Hipermarkety kupują taniej... muzykę

Nowe stawki opłat tantiemowych za odtwarzanie muzyki w lokalach uderza przede wszystkim w małych przedsiębiorców. Hipermarkety dostały zniżkę.

Hipermarkety kupują taniej... muzykę
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

17.07.2013 | aktual.: 01.08.2013 13:44

Nowe opłaty będą stałe, a ich wysokość uzależniona od wielkości biznesu, miasta, w którym jest prowadzony, i potencjalnych korzyści, jakie przedsiębiorca uzyskuje za odtwarzanie filmów i muzyki - informuje "Dziennik Polski".

Z dużymi podwyżkami muszą liczyć się m.in. właściciele hoteli i dyskotek w największych miastach. Przykładem są hotele Grupy Orbis - stawka za tantiemy od jednego pokoju miałaby zostać podniesiona z niespełna 8,7 złotego do ponad 28 złotych.

- To kolejna skandaliczna decyzja rządu, nakładająca na społeczeństwo dodatkowe obciążenia fiskalne - stwierdził Krzysztof Milski, prezes Polskiej Izby Hotelarskiej w rozmowie z portalem wirtualnemedia.pl.

Mały ma gorzej

Ale nie tylko hotelarze zapłacą więcej. Zgodnie z nową tabelą opłat podwyżki dotkną też właścicieli niewielkich zakładów fryzjerskich, małych sklepów i restauracji. Podwyżki wyniosą od kilku do kilkunastu zł, ale oburzonych wśród przedsiębiorców nie brakuje. Powodem jest brak planowanych podwyżek dla hipermarketów. Niektóre z nich mają dostać nawet obniżki sięgające 90 proc., dzięki którym zapłacą niewiele mniej od właścicieli niewielkich lokali usługowych.

- Sklep wielkopowierzchniowy, wprawdzie ma duże obroty, ale bez muzyki sobie poradzi - tłumaczy Bogusław Pluta ze Związku Producentów Audio-Video. Jak dodaje, dotychczasowe wysokie stawki doprowadziły do tego, że większość hipermarketów przeszła na odtwarzanie darmowej muzyki lub całkowicie z niej zrezygnowała.

prawa autorskiehandelopłaty
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)