Hoopla.pl zgasła, zanim rozwinęła skrzydła
Jeden z największych krajowych internetowych sklepów RTV/AGD ogłosił upadłość i zawiesił działalność operacyjną.
MCI Management Fundusz ?przewidział? plajtę sklepu
Giełdowy fundusz MCI Management kilka tygodni temu sprzedał po cichu (za symboliczną złotówkę) cały posiadany 41,95-proc. pakiet akcji Hoopla.pl - do niedawna jednego z największych sklepów internetowych z artykułami RTV/AGD. Niedługo potem Hoopla.pl zawiesiła działalność. Podobno ma ją wznowić w ciągu kilku dni, już w nowej formule.
Hoopla.pl była gwiazdą w portfelu funduszu. Sklep błyskawicznie zwiększał sprzedaż. W październiku 2007 r. Hoopla. pl została uznana za najbardziej dynamiczną środkowoeuropejską firmę (Wschodząca Gwiazda) według prestiżowego rankingu opracowanego przez Deloitte. Mimo to kilka tygodni później nie udało jej się znaleźć nabywców na akcje sprzedawane w ofercie publicznej.
Bez zastrzyku pieniędzy spółka nie mogła przeprowadzić zaplanowanych inwestycji, a rosnąca konkurencja ze strony dużych sieci RTV/AGD, które zaczęły otwierać własne sklepy internetowe, spowodowała odpływ klientów.
Przedstawiciele MCI Management zapewniają, że plajta Hoopla.pl nie będzie miała wpływu na wyniki funduszu. Firma, w przeciwieństwie do innych udziałowców, z nawiązką odzyskała wyłożone na projekt pieniądze (łącznie było to 1,6 mln zł), sprzedając niewielki pakiet Hoopla.pl w ofercie prywatnej jesienią zeszłego roku.
Dariusz Wolak
Tekst z kolumny nr 1 Gazety Giełdy Parkiet