Podwyżki od 1 marca. InPost pokazał nowy cennik
InPost opublikował na swojej stronie nowy cennik. Podwyżki zaczną obowiązywać od 1 marca 2023 r. Dotyczą one zarówno klientów biznesowych spółki, jak i detalicznych.
Zgodnie z obowiązującym od 1 marca 2024 r. cennikiem usługa Paczkomat 24/7 dla klienta biznesowego wynosić będzie 13,33 zł/15,12 zł/19,27 zł dla gabarytu A/B/C. Poprzedni cennik (obowiązujący od 1 marca 2023 r.) zakładał, że usługa kosztowała odpowiednio 12,13 zł/13,76 zł/17,53 zł zł.
Skala zwyżki wyniesie 9,9 proc. Od 1 marca o ok. 9,9 proc. wzrosną też usługi kurierskie dla klientów biznesowych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak wyjść z kryzysu? Co dalej z rynkiem fotowoltaiki w Polsce? - Dawid Zieliński - Biznes Klasa #8
Natomiast koszt usługi Manager Paczek dla klienta detalicznego wynosić będzie: 16,99 zł (gabaryt A), 18,99 zł (gabaryt B) i 20,99 zł (gabaryt C). Wcześniej cena tej usługi wynosiła odpowiednio: 14,69 zł, 15,69 zł i 17,39 zł. To nie jedyne zmiany przygotowane przez spółkę.
Dobry rok za InPostem
Skorygowana EBITDA InPostu w trzecim kwartale 2023 roku wzrosła o 40,3 proc. do 639,4 mln zł. Zysk netto w trzecim kwartale 2023 roku wyniósł 250,4 mln zł wobec 217,1 mln zł konsensusu.
Przychody InPostu w trzecim kwartale bieżącego roku wzrosły o 22,3 proc. rok do roku do 2,067 mld zł. Gigant jest optymistyczny.
- Widzimy odbicie w Polsce nie tylko w modzie, ale we wszystkich branżach. Natomiast popyt konsumencki we Francji jest bardzo słaby i przytłumiony. Wyraźne spowolnienie widać w Wielkiej Brytanii, ale to nie powinno mieć wpływu na nasze wyniki - powiedział Adam Aleksandrowicz, CFO, komentując wyniki spółki.
W trzecim kwartale 2023 grupa obsłużyła 210,4 mln przesyłek, co stanowi wzrost o 18 proc. rdr. Zwyżkę liczby przesyłek grupa zanotowała zarówno w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych, osiągając wzrost rok do roku odpowiednio o 13 proc. i 28 proc.