Trwa ładowanie...
d2supq3
wódka
04-02-2009 09:46

Jak Finlandia znalazła sposób na promocję wódki?

Reklama i promowanie wódki podlegają w Polsce ostrym ograniczeniom. Jedną z niewielu możliwości organizowania akcji konsumenckich są imprezy w klubach, w których producent wódki odwołuje się do skojarzeń ze swoim trunkiem.

d2supq3
d2supq3

Wódka Finlandia kojarzy się przede wszystkim z krajem, którego nazwę przyjęła. Ale inaczej niż np. Absolut, w promocji nie odwołuje się do skandynawskich ikon: czystego środowiska, dzikiej przyrody, śniegów i lodu.

Brown-Forman Polska, dystrybutora Finlandia Vodka, postawił na humor i fiński język. Kolejny raz organizuje już w pubach, klubach i restauracjach w Polsce promocję konsumencką pod hasłem „Fiński dla początkujących”. Odwołuje się w niej do fińskiej kultury obyczajów oraz języka.

Piąta edycja promocji konsumenckiej Finlandii ruszyła w połowie stycznia 2009 r., imprezy odbywały się już co tydzień w Zakopanem, Krakowie i Katowicach. W najblizszy weekend Finlandia pokaże się w Warszawie, m.in. w klubie Utopia. Do połowy marca, w zabawie z językiem fińskim będą mogli uczestniczyć jeszcze mieszkańcy Szczecina, Poznana, Wrocławia, Łodzi i Trójmiasta.

Prawdziwy Fin w klubie

W ramach akcji przedstawiciele producenta Finlandii docierają do konsumentów w wybranych klubach w kilku miastach Polski. Jednego wieczoru odwiedzane są dwa lokale, w których tworzona jest scenografia obrazująca fiński klimat. W skład zespołu promocyjnego wchodzi Fin, animator Polak, hostessy przeprowadzające tasting smaków za pomocą innowacyjnej, ciekawej techniki ze sprejami, fotograf i wizażystka.

d2supq3

Stałym elementem akcji jest jej bardzo interaktywny charakter oraz edukacja i zabawa z klientami, którzy zakupili drinki z wódki Finalandia. Centralną postacią imprezy jest rodowity Fin, który współpracuje z asystentem, polskim animatorem. Jego wizytę anonsują hostessy, informujące o akcji i przedstawiające pokrótce scenariusz. Zapraszają do wzięcia udziału w prostej zabawie: „Fiński dla początkujących”, zwracają uwagę na standy promocyjne, które zostały zaprojektowane jako „rozmówki fińskie” (książeczki). W książeczce znajdują się ciekawe zwroty w języku fińskim, a szczególnie te przydatne w lokalu oraz związane z wódka. Najlepsi i najszybsi uczniowie zapraszani są do konkursów, w których oni i ich znajomi, z którymi przyszli do klubu, będą przede wszystkim mogli dobrze się bawić, ale także wygrać darmowe „świecące” drinki z Finlandia, skorzystać z usług wizażystki i zrobić sobie zdjęcie z przyjaciółmi (drukowane zdjęcia wręczane są tylko jako nagroda, mogą być dodatkowo umieszczane w ramkach, które klienci
zabierają ze sobą do domu). W międzyczasie polski animator przeprowadza konkursy z gośćmi, którzy zakupili drinka na bazie Finlandii.

Komputer w służbie marketingowej

Nowy element w obecnej edycji akcji promocyjnej stanowią przenośne komputery, tablety PC, wykorzystywane jako instrument edukacji interaktywnej używany przez Team Mobilny (tablety PC są laptopami z dotykowym ekranem. Uczestnicy quizu losują pytania spośród kilku kategorii i zaznaczają poprawną odpowiedz rysikiem na ekranie).

„Fiński dla początkujących” jest akcją image’ową, w której celem jest zabawa i dobra atmosfera, jak również edukacja na temat marki i kraju poprzez zabawę. Główną ideą promocji prowadzonej w 9 miastach Polski jest dotarcie do ludzi młodych i aktywnych, zwiększenie świadomości marki, wytworzenie skojarzeń wódki z klimatem dobrej zabawy oraz utrwalenie skojarzeń wódki z mroźną Finlandią i nauką języka fińskiego.

Autor: JS
wtorek, 3 lutego 2009

d2supq3
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2supq3