Gwiazdy publicystyki przyciągają zyski
Programy informacyjne TVN24 przyciągają największą liczbę reklamodawców - wynika z raportu domu mediowego PanMedia Western. To one zarobiły najwięcej, ale ceny reklam w tych pasmach były najniższe.
Najwięcej pieniędzy reklamodawcy zostawili przy programie "Dzień na żywo" emitowany na antenie TVN24. Tylko w pierwszym kwartale cennikowa wartość reklam (bez rabatów) wyniosła 14,8 mln zł - informuje "Rzeczpospolita".
Okazuje się, że choć TVN24 nie ma największego zasięgu, to programy tej stacji zarobiły najwięcej w I kwartale. Spośród dziesięciu najlepszych w zestawieniu PanMedia Western TVN24 produkuje aż siedem.
Drugie miejsce w rankingu zajęło "Szkło kontaktowe. Program zgodnie z cennikiem zarobił na reklamach 8 mln zł. Trzecie miejsce należy natomiast to programu "Tomasz Lis na żywo" w TVP2. Wpływy reklamowe sięgnęły 4,8 mln zł. Czwarte miejsce należy do "Sprawy dla reportera" prowadzonej przez Elżbietę Jaworowicz (TVP1). Warto zwrócić uwagę, że to reklama właśnie przy tym programie okazała się najdroższa. Średnio za 30-sekundowy spot reklamodawca musi zapłacić aż 21 tys. złotych. Dla porównania analogiczny spot przy programie "Dzień na żywo" na antenie TVN24 kosztuje zaledwie 1,65 tys. zł.
Na piątym miejscu analitycy uplasowali program "Tak jest", który zarobił 4 mln zł. Szóste miejsce należy do prowadzących "Politykę przy kawie" na antenie TVP1. Kolejne miejsca należą już tylko do produkcji TVN24. Wśród nich "Czarno na białym", "Kropka nad i", "Piaskiem po oczach" i "Kawa na ławę".