Grupa medialna NYT zarabia więcej na sprzedaży gazet niż na reklamach
Amerykańska grupa medialna The New York Times Company po raz pierwszy zanotowała w zeszłym roku większe wpływy ze sprzedaży swych gazet i prenumeraty niż z reklam - wynika z danych opublikowanych w czwartek.
07.02.2013 | aktual.: 07.02.2013 19:08
- Zaobserwowaliśmy utrzymujący się duży wzrost prenumeraty w internecie, podobnie jak wyższe wpływy z gazet (papierowych). Po raz pierwszy w historii firmy wpływy z publikacji przekroczyły te z reklam - poinformował w komunikacie dyrektor generalny grupy medialnej NYT Comp. Mark Thompson.
Firma zwraca uwagę zwłaszcza na efekty swej strategii rozwinięcia płatnych abonamentów w internecie: pod koniec grudnia ub.r. było ich 668 tysięcy, o 13 proc. więcej niż trzy miesiące wcześniej.
- Przy czym reklama to dalej trudny rynek - ocenił Thompson. Wpływy z reklam spadły o 5,9 proc. do 898 mln dolarów w skali całego roku i o 3,1 proc. do 280 mln USD w czwartym kwartale.
Tymczasem wpływy z prenumeraty, w tym w internecie, oraz z codziennej sprzedaży wzrosły o 10,4 proc. do 953 mln USD w ciągu roku i aż o 16,1 proc. do 258 mln USD w ostatnim kwartale.
W końcu firmie udało się w 2012 r. zanotować zysk netto w wysokości 133 mln dolarów w porównaniu ze stratą na poziomie 40 mln USD w roku poprzednim. W czwartym kwartale ub. r. zysk został potrojony, osiągając 177 mln USD.
W bieżącym kwartale grupa medialna NYT Comp. oczekuje "podobnych tendencji" wzrostowych do tych z czwartego kwartału, jeśli chodzi o reklamy. Firma przewiduje natomiast około 5-procentowy wzrost wpływów z prenumerat w internecie, a także wskutek podniesienia ceny swego sztandarowego tytułu - dziennika "New York Times".(PAP)
cyk/ kar/