IAB: 40% badanych posiada już produkty działające w systemie Internet Rzeczy

Warszawa, 11.09.2015 (ISBnews) - Obecnie 40% badanych deklaruje, że posiada już produkty działające w systemie internet rzeczy (IoT), a 50% deklaruje, że w przyszłości weszłoby w posiadanie takich urządzeń, wynika z raportu Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

11.09.2015 | aktual.: 11.09.2015 12:08

Internet Rzeczy to ekosystem, w którym różnego rodzaju urządzenia - np. rzeczy osobiste, AGD, urządzenia oświetleniowe czy grzewcze - komunikują się ze sobą, korzystając ze standardów przesyłania danych.

"Obecnie 40% badanych deklaruje, że posiada już produkty działające w systemie IoT, a 50% deklaruje, że w przyszłości weszłoby w posiadanie takich urządzeń" - powiedział Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań IAB Polska, cytowany w komunikacie poświęconym raportowi.

Jak wynika z badania, aż 73% z nas korzysta codziennie z internetu, ale tylko 11% spotkało się z określeniem Internet of Things. Już dziś 77% badanych korzysta z domowego WiFi, a 86% jego użytkowników wykorzystuje bezprzewodowe łącze do obsługiwania więcej niż jednego urządzenia.

"Internauci są bardzo dobrze przygotowani na adaptację Internetu Rzeczy, a jego potencjał jest ogromny, zwłaszcza w segmencie rozwiązań dla inteligentnego domu, takich jak sterowanie oświetleniem, ogrzewaniem czy też zużyciem energii elektrycznej" - powiedział Kolenda.

Internet Rzeczy można wykorzystać nie tylko w systemach inteligentnego domu czy w motoryzacji, ale również w kulturze (muzea, kina) czy w miejscach skupiających konsumentów (hotele, lotniska, galerie handlowe). Jak podaje raport, 49% badanych chętnie otrzymywałoby na telefon informacje i ciekawostki na temat oglądanych w muzeum wystaw, a 41% będąc w sklepie chętnie otrzymywałoby informacje dotyczące oglądanych produktów, rabatów czy promocji.

W ramach badania zrealizowano 1121 wywiadów z polskimi internautami w wieku powyżej 14 lat. Próba była reprezentatywna ze względu na płeć, wiek oraz częstotliwość korzystania z sieci, a udział witryn biorących udział w badaniu zapewnił zasięg na poziomie przekraczającym 90%.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)