IAI - Raport miesięczny za sierpień 2015 r. (20/2015) - EBI

IAI - Raport miesięczny za sierpień 2015 r. (20/2015)

08.09.2015 | aktual.: 08.09.2015 17:48

| | | | | | | | | | | | |
| --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- |
| | NEW CONNECT | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | Raport EBI nr | 20 | / | 2015 | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | Data sporządzenia: | 2015-09-08 | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | Temat | | | | | | | | | | |
| | Raport miesięczny za sierpień 2015 r. | | | | | | | | | | |
| | Podstawa prawna | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | Treść raportu: | | | | | | | | | | |
| | Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku ?Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect? Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za sierpień 2015 roku. I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A. Kolejny miesiąc przynosi szereg zmian, które definiują polski e-commerce. Każda z nim ma za zadanie albo zwiększać sprzedaż albo automatyzować procesy u Klientów, a przez to zmniejszać ich koszty i zwiększać efektywność. Ten systematyczny rozwój powoduje, że IAI?Shop.com, wybierane jest przez profesjonalistów, co potwierdza dominacja w kolejnym rankingu Opineo, pokazującym największe i najlepiej oceniane sklepy internetowe. Wiele razy Zarząd w raportach kwartalnych lub miesięcznych podkreśla, że każda kolejna zmiana ma
wpłynąć na sprzedaż i lepszą obsługę zamówień, ale czasem ciężko to sobie wyobrazić w szerszym obrazie. Takie podsumowania jak ranking Opineo pokazują to dobitnie. Duże zmiany Spółka wprowadziła w zakresie integracji z Allegro.pl. Największy polski serwis aukcyjny jest ciągle istotnym źródłem pozyskiwania zamówień do sklepów internetowych, więc inwestowanie w rozwój integracji z jednej strony przyciąga nowych klientów skuszonych sprawnym zarządzaniem wieloma aukcjami, a z drugiej pozwala na zwiększenie sprzedaży obecnym klientom Spółki. Oba działania przekładają się na wzrost przychodów Spółki. Bardzo dużą premierą są aukcje wielorozmiarowe na Allegro. Pozwalają one utworzyć jedną aukcję z wyborem poszczególnych rozmiarów, zamiast osobnej aukcji dla każdego z nich. W IAI?Shop.com można w pełni obsługiwać aukcje z wieloma rozmiarami nie tylko dla eBay, ale również dla Allegro. W lipcu Spółka ogłosiła obsługę aukcji z wersjami dla serwisów eBay, teraz - zaledwie miesiąc po udostępnieniu informacji o wariantach
przez API Allegro - obsługuje aukcje z rozmiarami również dla serwisu Allegro. Do wystawiania takich aukcji wystarczy odpowiednio uzupełnić parametry dodatkowe dla aukcji, natomiast pobieranie zamówień zachodzi w pełni automatycznie, podobnie jak dla zwykłych aukcji. Takie rozwiązanie znacznie zmniejsza koszty wystawiania aukcji, skraca czas na ich obsługę i zwiększa wygodę w ich zarządzaniu. Ewidentną korzyścią dla sprzedawców jest obniżenie kosztów, skrócenie czasu obsługi oraz bardziej efektywny marketing, ponieważ zamiast wielu aukcji można promować jedną, a dzięki zaoszczędzonym środkom ta promocja może być lepsza. To przełoży się na wyższą konwersję sprzedaży oraz zwiększeniem przychodów Spółki. Spółka przygotowała dodatkowo całkiem nowy szablon aukcji, o standardowej, uniwersalnej, ale zarazem nowoczesnej stylistyce. Oferowany przez IAI-Shop.com szablon wyróżnia się nie tylko bardziej nowoczesną, przejrzystą szatą graficzną. Jest również dostosowany pod wersją mobilną serwisu Allegro. W wersji
mobilnej kod szablonów aukcji jest ograniczany przez serwis Allegro (jest wykonany w specjalnej wersji responsywnej uwzględniającej specyficzne wymagania techniczne serwisu). Udostępnienie nowej wersji standardowej szablonu jest bezpłatne, jednak wszelkie zmiany dostosowujące szablon pod indywidualne rozwiązania klienta są już płatne. Nowa wersja karty towaru, zoptymalizowana pod kątem efektywnego wykorzystania multiwariantów, jest efektem dbania o rozwój Klientów IAI-Shop.com. Najlepsi specjaliści IAI S.A. wciąż starają się usprawniać działanie sklepów IAI-Shop.com. Karta towaru, jako jeden z najistotniejszych elementów sklepu, powinna być nie tylko atrakcyjna wizualnie, lecz także przejrzysta i jak najbardziej przyjazna Kupującemu. W tym celu Spółka zoptymalizowała kartę towarów pod kątem multiwariantów, zwłaszcza tych które składają się z dużej liczby towarów. Obecnie możliwe jest wczytanie dużo większej liczby wariantów oraz konfiguracji produktu, co jest szczególnie istotne jeśli w sklep korzysta z
dużych grup towarów. Zmiana jest bardzo daleko idąca i zmienia sposób wczytywania informacji. Zamiast wczytywać ?na sztywno? na karcie towaru wszystkie warianty, od teraz są dynamicznie doładowywane tylko potrzebne informacje. Wykorzystywana jest do tego szeroko stosowaną w sklepach IAI-Shop.com technologia AJAX, co ma znaczący wpływ nie tylko na szybkość działania karty towaru, lecz również na ilość przesyłanych danych. Zmniejsza zatem zużycie transferów w przypadku dużych grup towarów. Warto zwrócić uwagę także na pasek adresu. Dzięki zastosowanym zaawansowanym technikom, Klient ma zawsze aktualny URL do karty towaru, dzięki czemu kopiując go np. do schowka lub udostępniając w Social Media, pokazuje konkretnie wybrany wariant towaru. Warto też zwrócić uwagę na to, że aktualizują się w pokazywanej karcie towaru nie tylko ceny, ale też zdjęcia czy opis, co dobrze wykorzystuje możliwości grup towarów dostępne w IAI-Shop.com, w których można wybierać jakie informacje są wspólne, a jakie odrębne dla każdego
wariantu. Najlepszym przykładem zastosowania możliwości mechanizmu po zmianach optymalizacyjnych może być działanie w sklepie jednego z Klientów Spółki - kalteshop.com. Na przykładzie tego sklepu, można sprawdzić jak w wygodny sposób można wykorzystać multiwarinaty do zbudowania tak złożonego i rozbudowanego konfiguratora produktu jakim jest kurtyna. Za pomocą odpowiednich kombinacji można dobrać odpowiedni zestaw cech kurtyny aby dopasować ją do własnych, indywidualnych potrzeb. Efekt można zobaczyć pod tym linkiem: http://kalteshop.com/product-eng-610-PVC-Polar-Strip-Curtain-200x2-20-C-INOX-Width-1-1-m.html Potwierdza to po raz kolejny pozycję lidera technologicznego Spółki na swoim rynku oraz dostawcy rozwiązań dla profesjonalnych sprzedawców. Pokazuje także, że SaaS może być skutecznym rozwiązaniem dla sprzedawców o specyficznych potrzebach, ponieważ oferuje gotowe rozwiązania problemów, a nie ograniczenia w wykorzystania systemu w biznesie. To kolejne rozwiązanie, które ułatwia sprzedaż Klientom Spółki
oraz przyciąga profesjonalnych sprzedawców. To jednak tylko część z wprowadzonych w ostatnim czasie usprawnień w maskach sklepów internetowych, korzystających z IAI-Shop.com. Aby zobaczyć szerszy obraz zmian, należy połączyć z dużą liczbą mniejszych nowości, które w sumie pokazują jak szeroko zakrojone zmiany Spółka systematycznie wprowadza do swojego rozwiązania. W ostatnim czasie zmiany objęły wprowadzenie: cząstkowych ocen towarów na karcie towaru, dalsze uproszczenie i poprawienie intuicyjności w panelu zwrotów oraz w procesie RMA, a także komunikatach dotyczących dostawy, płatności, składania zamówienia oraz podkreślania bezpieczeństwa sklepów. Każda z tych kilkunastu zmian, ma na celu zwiększenie satysfakcji kupujących z dokonywania zakupów, dostarczenia najlepszych z punktu widzenia użyteczności rozwiązań nawet małym sklepom. Szczególnie istotne jest to w kontekście automatycznych aktualizacji masek standard, o których Spółka pisała w poprzednim raporcie, bo dzięki temu te zmiany bardzo szybko
trafiają do Klientów, budując ich przewagę na rynku. Często trudno jest zaprezentować, jak w dużej skali, wiele pozornie drobnych zmian, wpływa na sprzedaż Klientów Spółki. Jednak rankingi branżowe Opineo.pl pokazują systematycznie dominację klientów Spółki w kolejnych kategoriach. Najnowszy ranking internetowych sklepów sportowych Opineo 2015, pokazuje, że w pierwszej trzydziestce sklepów. 12 korzysta z IAI-Shop.com. To jest bardzo dobry dowód na to, że IAI-Shop.com świetnie nadaje się dla obsługi profesjonalnych sprzedawców internetowych, a systematycznie wprowadzane innowacyjne zmiany zwiększają ich sprzedaż oraz pozwalają uzyskać bardzo dobre opinie u kupujących. Jednak bardzo dobrze opinie Klientów nie wynikają tylko z rozwiązań graficznych, ale także systematycznie rozbudowanego systemu WMS (system zarządzania magazynem). Dzięki niemu IAI?Shop.com automatyzuje pracę przy wysyłce tysięcy zamówień miesięcznie i ogranicza pole do błędów przy realizacji zamówień. Co więcej, dane z WMS są wykorzystywane do
sprawnego informowania Kupujących o postępie w realizacji zamówień lub przewidywanym terminie dostarczenia towarów. To unikalne właśnie połączenie funkcji WMS z odpowiednim przedstawieniem ich graficznie pozwala na zdobywanie zaufania i świetnych ocen u Kupujących. Ostatni raport kwartalny był w dużej mierze poświęcony rozwojowi WMS. W sierpniu doszła kolejna rozbudowa WMS, opcja "Pakuj" dla listy zamówień. Dzięki niej, można wyświetlić i wydrukować listę towarów do spakowania ze wskazanych zamówień na wybranym magazynie. W różnych sklepach kompletowanie i pakowanie produktów może odbywać się w innym momencie procesu realizacji zamówienia, dlatego z jednej strony przygotowany jest moduł skierowany dla większych sklepów, w których podział pracy i procedura pakowania są jasno określone i restrykcyjnie przestrzegane. Z drugiej strony, zapewniona jest elastyczność pracy dla małych sklepów. Dzięki możliwości wyświetlenia listy pakowanych towarów dla zamówień o statusach innych niż pakowane, jak i dla większych,
np. w celu przygotowania listy towarów do spakowania zawężonej tylko do odbiorców z określonej lokalizacji, lub wysyłanych określonym kurierem. Optymalizacja i usprawnienie procesu wysyłki pozwala sklepom na realne oszczędności oraz dalszy rozwój w ramach IAI-Shop.com. Oba te czynniki, przekładają sie na większą sprzedaż Klientów, a to na wyższe przychody IAI S.A. Zmiany zostały wprowadzone także w Cennikach i Regulaminach usług IAI-Shop.com oraz IdoSell Booking. IAI S.A. dąży do uproszczenia zasad współpracy, stąd zmiany w Cenniku powodują, że sam dokument jest łatwiejszy w odbiorze oraz implikuje łatwiejsze i lepsze dla Spółki rozliczenia z Partnerami sprzedającymi usługi Spółki. Zmiana w zamawianiu usługi IdoSell Booking ma na celu lepsze przywiązanie Klientów do usługi, przez przesunięcie terminu płatności. Zarząd ocenia, że będzie to miało wpływ na wyniki jeszcze w tym roku. W sierpniu Spółka po raz kolejny odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży. Wyniosły one około 1,25 miliona złotych netto i były
o26% wyższe niż w sierpniu 2014 roku. Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w sierpniu 2015 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.idosell.com/pl/corp/ir-news/ Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od debiutu w 2009 roku, przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką. II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem. W sierpniu 2015 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty: 1. 10 lipca 2015 r. ? Raport miesięczny za lipiec 2015 r. 2. 14 sierpnia 2015 r. - Raport kwartalny za II kwartał 2015 r. W sierpniu 2015 roku Spółka nie przekazała do publicznej żadnej wiadomości przez system ESPI. III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała
miejsce w okresie objętym niniejszym raportem. IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego. Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów. Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej. IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu wrześniu i październiku 2015, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów. We wrześniu i październiku 2015 roku będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta: 1. 8 października 2015 r. - Raport
miesięczny za wrzesień 2015 r. 2. 14 października 2015 r. - Targi E-handlu w Warszawie? możliwość spotkania się z przedstawicielami Spółki Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | Załączniki | | | | | | | | | | |
| | Plik | Opis | | | | | | | | | |
| | IAI-raport-miesieczny-IX-2015-0.pdf | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |

RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

| | | | | | | | | | | | | | |
| --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- |
| | | | | | | (telefon) | (fax) | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | (NIP) | (REGON) | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | (pełna nazwa emitenta) | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | (skrócona nazwa emitenta) | (sektor wg. klasyfikacji GPW w W-wie) | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | (ulica) | (numer) | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | (e-mail) | (www) | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | (kod pocztowy)
| (miejscowość) | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |

RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis Data
Paweł Fornalski Prezes Zarządu
Sebastian Muliński Wiceprezes Zarządu

RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)