Catalyst oraz dokumenty i informacje jakie powinien dostarczyć składający wniosek, określają przepisy właściwych regulaminów oraz inne przepisy obowiązujące na danym rynku Catalyst.

§ 27 [Odmowa dopuszczenia do działania - procedura standardowa] Decyzja o odmowie dopuszczenia do działania na rynku prowadzonym w ramach Catalyst wymaga uzasadnienia. § 28 [Warunki uczestnictwa - procedura uproszczona] 1. Giełda i BondSpot zapewniają , aby podmiot będący członkiem Giełdy, członkiem lub uczestnikiem Rynku Papierów Wartościowych BondSpot oraz uczestnikiem Rynku Treasury BondSpot Poland, był dopuszczony do działania na danym rynku prowadzonym w ramach Catalyst, z wyłączeniem dopuszczenia do działania na rynku regulowanym, z chwilą złożenia zawiadomienia o zamiarze działania na danym rynku, o ile zamierzony zakres uczestnictwa odpowiada dotychczasowemu zakresowi działania tego podmiotu. 2. W przypadku zmiany lub rozszerzenia dotychczasowego zakresu działania danego podmiotu na danym rynku prowadzonym w ramach Catalyst, wnioskodawca zobowiązany jest do przedstawienia Giełdzie lub BondSpot dokumentów potwierdzających zdolność do działania w danym zakresie. 3. Wzór zawiadomienia, o którym mowa w
ust. 1, określają przepisy właściwych regulaminów lub inne przepisy obowiązujące na danym rynku Catalyst. 4. Przepis § 27 stosuje się odpowiednio.

§ 29 [Obowiązki uczestnika/uprawnienia Giełdy i BondSpot] 1. Uczestnik Catalyst zobowiązany jest prowadzić swoją działalność zgodnie z przepisami obowiązującymi na rynkach Catalyst oraz zasadami staranności, lojalności i bezstronności wobec uczestników obrotu, a także z zachowaniem zasad bezpieczeństwa obrotu. 2. Składający wniosek o dopuszczenie do działania na rynkach Catalyst, jak również Uczestnik Catalyst, zobowiązani są niezwłocznie informować o wszelkich zmianach danych określonych we wniosku o dopuszczenie do działania na rynku prowadzonym w ramach Catalyst. 3. Giełda lub odpowiednio BondSpot może przeprowadzić kontrolę działalności Uczestnika Catalyst w zakresie związanym z obrotem na danym rynku Catalyst i zasadami dostępu do systemu informatycznego. 4. Giełda lub odpowiednio BondSpot może zażądać od Uczestnika Catalyst dodatkowych informacji i dokumentów w zakresie związanym z uczestnictwem na danym rynku Catalyst oraz zobowiązać Uczestnika Catalyst do przekazywania Giełdzie lub BondSpot
informacji i okresowych sprawozdań finansowych.

§ 30 [Rozpoczęcie działania na Catalyst] 1. Na pisemny wniosek Uczestnika Catalyst, Giełda lub odpowiednio BondSpot określa datę rozpoczęcia jego działania na danym rynku prowadzonym w ramach Catalyst. Warunkiem określenia daty rozpoczęcia działania jest: 1) posiadanie przez Uczestnika Catalyst odpowiednich środków organizacyjno-technicznych zapewniających prawidłową obsługę obrotu dłużnymi instrumentami finansowymi notowanymi na danym rynku Catalyst,

2) udokumentowanie przez Uczestnika Catalyst możliwości prawidłowego rozliczania transakcji zawieranych na danym rynku, 3) zobowiązanie się Uczestnika Catalyst do przestrzegania przepisów obowiązujących na Catalyst. 2. Giełda lub odpowiednio BondSpot określają kryteria oceny posiadania odpowiednich środków organizacyjno-technicznych zapewniających prawidłową obsługę obrotu dłużnymi instrumentami finansowymi notowanymi na danym rynku prowadzonym w ramach Catalyst. 3. Potwierdzenie przez Uczestnika Catalyst możliwości prawidłowego rozliczania zawieranych transakcji odbywa się poprzez przekazanie: 1) potwierdzenia Krajowego Depozytu o posiadaniu przez Uczestnika Catalyst statusu uczestnika rozliczającego w zakresie transakcji zawieranych na danym rynku prowadzonym w ramach Catalyst, lub

2) potwierdzenia Krajowego Depozytu o posiadaniu statusu uczestnika rozliczającego, w zakresie transakcji zawieranych na danym rynku prowadzonym w ramach Catalyst przez inny podmiot, z którym Uczestnik Catalyst zawarł umowę o rozliczanie tych transakcji.

§ 31 [Zakończenie działania na Catalyst] Na pisemny wniosek Uczestnika Catalyst, Giełda lub odpowiednio BondSpot podejmuje uchwałę o zaprzestaniu działania Uczestnika na danym rynku Catalyst, określającą w szczególności datę zakończenia jego działalności.

§ 32 [Zawieszenie działania uczestnika na Catalyst] 1. Giełda lub odpowiednio BondSpot zawiesza na okres do 3 miesięcy prawo do działania Uczestnika na danym rynku prowadzonym w ramach Catalyst jeżeli:

1) odpowiedni organ nadzoru zawiesił zezwolenie na prowadzenie działalności, o ile posiadanie takiego zezwolenia jest wymagane właściwymi przepisami prawa,

2) nie wykonuje on lub wykonuje nienależycie podstawowe obowiązki dotyczące obrotu na danym rynku Catalyst, lub jego działalność może naruszyć bezpieczeństwo obrotu lub interes uczestników obrotu;

3) uzna, że nie daje on rękojmi prawidłowego wykonywania podstawowych obowiązków wynikających z zasad i przepisów obowiązujących na rynkach Catalyst. 2. Decyzja o zawieszeniu prawa do działania Uczestnika Catalyst wymaga uzasadnienia.

§ 33 [Wykluczenie uczestnika z Catalyst] 1. Giełda lub odpowiednio BondSpot wyklucza Uczestnika Catalyst z działania na danym rynku prowadzonym w ramach Catalyst w przypadku gdy:

1) odpowiedni organ nadzoru cofnął mu zezwolenie lub zezwolenie wygasło z mocy prawa, o ile posiadanie takiego zezwolenia jest wymagane właściwymi przepisami prawa,

2) rażąco narusza on przepisy obowiązujące na danym rynku Catalyst,

3) uzna, że jego działalność narusza bezpieczeństwo obrotu i interes uczestników obrotu. 2. Wykluczenie Uczestnika z działania na jednym z rynków prowadzonych w ramach Catalyst nie powoduje jego wykluczenia z działania na innym rynku Catalyst, o ile jego dalsze uczestnictwo w obrocie na innym rynku nie narusza obowiązujących przepisów prawa lub przepisów właściwych regulaminów, jak również nie zagraża bezpieczeństwu obrotu lub interesom uczestników tego rynku.

  1. Decyzja o wykluczeniu Uczestnika Catalyst z działania na rynku prowadzonym w ramach Catalyst wymaga uzasadnienia.

Rozdział VII

Obrót dłużnymi instrumentami finansowymi na Catalyst

§ 34 [Zasady obrotu] Szczegółowe zasady obrotu dłużnymi instrumentami finansowymi na Catalyst, w tym w szczególności:

1) zasady, tryb i warunki zawierania i anulowania transakcji,

2) zasady, tryb i warunki notowania, ustalania i ogłaszania kursów lub cen notowanych instrumentów, 3) zasady ewidencji zawieranych transakcji, 4) zasady rozstrzygania sporów dotyczących przebiegu i rozliczania transakcji, 5) zasady upowszechniania informacji dotyczących składanych ofert oraz zawieranych transakcji, 6) środki służące przeciwdziałaniu i ujawnianiu przypadków manipulacji - określają przepisy właściwych regulaminów rynków Catalyst.

Rozdział VIII

Upowszechnianie informacji o transakcjach na Catalyst

§ 35 [Upowszechnianie informacji o transakcjach]

  1. Giełda i BondSpot, zgodnie z przepisami obowiązującymi na rynkach Catalyst, upowszechniają informacje dotyczące ofert, transakcji i obrotów na rynkach Catalyst, zawierające następujące dane:

1) pięć najlepszych ofert kupna i ofert sprzedaży w stosunku do ofert zamieszczonych w arkuszu zleceń - z wyszczególnieniem liczby zleceń i łącznego wolumenu zleceń dla każdego z poziomów cenowych,

2) wielkość obrotów w ujęciu ilościowym oraz cenę i czas zawarcia transakcji - dla każdej transakcji zawartej w danym dniu otwarcia,

3) wielkość obrotów w ujęciu ilościowym oraz cenę zawarcia transakcji - dla każdej transakcji zawartej poza godzinami obrotu w danym dniu otwarcia (transakcji pakietowej),

4) kursy otwarcia i zamknięcia, kursy minimalny i maksymalny oraz wielkość obrotów w ujęciu wartościowym i ilościowym - dla dłużnych instrumentów finansowych notowanych w systemie notowań ciągłych,

5) kursy jednolite oraz wielkość obrotów w ujęciu wartościowym i ilościowym - dla dłużnych instrumentów finansowych notowanych w systemie notowań jednolitych.

  1. Upowszechnienie informacji, o których mowa w ust. 1:

1) pkt 1 - następuje w czasie rzeczywistym,

2) pkt 2 - następuje niezwłocznie po zawarciu transakcji,

3) pkt 3 - następuje najpóźniej przed rozpoczęciem następnego dnia otwarcia,

4) pkt 4-5 - następuje niezwłocznie po zakończeniu danego dnia otwarcia.

§ 36 [Przekazywanie uczestnikom informacji o transakcjach] 1. Giełda przekazuje Uczestnikom Catalyst informacje dotyczące każdej transakcji bezwarunkowej zawartej poza obrotem zorganizowanym o terminie rozliczenia wynoszącym dwa dni robocze od dnia zawarcia, której przedmiotem są dłużne instrumenty finansowe autoryzowane lub skierowane do obrotu na rynkach Catalyst, o ile wartość nominalna tej transakcji wynosi co najmniej 100.000 zł.

  1. W celu wykonania obowiązku określonego w ust. 1, Uczestnik Catalyst jest zobowiązany do przekazywania Giełdzie następujących danych dotyczących transakcji, o których mowa w ust. 1:

1) nazwę i kod dłużnych instrumentów finansowych będących przedmiotem transakcji,

2) stronę transakcji,

3) kurs transakcji określony w procencie wartości nominalnej, 4) wartość transakcji według wartości nominalnej, 5) datę i czas zawarcia transakcji, 6) oznaczenie raportującego oraz kontrahenta. 3. W przypadku, gdy cena transakcji nie odzwierciedla aktualnych warunków rynkowych informacja, o której mowa w ust. 2 pkt 3, powinna zawierać odpowiednie oznaczenie.

  1. Przekazanie Giełdzie informacji, o których mowa w ust. 2 następuje:

1)w przypadku transakcji zawartej w danym dniu otwarcia - w ciągu 20 minut od chwili zawarcia transakcji,

2)w przypadku transakcji zawartej poza godzinami obrotu w danym dniu otwarcia - w ciągu 20 minut od chwili rozpoczęcia najbliższego dnia otwarcia.

  1. Obowiązki określone w ust. 2 - 4 nie mają zastosowania do transakcji, które bank prowadzący działalność maklerską, będący Uczestnikiem Catalyst, zawiera poza prowadzoną przez siebie działalnością maklerską i poza obrotem zorganizowanym, chyba że na Catalyst realizowane są zlecenia na rachunek własny Uczestnika, nie wynikające z prowadzonej przez niego działalności maklerskiej albo Uczestnik zobowiąże się do wykonywania obowiązków określonych w ust. 2 - 4.
  1. W przypadku gdy Uczestnik Catalyst, o którym mowa w ust. 5 nie zobowiąże się do wykonywania obowiązków określonych w ust. 2 - 4, Giełda nie przekazuje temu Uczestnikowi informacji, o których mowa w ust. 1.
  1. Na pisemny wniosek banku lub innego podmiotu, który nie jest Uczestnikiem Catalyst, Giełda może przekazywać temu podmiotowi informacje, o których mowa w ust. 1 pod warunkiem, że podmiot ten zobowiąże się do wykonywania obowiązków określonych w ust. 2 - 4.

Rozdział IX

System gwarantowania rozliczeń i rozrachunku transakcji

§ 37 [Fundusz zabezpieczający] 1. Uczestnik Catalyst jest zobowiązany do przystąpienia i dokonywania wpłat do funduszu zabezpieczającego prawidłowe rozliczanie transakcji zawieranych na odpowiednim rynku Catalyst organizowanego przez Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych S.A., na podstawie właściwych umów, o których mowa w Ustawie o obrocie instrumentami finansowymi.

  1. Wymóg, o którym mowa w ust. 1 uznaje się za spełniony w przypadku uczestnictwa w funduszu reprezentanta Uczestnika Catalyst, o ile jest on podmiotem posiadającym status uczestnika rozliczającego Krajowego Depozytu.

Rozdział X

Przepisy przejściowe i końcowe

§ 38 [Wejście w życie niektórych postanowień Zasad Działania Catalyst] Obowiązki określone w § 36 obowiązują od dnia wskazanego w komunikacie opublikowanym na stronie internetowej Catalyst.

§ 39 [Wykładnia Zasad Działania Catalyst oraz zalecenia dotyczące funkcjonowania Catalyst] 1. Giełda w porozumieniu z BondSpot, z inicjatywy własnej lub na wniosek emitentów albo innych uczestników obrotu, dokonuje wykładni postanowień niniejszych Zasad Działania Catalyst.

  1. Giełda w porozumieniu z BondSpot może wydawać zalecenia dotyczące zasad funkcjonowania Catalyst oraz jego uczestników. 3. Uchwały zawierające wykładnię postanowień niniejszych Zasad oraz zalecenia podawane są do wiadomości uczestników Catalyst.

§ 40 [Zmiany postanowień Zasad] Zmiany w Zasadach Działania Catalyst wchodzą w życie nie wcześniej niż po upływie 14 dni od ich opublikowania na stronie internetowej Catalyst.

Załącznik Nr 1

do Zasad Działania Catalyst

Informacje bieżące i okresowe emitentów dłużnych instrumentów finansowych, które uzyskały autoryzację Catalyst

§ 1 Niniejszy dokument określa rodzaj i zakres informacji bieżących i okresowych oraz terminy przekazywania tych informacji przez emitentów, którzy uzyskali autoryzację Catalyst.

§ 2

Raporty bieżące 1. Emitent jest obowiązany do przekazywania w formie raportu bieżącego informacji o wszelkich okolicznościach lub zdarzeniach, które mogą mieć istotny wpływ na sytuację gospodarczą, majątkową lub finansową emitenta, w szczególności mających wpływ na jego zdolność wywiązywania się ze zobowiązań wynikających z dłużnych instrumentów finansowych, które uzyskały autoryzację Catalyst.

  1. Raport bieżący przekazuje się niezwłocznie po zajściu zdarzeń lub okoliczności, które uzasadniają jego przekazanie, nie później jednak niż w ciągu 24 godzin od zaistnienia zdarzenia lub powzięcia o nim informacji przez emitenta. 3. Raporty bieżące powinny być numerowane w sposób ciągły w danym roku kalendarzowym.

§ 3

Raporty okresowe 1. Emitent jest obowiązany do przekazywania raportów okresowych w formie raportów rocznych, z zastrzeżeniem § 4.

  1. Emitent będący jednostką dominującą jest obowiązany dodatkowo do przekazywania raportów okresowych w formie skonsolidowanych raportów rocznych, chyba że na podstawie odrębnych przepisów nie ma obowiązku lub może nie sporządzać skonsolidowanych sprawozdań finansowych. 3. Raport roczny zawiera co najmniej: 1) roczne sprawozdanie finansowe, sporządzone zgodnie z obowiązującymi emitenta zasadami rachunkowości, zbadane przez podmiot uprawniony do badania sprawozdań finansowych,

2) opinię podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych o badanym rocznym sprawozdaniu finansowym oraz raport podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych z badania rocznego sprawozdania finansowego, z zastrzeżeniem ust. 5. 4. Skonsolidowany raport roczny zawiera co najmniej:

1) skonsolidowane roczne sprawozdanie finansowe, zbadane przez podmiot uprawniony do badania sprawozdań finansowych,

2) opinię podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych o badanym rocznym skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym oraz raport podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych z badania rocznego skonsolidowanego sprawozdania finansowego, z zastrzeżeniem ust. 5. 5. W przypadku gdy w odniesieniu do danego rodzaju emitenta właściwe przepisy określające obowiązki informacyjne emitentów dłużnych instrumentów finansowych będących przedmiotem obrotu na Catalyst nie przewidują obowiązku zbadania raportu przez podmiot uprawniony do badania sprawozdań finansowych, ust. 3 pkt 2) i ust. 4 pkt 2) nie stosuje się.

  1. Przy wszystkich danych zawartych w rocznym sprawozdaniu finansowym oraz skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym prezentuje się dane porównywalne za poprzedni rok obrotowy, sporządzone w sposób zapewniający porównywalność danych przedstawionych w raporcie dla roku poprzedniego z danymi dla bieżącego roku obrotowego. 7. Raport roczny przekazuje się niezwłocznie po wydaniu opinii przez podmiot uprawniony do badania sprawozdań finansowych, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania przez emitenta oraz nie później niż sześć miesięcy od dnia bilansowego, na który zostało sporządzone roczne sprawozdanie finansowe, a także nie później niż 15 dni przed terminem zwyczajnego walnego zgromadzenia, dokonującego zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego, zawartego w raporcie rocznym. 8. Skonsolidowany raport roczny grupy kapitałowej emitenta przekazuje się niezwłocznie po wydaniu opinii przez podmiot uprawniony do badania sprawozdań finansowych, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania przez emitenta oraz nie później niż 15 dni przed terminem walnego zgromadzenia dokonującego zatwierdzenia rocznego skonsolidowanego sprawozdania finansowego grupy kapitałowej emitenta, zawartego w skonsolidowanym raporcie rocznym, a także nie później niż dwa miesiące od daty przekazania raportu rocznego emitenta. 9. W przypadku gdy koniec terminu przekazania raportu okresowego przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, sobotę lub dodatkowy dzień wolny od pracy, określony odrębnymi przepisami, termin ten upływa pierwszego dnia roboczego następującego po tym dniu.

§ 4

  1. Emitent będący jednostką samorządu terytorialnego obowiązany jest do przekazywania raportów okresowych w formie rocznych sprawozdań z wykonania budżetu jednostki, wraz z opiniami Regionalnej Izby Obrachunkowej. W roku, w którym dokonano emisji dłużnych instrumentów finansowych, do rocznego sprawozdania z wykonania budżetu emitent dołącza dodatkowo opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o możliwości wykupu tych instrumentów.
  1. Sprawozdania i opinie, o których mowa w ust. 1, przekazuje się nie później niż cztery miesiące od dnia zakończenia roku, którego dotyczą.

§ 5

Emitent przekazuje raporty, o których w § 2 - 4, Giełdzie, za pośrednictwem Elektronicznej Bazy Informacji (EBI), o ile przepisy prawa nie przewidują obowiązku przekazywania tych informacji w inny sposób.

Załącznik Nr 2

do Zasad Działania Catalyst

Dokument informacyjny dla dłużnych instrumentów finansowych dopuszczanych/wprowadzanych do obrotu na Catalyst

Rozdział 1

Dokument informacyjny dla dłużnych instrumentów finansowych

- dokument podstawowy.

§ 1

  1. Dokument informacyjny dla dłużnych instrumentów finansowych składa się z następujących części:

1) wstępu;

2) rozdziałów: a) "Czynniki ryzyka",

b) "Osoby odpowiedzialne za informacje zawarte w dokumencie informacyjnym", c) "Dane o instrumentach finansowych dopuszczanych/wprowadzanych do obrotu na Catalyst", d) "Dane o emitencie", e) "Sprawozdania finansowe", f) "Informacje dodatkowe", g) "Załączniki". 2. Na pierwszej stronie dokumentu informacyjnego w widocznym miejscu pogrubioną czcionką zamieszcza się informację następującej treści: "Niniejszy dokument informacyjny został sporządzony w związku z ubieganiem się o dopuszczenie/wprowadzenie instrumentów finansowych objętych tym dokumentem do obrotu na Catalyst prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. oraz BondSpot S.A. Inwestorzy powinni być świadomi ryzyka jakie niesie ze sobą inwestowanie w instrumenty finansowe notowane na Catalyst, a ich decyzje inwestycyjne powinny być poprzedzone właściwą analizą, a także jeżeli wymaga tego sytuacja, konsultacją z doradcą inwestycyjnym. Treść niniejszego dokumentu informacyjnego nie była zatwierdzana przez Giełdę Papierów Wartościowych w
Warszawie S.A. ani przez BondSpot S.A. pod względem zgodności informacji w nim zawartych ze stanem faktycznym lub przepisami prawa.".

§ 2

We wstępie zamieszcza się co najmniej:

1) tytuł "Dokument informacyjny",

2) nazwę (firmę) i siedzibę emitenta, 3) nazwę (firmę) oraz siedzibę (miejsce zamieszkania) doradców emitenta, o ile emitent posiada takich doradców, 4) liczbę, rodzaj, jednostkową wartość nominalną i oznaczenie emisji dłużnych instrumentów finansowych dopuszczanych/wprowadzanych do obrotu na Catalyst objętych dokumentem informacyjnym, 5) spis treści, zawierający listę podstawowych rozdziałów i punktów dokumentu informacyjnego, ze wskazaniem numeru strony.

§ 3

W rozdziale "Czynniki ryzyka" zamieszcza się informacje na temat czynników powodujących ryzyko dla nabywcy dłużnych instrumentów finansowych objętych dokumentem informacyjnym, w szczególności czynników związanych z sytuacją gospodarczą, majątkową i finansową emitenta i jego grupy kapitałowej.

§ 4

W rozdziale "Osoby odpowiedzialne za informacje zawarte w dokumencie informacyjnym " zamieszcza się:

1) wskazanie wszystkich osób odpowiedzialnych za informacje zamieszczone w dokumencie informacyjnym lub, jeżeli ma to miejsce, za jego określone części, ze wskazaniem tych części, za które poszczególne osoby odpowiadają. W przypadku osób fizycznych, w tym członków organów administracyjnych, zarządzających i nadzorczych emitenta, lub władz jednostki samorządu terytorialnego należy podać imię i nazwisko tej osoby oraz zajmowane stanowisko; w przypadku osób prawnych należy podać firmę i siedzibę;

2) oświadczenia osób odpowiedzialnych za informacje zawarte w określonych częściach dokumentu informacyjnego stwierdzające, że zgodnie z ich najlepszą wiedzą i przy dołożeniu należytej staranności, by zapewnić taki stan, informacje zawarte w częściach dokumentu informacyjnego, za które osoby te są odpowiedzialne, są prawdziwe, rzetelne i zgodne ze stanem faktycznym, i że nie pominięto niczego, co mogłoby wpływać na ich znaczenie.

§ 5

  1. W rozdziale "Dane o instrumentach finansowych dopuszczanych/wprowadzanych do obrotu na Catalyst" zamieszcza się co najmniej informacje dotyczące w szczególności:

1) celów emisji, jeżeli zostały określone,

2) wielkości emisji, 3) wartości nominalnej i ceny emisyjnej dłużnych instrumentów finansowych lub sposobu jej ustalenia,

4) warunków wykupu,

5) warunków wypłaty oprocentowania, 6) wysokości i formy ewentualnego zabezpieczenia i oznaczenia podmiotu udzielającego zabezpieczenia,

7) szacunkowe dane dotyczące wartości zaciągniętych zobowiązań na ostatni dzień kwartału poprzedzającego udostępnienie propozycji nabycia oraz perspektywy kształtowania zobowiązań emitenta do czasu całkowitego wykupu dłużnych instrumentów finansowych,

8) ogólne informacje o ratingu przyznanym emitentowi lub emitowanym przez niego dłużnym instrumentom finansowym, ze wskazaniem instytucji dokonującej tej oceny, oraz odesłanie do szczegółowych warunków ratingu określonych w informacjach dodatkowych,

9) wskazanie oraz szczegółowe opisanie dodatkowych praw z tytułu posiadania dłużnych instrumentów finansowych, o ile takie zostały ustanowione,

10) ogólne informacje o zasadach opodatkowania dochodów związanych z posiadaniem i obrotem dłużnymi instrumentami finansowymi objętymi dokumentem informacyjnym .

  1. W przypadku obligacji przychodowych, w rozdziale "Dane o instrumentach finansowych dopuszczanych/wprowadzanych do obrotu na Catalyst" zamieszcza się dodatkowo informacje na temat charakterystyki przedsięwzięcia, z którego przychody mają umożliwić realizację zobowiązań emitenta wobec obligatariuszy z tytułu obligacji, w szczególności:

1) ogólny plan finansowy przedsięwzięcia poprzez wskazanie planu uzyskiwania przychodów z przedsięwzięcia oraz planu spłaty zobowiązań emitenta z tytułu obligacji, wraz z zaznaczeniem podstawowych założeń tego prognozowania,

2) szacowany termin, w którym przedsięwzięcie zacznie generować przychody, 3) postanowienia i warunki aktu prawnego nadającego emitentowi prawa do uzyskiwania przychodów z przedsięwzięcia, 4) wskazanie decyzji stanowiącej podstawę emisji dłużnych instrumentów finansowych, 5) informacje na temat organizacji i administrowania przedsięwzięciem,

6) plany dotyczące zamierzeń i trendów w przychodach emitenta wobec przedsięwzięcia, 7) wskazanie stanu przygotowań emitenta do realizacji celów emisji, 8) podsumowanie niezależnych opinii o technicznych możliwościach realizacji inwestycji, o ile opinie takie zostały wydane, 9) wskazanie, jaka część wpływów będzie przeznaczona na każdy z celów, w przypadku gdy celów emisji jest więcej niż jeden, 10) wskazanie w jakim stopniu obligacja przyznaje obligatariuszom prawo do zaspokojenia swoich roszczeń z pierwszeństwem przed innymi wierzycielami z całości albo części przychodów lub z całości albo części majątku przedsięwzięć, które zostały sfinansowane ze środków uzyskanych z emisji obligacji, 11) wskazanie banku prowadzącego rachunek bankowy, na który będą wpływać przychody z przedsięwzięcia, oraz zasad dokonywania wypłat z tego rachunku. 3. W przypadku ustanowienia dla obligatariuszy obligacji przychodowych uprawnień w sposób, o którym mowa w art. 23a ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o obligacjach,
w rozdziale "Dane o instrumentach finansowych dopuszczanych/wprowadzanych do obrotu na Catalyst " poza informacjami określonymi w ust. 1 i 2, zamieszcza się dodatkowo następujące informacje:

1) postanowienia aktu prawnego nadającego emitentowi prawo do uzyskiwania przychodów z przedsięwzięcia/przedsięwzięć, z których obligatariuszom przysługuje prawo zaspokojenia, oraz warunki uzyskiwania przez emitenta tych przychodów,

2) plany dotyczące zamierzeń emitenta wobec przedsięwzięć, o których mowa w pkt. 1), wraz z informacją na temat kształtowania się przychodów z tego (tych) przedsięwzięć,

3) wskazanie w jakim stopniu obligacje przyznają obligatariuszom prawo do zaspokojenia swoich roszczeń z pierwszeństwem przed innymi wierzycielami z całości albo części przychodów z przedsięwzięcia/przedsięwzięć, o których mowa w pkt. 1).

  1. W przypadku emisji listów zastawnych w rozdziale "Dane o instrumentach finansowych dopuszczanych/wprowadzanych do obrotu na Catalyst" poza informacjami określonymi w ust. 1, zamieszcza się dodatkowo informacje na temat podstawy emisji listów zastawnych z podaniem informacji uwzględniających ogólny opis wierzytelności stanowiących podstawę emisji listów zastawnych objętych dokumentem informacyjnym, w szczególności:

1) ogólny opis wierzytelności emitenta z tytułu udzielonych kredytów zabezpieczonych hipoteką,

2) ogólny opis wierzytelności z tytułu nabytych przez emitenta wierzytelności innych banków z tytułu udzielonych przez nie kredytów zabezpieczonych hipoteką,

3) ogólną charakterystykę nieruchomości zabezpieczonych hipoteką. 5. W przypadku programu emisji obligacji w rozdziale "Dane o instrumentach finansowych dopuszczanych/wprowadzanych do obrotu na Catalyst" poza informacjami określonymi w ust. 1, zamieszcza się dodatkowo informacje na temat:

1) celów programu, jeżeli zostały określone,

2) łącznej wielkości emisji objętej programem, 3) wartości nominalnej dłużnych instrumentów finansowych objętych programem, 4) ogólnej charakterystyki dłużnych instrumentów finansowych objętych programem. 6. W przypadku programu emisji obligacji przychodowych, w rozdziale "Dane o instrumentach dopuszczanych/wprowadzanych do obrotu na Catalyst", poza informacjami określonymi w ust. 1 i 2, zamieszcza się dodatkowo:

1) ogólne informacje na temat charakterystyki przedsięwzięcia, z którego przychody mają umożliwić realizację zobowiązań emitenta wobec obligatariuszy z tytułu obligacji,

2) ogólny plan finansowy przedsięwzięcia, poprzez wskazanie planu uzyskiwania przychodów z przedsięwzięcia oraz planu spłaty zobowiązań emitenta z tytułu obligacji, wraz z zaznaczeniem podstawowych założeń tego prognozowania, 3) wskazanie banku prowadzącego rachunek bankowy, na który będą wpływać przychody z przedsięwzięcia, oraz zasad dokonywania wypłat z tego rachunku.

  1. W przypadku programu emisji listów zastawnych, w rozdziale "Dane o instrumentach finansowych dopuszczanych/wprowadzanych do obrotu na Catalyst", poza informacjami określonymi w ust. 1, zamieszcza się dodatkowo informacje na temat podstawy emisji listów zastawnych z podaniem informacji uwzględniających ogólny opis wierzytelności stanowiących podstawę emisji listów zastawnych objętych dokumentem informacyjnym, w szczególności:

1) ogólną charakterystykę wierzytelności emitenta z tytułu udzielonych kredytów zabezpieczonych hipoteką,

2) ogólny opis wierzytelności z tytułu nabytych przez emitenta wierzytelności innych banków z tytułu udzielonych przez nie kredytów zabezpieczonych hipoteką,

3) ogólną charakterystykę nieruchomości zabezpieczonych hipoteką. 8. W przypadku obligacji zamiennych lub z prawem pierwszeństwa emitent wskazuje dodatkowo w dokumencie informacyjnym opis ryzyk związanych z papierami wartościowymi wydawanymi w zamian za obligacje lub z papierami wartościowymi, co do których przysługuje obligatariuszowi prawo pierwszeństwa.

§ 6

W rozdziale "Dane o emitencie" zamieszcza się co najmniej:

1) nazwę (firmę), formę prawną, kraj siedziby, siedzibę i adres emitenta wraz z danymi teleadresowymi (telefon, telefaks, adres poczty elektronicznej i adres głównej strony internetowej);

2) identyfikator według właściwej klasyfikacji statystycznej oraz numer według właściwej identyfikacji podatkowej, lub inny numer, pod którym został wpisany emitent zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w danej jurysdykcji; 3) wskazanie czasu trwania emitenta, jeżeli jest oznaczony; 4) wskazanie przepisów prawa, na podstawie których został utworzony emitent; 5) wskazanie sądu, który wydał postanowienie o wpisie do właściwego rejestru, a w przypadku gdy emitent jest podmiotem, którego utworzenie wymagało uzyskania zezwolenia - przedmiot i numer zezwolenia, ze wskazaniem organu, który je wydał; 6) krótki opis historii emitenta; 7) określenie rodzajów i wartości kapitałów (funduszy) własnych emitenta oraz zasad ich tworzenia; 8) informacje o nieopłaconej części kapitału zakładowego; 9) informacje o przewidywanych zmianach kapitału zakładowego w wyniku realizacji przez obligatariuszy uprawnień z obligacji zamiennych lub z obligacji dających pierwszeństwo do objęcia w przyszłości nowych emisji akcji, ze
wskazaniem wartości warunkowego podwyższenia kapitału zakładowego oraz terminu wygaśnięcia praw obligatariuszy do nabycia tych akcji; 10) wskazanie, na jakich rynkach instrumentów finansowych są lub były notowane instrumenty finansowe emitenta lub wystawiane w związku z nimi kwity depozytowe; 11) podstawowe informacje na temat powiązań organizacyjnych lub kapitałowych emitenta, mających istotny wpływ na jego działalność, ze wskazaniem istotnych jednostek jego grupy kapitałowej, z podaniem w stosunku do każdej z nich co najmniej nazwy (firmy), formy prawnej, siedziby, przedmiotu działalności i udziału emitenta w kapitale zakładowym i ogólnej liczbie głosów; 12) podstawowe informacje o produktach, towarach lub usługach, wraz z ich określeniem wartościowym i ilościowym oraz udziałem poszczególnych grup produktów, towarów i usług albo, jeżeli jest to istotne, poszczególnych produktów, towarów i usług w przychodach ze sprzedaży ogółem dla grupy kapitałowej i emitenta, w podziale na segmenty działalności; 13) opis
głównych inwestycji krajowych i zagranicznych emitenta, w tym inwestycji kapitałowych, za okres objęty sprawozdaniem finansowym lub skonsolidowanym sprawozdaniem finansowym, zamieszczonymi w dokumencie informacyjnym; 14) informacje o wszczętych wobec emitenta postępowaniach: upadłościowym, układowym lub likwidacyjnym; 15) informacje o wszczętych wobec emitenta postępowaniach: ugodowym, arbitrażowym lub egzekucyjnym, jeżeli wynik tych postępowań ma lub może mieć istotne znaczenie dla działalności emitenta; 16) informacje na temat wszystkich innych postępowań przed organami rządowymi, postępowań sądowych lub arbitrażowych, włącznie z wszelkimi postępowaniami w toku, za okres obejmujący co najmniej ostatnie 12 miesięcy, lub takimi, które mogą wystąpić według wiedzy emitenta, a które to postępowania mogły mieć lub miały w niedawnej przeszłości, lub mogą mieć istotny wpływ na sytuację finansową emitenta, albo zamieszczenie stosownej informacji o braku takich postępowań; 17) zobowiązania emitenta istotne z punktu
widzenia realizacji zobowiązań wobec posiadaczy instrumentów finansowych, które związane są w szczególności z kształtowaniem się jego sytuacji ekonomicznej i finansowej; 18) zobowiązania pozabilansowe emitenta oraz ich struktura w podziale czasowym i rodzajowym; 19) informacja o nietypowych okolicznościach lub zdarzeniach mających wpływ na wyniki z działalności gospodarczej, za okres objęty sprawozdaniem finansowym lub skonsolidowanym sprawozdaniem finansowym, zamieszczonymi w dokumencie informacyjnym; 20) wskazanie wszelkich istotnych zmian w sytuacji gospodarczej, majątkowej i finansowej emitenta i jego grupy kapitałowej oraz innych informacji istotnych dla ich oceny, które powstały po sporządzeniu danych finansowych, o których mowa w § 7; 21) w odniesieniu do osób zarządzających i osób nadzorujących emitenta: imię, nazwisko, zajmowane stanowisko oraz termin upływu kadencji, na jaką zostali powołani; 22) w przypadku spółek kapitałowych - dane o strukturze akcjonariatu emitenta, ze wskazaniem akcjonariuszy
posiadających co najmniej 10% głosów na walnym zgromadzeniu.

§ 7

  1. W rozdziale "Sprawozdania finansowe" zamieszcza się:

1) sprawozdanie finansowe emitenta za ostatni rok obrotowy, wraz z danymi porównawczymi, sporządzone zgodnie z przepisami obowiązującymi emitenta lub standardami uznawanymi w skali międzynarodowej oraz zbadane zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami zawodowymi;

2) skonsolidowane sprawozdanie finansowe grupy kapitałowej emitenta za ostatni rok obrotowy, wraz z danymi porównawczymi, sporządzone zgodnie z przepisami obowiązującymi emitenta lub standardami uznawanymi w skali międzynarodowej oraz zbadane zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami zawodowymi; 3) w przypadku, gdy emitent prowadzi działalność krócej niż przez okres, za który wymagane jest przedstawienie sprawozdania finansowego lub skonsolidowanego sprawozdania finansowego, o których mowa w pkt. 1) i 2), a jego prawnym poprzednikiem była inna osoba prawna lub nastąpiła zmiana formy prawnej (przekształcenie), sprawozdanie finansowe lub skonsolidowane sprawozdanie finansowe prawnych poprzedników emitenta, za okres nieobjęty sprawozdaniem finansowym lub skonsolidowanym sprawozdaniem finansowym emitenta, sporządzone zgodnie z obowiązującymi emitenta przepisami lub standardami uznawanymi w skali międzynarodowej oraz zbadane zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami zawodowymi; 4) opinię (opinie) podmiotu
uprawnionego do badania sprawozdań finansowych o badanych sprawozdaniach finansowych i skonsolidowanych sprawozdaniach finansowych, o których mowa w pkt. 1) - 3), sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami zawodowymi. 2. W przypadku gdy emitent sporządza zarówno jednostkowe, jak i skonsolidowane sprawozdania finansowe, w dokumencie informacyjnym zamieszcza się co najmniej skonsolidowane sprawozdanie finansowe.

  1. W przypadku gdy emitent prowadzi działalność krócej niż przez okres, za który przedstawia się sprawozdanie finansowe i skonsolidowane sprawozdanie finansowe, w dokumencie informacyjnym zamieszcza się sprawozdanie finansowe i skonsolidowane sprawozdanie finansowe za okres od dnia rejestracji, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 3), sporządzone zgodnie z przepisami obowiązującymi emitenta lub standardami uznawanymi w skali międzynarodowej.

§ 8

W rozdziale "Informacje dodatkowe" zamieszcza się ratingi kredytowe przyznane emitentowi lub jego dłużnym instrumentom finansowym na wniosek emitenta lub we współpracy z emitentem.

§ 9

W rozdziale "Załączniki" zamieszcza się:

1) odpis z rejestru właściwego dla emitenta;

2) ujednolicony aktualny tekst statutu emitenta oraz treść podjętych uchwał walnego zgromadzenia w sprawie zmian statutu spółki nie zarejestrowanych przez sąd; 3) pełny tekst uchwał stanowiących podstawę emisji dłużnych instrumentów finansowych objętych dokumentem informacyjnym, 4) dokument określający warunki emisji dłużnych instrumentów finansowych, 5) definicje i objaśnienia skrótów.

§ 10

W przypadku, gdy emitentem dłużnych instrumentów finansowych jest jednostka samorządu terytorialnego, związek tych jednostek lub miasto stołeczne Warszawa w dokumencie informacyjnym zamieszcza się następujące informacje:

1) nazwę jednostki, z określeniem jej typu, w szczególności: miasto, miasto-gmina, gmina, powiat, województwo, siedzibę i adres jej urzędu, wraz z danymi teleadresowymi (telefon, telefaks, adresy strony internetowej i poczty elektronicznej) oraz identyfikatorem według klasyfikacji urzędu statystycznego i numerem identyfikacji podatkowej, jeżeli jednostka je posiada,

2) nazwę państwa, w którym położona jest jednostka,

3) dane o powierzchni i położeniu jednostki oraz podstawowe dane demograficzne,

4) informacje o aktywności gospodarczej na terytorium jednostki, w tym:

a) wskazanie największych, a także innych istotnych dla rozwoju działalności gospodarczej na terytorium jednostki przedsiębiorców,

b) podanie liczby mieszkańców jednostki czynnych zawodowo oraz liczby bezrobotnych, z podaniem średniej stopy bezrobocia - co najmniej w ostatnim roku budżetowym,

c) charakterystykę polityki inwestycji gospodarczych na terytorium jednostki,

5) określenie wydatków ogółem na realizację poszczególnych zadań, realizowanych przez jednostkę,

6) określenie dochodów ogółem budżetu jednostki poprzez:

a) wskazanie głównych źródeł dochodów, z przeliczeniem na jednego mieszkańca,

b) określenie zasad polityki podatkowej jednostki,

7) informacje o istotnych zaciągniętych przez emitenta zobowiązaniach z tytułu wyemitowanych obligacji, zawartych umów kredytu, pożyczki, poręczenia lub gwarancji, ze wskazaniem ustanowionych zabezpieczeń z tytułu tych zobowiązań.

8) sprawozdanie z wykonania budżetu za ostatni rok obrotowy wraz z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej,

9) informacje, o których mowa w § 1 ust. 2, § 2 - 5, § 8 oraz § 9 pkt. 3) - 5).

§ 11

W przypadku, gdy emitentem dla dłużnych instrumentów finansowych jest spółka, która podlega obowiązkom informacyjnym określonym dla emitentów akcji, które są notowane na rynku regulowanym lub w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect, w dokumencie informacyjnym zamieszcza się co najmniej informacje:

1) określone w § 1 ust. 2, § 2 - 5, § 8 oraz § 9,

2) wskazanie miejsca publikacji raportów bieżących i okresowych publikowanych przez emitenta w związku z notowaniem na rynku regulowanym lub w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect.

§ 12

W przypadku, gdy wyemitowane obligacje posiadają gwarancję Skarbu Państwa lub rating na poziomie obligacji Skarbu Państwa, w dokumencie informacyjnym dla dłużnych instrumentów finansowych zamieszcza się co najmniej informacje określone w § 1 ust. 2, § 2, § 4 - 5, § 8 oraz § 9.

Rozdział 2

Uproszczony dokument informacyjny dla dłużnych instrumentów finansowych (sporządzany przez emitentów, których inne dłużne instrumenty finansowe zostały dopuszczone lub wprowadzone do obrotu na Catalyst).

§ 13

  1. Uproszczony dokument informacyjny dla dłużnych instrumentów finansowych składa się z następujących części:

1) wstępu; 2) rozdziałów: a) "Osoby odpowiedzialne za informacje zawarte w dokumencie informacyjnym",

b) "Dane o instrumentach finansowych dopuszczanych/wprowadzanych do obrotu na Catalyst", c) "Informacje dodatkowe" d) "Załączniki". 2. Na pierwszej stronie uproszczonego dokumentu informacyjnego dla dłużnych instrumentów finansowych w widocznym miejscu pogrubioną czcionką zamieszcza się informację następującej treści:

"Niniejszy dokument informacyjny został sporządzony w związku z ubieganiem się o dopuszczenie/wprowadzenie instrumentów finansowych objętych tym dokumentem do obrotu na Catalyst prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. oraz BondSpot S.A.

Inwestorzy powinni być świadomi ryzyka, jakie niesie ze sobą inwestowanie w instrumenty finansowe notowane na Catalyst, a ich decyzje inwestycyjne powinny być poprzedzone właściwą analizą, a także, jeżeli wymaga tego sytuacja, konsultacją z doradcą inwestycyjnym. Treść niniejszego dokumentu informacyjnego nie była zatwierdzana przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. ani przez BondSpot S.A. pod względem zgodności informacji w nim zawartych ze stanem faktycznym lub przepisami prawa.".

§ 14

We wstępie zamieszcza się co najmniej:

1) tytuł "Dokument informacyjny",

2) nazwę (firmę) i siedzibę emitenta, 3) nazwę (firmę) oraz siedzibę (miejsce zamieszkania) doradców emitenta, o ile emitent posiada takich doradców, 4) liczbę, rodzaj, jednostkową wartość nominalną i oznaczenie emisji instrumentów finansowych objętych uproszczonym dokumentem informacyjnym dla dłużnych instrumentów finansowych, 5) spis treści, zawierający listę podstawowych rozdziałów i punktów dokumentu informacyjnego, ze wskazaniem numeru strony.

§ 15

W rozdziale "Osoby odpowiedzialne za informacje zawarte w dokumencie informacyjnym " zamieszcza się:

1) wskazanie wszystkich osób odpowiedzialnych za informacje zamieszczone w dokumencie informacyjnym lub, jeżeli ma to miejsce, za jego określone części, ze wskazaniem tych części, za które poszczególne osoby odpowiadają. W przypadku osób fizycznych, w tym członków organów administracyjnych, zarządzających i nadzorczych emitenta, lub władz jednostki samorządu terytorialnego należy podać imię i nazwisko tej osoby oraz zajmowane stanowisko; w przypadku osób prawnych należy podać firmę i siedzibę;

2) oświadczenia osób odpowiedzialnych za informacje zawarte w określonych częściach dokumentu informacyjnego stwierdzające, że zgodnie z ich najlepszą wiedzą i przy dołożeniu należytej staranności, by zapewnić taki stan, informacje zawarte w częściach dokumentu informacyjnego, za które osoby te są odpowiedzialne, są prawdziwe, rzetelne i zgodne ze stanem faktycznym, i że nie pominięto niczego, co mogłoby wpływać na ich znaczenie.

§ 16

  1. W rozdziale "Dane o instrumentach finansowych dopuszczanych/wprowadzanych do obrotu na Catalyst" zamieszcza się co najmniej informacje na temat:

1) celów emisji, jeżeli są określone,

2) wielkości emisji, 3) wartości nominalnej i ceny emisyjnej dłużnych instrumentów finansowych lub sposobu jej ustalenia, 4) warunków wykupu, 5) warunków wypłaty oprocentowania, 6) wysokości i formy ewentualnego zabezpieczenia i oznaczenia podmiotu udzielającego zabezpieczenia, 7) szacunkowych danych dotyczących wartości zaciągniętych zobowiązań na ostatni dzień kwartału poprzedzającego udostępnienie propozycji nabycia oraz perspektywy kształtowania zobowiązań emitenta do czasu całkowitego wykupu dłużnych instrumentów finansowych, 8) ratingu przyznanego emitentowi lub emitowanym przez niego dłużnym instrumentom finansowym, ze wskazaniem instytucji dokonującej tej oceny, dat jej przyznania i ostatniej aktualizacji oraz miejsca oceny w skali ocen wyspecjalizowanej instytucji jej dokonującej - w przypadku jej dokonania i ogłoszenia, 9) wskazanie oraz szczegółowe opisanie dodatkowych praw z tytułu posiadania dłużnych instrumentów finansowych, o ile takie zostały ustanowione. 2. W przypadku obligacji zamiennych w
rozdziale "Dane o instrumentach finansowych dopuszczanych/wprowadzanych do obrotu na Catalyst" zamieszcza się dodatkowo:

1) zakres przyznawanego prawa oraz warunki jego realizacji, w tym rodzaj akcji wydawanych w zamian za obligacje,

2) sposób przeliczenia obligacji na akcje, 3) maksymalną wysokość podwyższenia kapitału akcyjnego w drodze zamiany obligacji na akcje, 4) sposób postępowania w przypadku przekształcenia lub likwidacji emitenta lub zmiany wartości nominalnej akcji przed dniem, gdy roszczenie do zamiany stanie się wymagalne. 3. W przypadku obligacji przychodowych w rozdziale "Dane o instrumentach finansowych dopuszczanych/wprowadzanych do obrotu na Catalyst" poza informacjami, o których mowa w ust. 1, zamieszcza się dodatkowo informacje na temat charakterystyki przedsięwzięcia, z którego przychody mają umożliwić realizację zobowiązań emitenta wobec obligatariuszy z tytułu obligacji, a w szczególności:

1) ogólny plan finansowy przedsięwzięcia poprzez wskazanie planu uzyskiwania przychodów z przedsięwzięcia oraz planu spłaty zobowiązań emitenta z tytułu obligacji, wraz z zaznaczeniem podstawowych założeń tego prognozowania,

2) szacowany termin, w którym przedsięwzięcie zacznie generować przychody, 3) postanowienia i warunki aktu prawnego nadającego emitentowi prawa do uzyskiwania przychodów z przedsięwzięcia, 4) informacje na temat organizacji i administrowania przedsięwzięciem, 5) plany dotyczące zamierzeń i trendów w przychodach emitenta wobec przedsięwzięcia, 6) wskazanie stanu przygotowań emitenta do realizacji celów emisji, 7) podsumowanie niezależnych opinii o technicznych możliwościach realizacji inwestycji, o ile opinie takie zostały wydane, 8) wskazanie, jaka część wpływów będzie przeznaczona na każdy z celów, w przypadku, gdy celów emisji jest więcej niż jeden, 9) wskazanie w jakim stopniu obligacja przyznaje obligatariuszom prawo do zaspokojenia swoich roszczeń z pierwszeństwem przed innymi wierzycielami z całości albo części przychodów lub z całości albo części majątku przedsięwzięć, które zostały sfinansowane ze środków uzyskanych z emisji obligacji, 10) wskazanie banku prowadzącego rachunek bankowy, na który będą
wpływać przychody z przedsięwzięcia, oraz zasad dokonywania wypłat z tego rachunku. 4. W przypadku ustanowienia dla obligatariuszy obligacji przychodowych uprawnień w sposób, o którym mowa w art. 23a ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o obligacjach, w rozdziale "Dane o instrumentach finansowych dopuszczanych/wprowadzanych do obrotu na Catalyst" poza informacjami określonymi w ust. 1 i 3, zamieszcza się następujące informacje:

1) postanowienia aktu prawnego nadającego emitentowi prawo do uzyskiwania przychodów z przedsięwzięcia/przedsięwzięć, z których obligatariuszom przysługuje prawo zaspokojenia, oraz warunki uzyskiwania przez emitenta tych przychodów ,

2) plany dotyczące zamierzeń emitenta wobec przedsięwzięć, o których mowa w pkt. 1), wraz z informacją na temat kształtowania się przychodów z tych przedsięwzięć, 3) wskazanie w jakim stopniu obligacje przyznają obligatariuszom prawo do zaspokojenia swoich roszczeń z pierwszeństwem przed innymi wierzycielami z całości albo części przychodów z przedsięwzięcia/przedsięwzięć, o których mowa w pkt. 1). 5. W przypadku emisji listów zastawnych w rozdziale "Dane o dłużnych instrumentach finansowych dopuszczanych/wprowadzanych do obrotu na Catalyst" zamieszcza się dodatkowo informacje na temat podstawy emisji hipotecznych listów zastawnych z podaniem informacji uwzględniających:

1) ogólny opis wierzytelności z tytułu udzielonych kredytów zabezpieczonych hipoteką,

2) ogólny opis wierzytelności z tytułu nabytych wierzytelności innych banków z tytułu udzielonych przez nie kredytów zabezpieczonych hipoteką, 3) ogólną charakterystykę zabezpieczonych hipoteką nieruchomości, ze wskazaniem ich przeznaczenia.

§ 17

W rozdziale "Informacje dodatkowe" zamieszcza się ratingi kredytowe przyznane emitentowi lub jego dłużnym instrumentom finansowym na wniosek emitenta lub we współpracy z emitentem

§ 18

W rozdziale "Załączniki" zamieszcza się:

1) wskazanie podstawy emisji dłużnych instrumentów finansowych objętych dokumentem informacyjnym dla dłużnych instrumentów finansowych,

2) dokument określający warunki emisji dłużnych instrumentów finansowych objętych dokumentem informacyjnym dla dłużnych instrumentów finansowych, 3) definicje i objaśnienia skrótów.

Załącznik Nr 3

do Zasad Działania Catalyst

Wniosek o autoryzację dłużnych instrumentów finansowych na Catalyst

FIRMA, NAZWA EMITENTA:

ADRES:

NIP: TEL. FAX:

  1. zwraca się o autoryzację na Catalyst dłużnych instrumentów finansowych wyemitowanych:

(wskazanie podstawy prawnej emisji dłużnych instrumentów finansowych)

Liczba instrumentów dłużnych objętych wnioskiem (ogółem):

............................................................... ............................................................... ............................

(słownie)

Wartość nominalna instrumentów dłużnych objętych wnioskiem:

  1. Informacje na temat instrumentów dłużnych objętych wnioskiem*:

Kod nadany przez Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych SA:

Liczba instrumen tów:

............................................................... ............................................................... ......................

słownie

Rodzaj instrumentów dłużnych : Seria:

Wartość nominalna 1 instrumentu dłużnego

zł gr

Cena emisyjna 1 instrumentu dłużnego

Wartość emisji (serii) (ogółem w zł)

- - r . Emisja z dnia (data podjęcia uchwały o emisji)

  • w przypadku gdy wnioskiem o autoryzację objęta jest więcej niż jedna emisja (seria) dłużnych instrumentów finansowych, informacje z pkt 2 przedstawia się osobno w odniesieniu do każdej emisji (serii), jako pkt 2a, 2b i nast.

Oświadczamy, że w stosunku do emitenta nie toczy się postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne.

Niniejszym zobowiązujemy się do przestrzegania przepisów obowiązujących na Catalyst.

- - r . Data wypełnienia wniosku:

Podpisy i pieczątki osób uprawnionych do reprezentowania Emitenta (zgodnie z właściwym rejestrem):

......................................... ........................................ ........................................ Osoba odpowiedzialna za bieżące kontakty z GPW: tel.: fax:

Załączniki:

  1. Raport o emitencie, a w przypadku gdy autoryzacja dłużnych instrumentów finansowych połączona jest ze skierowaniem tych instrumentów do obrotu zorganizowanego na Catalyst - dokument informacyjny wymagany przepisami prawa lub właściwych regulaminów.
  1. Informacja o przyznanej ocenie ratingowej, jeżeli rating emitenta lub emisji został sporządzony, wraz z dokumentem potwierdzającym przyznaną ocenę. 3. Akt założycielski albo inne dokumenty określające status prawny emitenta oraz aktualny, jednolity tekst statutu emitenta. 4. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli emitent podlega obowiązkowi wpisu do takiego rejestru. 5. Dokumenty stanowiące podstawę emisji dłużnych instrumentów finansowych.

Załącznik Nr 4

do Zasad Działania Catalyst

Raport o emitencie

Raport o emitencie powinien składać się z następujących części:

6) tytułu: Raport o emitencie";

7) określenia nazwy (firmy) i siedziby emitenta; 8) zwięzłego przedstawienia działalności emitenta; 9) wybranych danych finansowych emitenta za ostatni rok obrotowy, obejmujących co najmniej następujące informacje: a) w przypadku jednostki samorządu terytorialnego: informację na temat wysokości i sposobu realizacji budżetu (dochodów, wydatków, stopnia realizacji budżetu, łącznego zadłużenia),

b) w przypadku spółki kapitałowej: wysokości kapitałów własnych, przychodów, zysku netto, łącznej wartości zobowiązań; 6) wskazania celu emisji, chyba że zgodnie z przepisami ustawy o obligacjach wskazanie celu emisji nie jest wymagane;

7) informacji na temat wyemitowanych dłużnych instrumentów finansowych, podlegających autoryzacji Catalyst, w tym w szczególności:

a) rodzaju dłużnych instrumentów finansowych,

b) liczby i wartości nominalnej dłużnych instrumentów finansowych, oznaczenia serii oraz maksymalnej wartości emisji, która może zostać wyemitowana w ramach programu, c) informacji na temat warunków oprocentowania i wykupu dłużnych instrumentów finansowych, d) informacja na temat celów emisji.

kom amp/

Źródło artykułu:PAP
giełdagpwspółki
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)