Trwa ładowanie...
d16cnao

Grupa TVN poniosła w I kw. 29,1 mln zł straty, rynek oczekiwał 40 mln zł zysku (opis2)

14.5.Warszawa (PAP) - Grupa TVN miała w I kwartale tego roku 29,1
mln zł straty netto, przypadającej akcjonariuszom jednostki
dominującej, w porównaniu z 63,4 mln zł zysku netto...

d16cnao
d16cnao

14.5.Warszawa (PAP) - Grupa TVN miała w I kwartale tego roku 29,1 mln zł straty netto, przypadającej akcjonariuszom jednostki dominującej, w porównaniu z 63,4 mln zł zysku netto rok wcześniej. Wynik zasadniczo rozminął się z oczekiwaniami analityków. Konsensus rynkowy zakładał zysk netto na poziomie 40 mln zł.

Zysk operacyjny wzrósł do 174,4 mln zł ze 108,2 mln zł w I kw. 2008 roku i był niższy od średniej prognoz analityków na poziomie 206 mln zł.

Przychody grupy wzrosły w tym okresie do 435,1 mln zł z 401,6 mln zł i były wyższe niż konsensus rynkowy na poziomie 415 mln zł.

EBITDA wzrosła o 58,9 proc. do 201,5 mln zł z 126,8 mln zł Marża EBITDA wyniosła 46,3 proc. w porównaniu do 31,6 proc.

d16cnao

Wyłączając zysk wynikający z przejęcia kontroli nad ITI Neovision, wskaźnik EBITDA spadł o 28,4 proc. do 90,8 mln zł, a marża EBITDA wyniosła 20,9 proc.

TVN szacuje, że rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w okresie trzech miesięcy zakończonych 31 marca 2009 r. zmniejszył się o 5,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2008 r. Udział spółki w rynku reklamy telewizyjnej netto wzrósł rdr do 35,2 proc. z 33,8 proc.

Duży wpływ na wyniki grupy TVN w I kwartale miało 111 mln zł zysku z konsolidacji jednostki stowarzyszonej ITI Neovision, która jest właścicielem platformy "n".

Przychód ten wynika z wyliczenia wartości rynkowej 25 proc. udziału w kapitale ITI Neovision posiadanego przed przejęciem przez TVN kontroli nad spółką.

d16cnao

Platforma "n" w I kwartale zwiększyła swoją bazę abonencką o ponad 49.000 do 549.000 podpisanych umów o świadczenie usług, w tym 544.000 aktywnych abonentów.

W marcu 2009 roku platforma cyfrowa "n" odnotowała średni miesięczny przychód na użytkownika (ARPU) w wysokości 56 zł, czyli tyle samo co w grudniu 2008 r.

Telewizja na kartę (TNK), sprzedała ponad 175.000 kart dostępowych oraz powiększyła swoją bazę abonentów o 88.000 do 180.000 abonentów na zasadzie przedpłaty (pre-paid).

d16cnao

Platforma cyfrowa "n" łącznie z "TNK" posiadały na 31 marca 2009 r. 724.000 abonentów.

Przychody platformy "n" w I kwartale wzrosły o 92,6 proc. do 105 mln zł. Wzrost ten wynikał głównie ze wzrostu przychodów z opłat abonamentowych o 118 proc. do 82 mln zł. Platforma "n" odnotowała stratę na poziomie EBITDA w wysokości 32,2 mln zł, w porównaniu do straty 36 mln zł w analogicznym okresie 2008 roku. (PAP)

epo/ jtt/

d16cnao
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d16cnao