WAŻNE
TERAZ

NATO musi zmienić taktykę? Kontradmirał US Navy mówi, jak to zrobić

Jak Finlandia znalazła sposób na promocję wódki?

Reklama i promowanie wódki podlegają w Polsce ostrym ograniczeniom. Jedną z niewielu możliwości organizowania akcji konsumenckich są imprezy w klubach, w których producent wódki odwołuje się do skojarzeń ze swoim trunkiem.

Wódka Finlandia kojarzy się przede wszystkim z krajem, którego nazwę przyjęła. Ale inaczej niż np. Absolut, w promocji nie odwołuje się do skandynawskich ikon: czystego środowiska, dzikiej przyrody, śniegów i lodu.

Brown-Forman Polska, dystrybutora Finlandia Vodka, postawił na humor i fiński język. Kolejny raz organizuje już w pubach, klubach i restauracjach w Polsce promocję konsumencką pod hasłem „Fiński dla początkujących”. Odwołuje się w niej do fińskiej kultury obyczajów oraz języka.

Piąta edycja promocji konsumenckiej Finlandii ruszyła w połowie stycznia 2009 r., imprezy odbywały się już co tydzień w Zakopanem, Krakowie i Katowicach. W najblizszy weekend Finlandia pokaże się w Warszawie, m.in. w klubie Utopia. Do połowy marca, w zabawie z językiem fińskim będą mogli uczestniczyć jeszcze mieszkańcy Szczecina, Poznana, Wrocławia, Łodzi i Trójmiasta.

Prawdziwy Fin w klubie

W ramach akcji przedstawiciele producenta Finlandii docierają do konsumentów w wybranych klubach w kilku miastach Polski. Jednego wieczoru odwiedzane są dwa lokale, w których tworzona jest scenografia obrazująca fiński klimat. W skład zespołu promocyjnego wchodzi Fin, animator Polak, hostessy przeprowadzające tasting smaków za pomocą innowacyjnej, ciekawej techniki ze sprejami, fotograf i wizażystka.

Stałym elementem akcji jest jej bardzo interaktywny charakter oraz edukacja i zabawa z klientami, którzy zakupili drinki z wódki Finalandia. Centralną postacią imprezy jest rodowity Fin, który współpracuje z asystentem, polskim animatorem. Jego wizytę anonsują hostessy, informujące o akcji i przedstawiające pokrótce scenariusz. Zapraszają do wzięcia udziału w prostej zabawie: „Fiński dla początkujących”, zwracają uwagę na standy promocyjne, które zostały zaprojektowane jako „rozmówki fińskie” (książeczki). W książeczce znajdują się ciekawe zwroty w języku fińskim, a szczególnie te przydatne w lokalu oraz związane z wódka. Najlepsi i najszybsi uczniowie zapraszani są do konkursów, w których oni i ich znajomi, z którymi przyszli do klubu, będą przede wszystkim mogli dobrze się bawić, ale także wygrać darmowe „świecące” drinki z Finlandia, skorzystać z usług wizażystki i zrobić sobie zdjęcie z przyjaciółmi (drukowane zdjęcia wręczane są tylko jako nagroda, mogą być dodatkowo umieszczane w ramkach, które klienci
zabierają ze sobą do domu). W międzyczasie polski animator przeprowadza konkursy z gośćmi, którzy zakupili drinka na bazie Finlandii.

Komputer w służbie marketingowej

Nowy element w obecnej edycji akcji promocyjnej stanowią przenośne komputery, tablety PC, wykorzystywane jako instrument edukacji interaktywnej używany przez Team Mobilny (tablety PC są laptopami z dotykowym ekranem. Uczestnicy quizu losują pytania spośród kilku kategorii i zaznaczają poprawną odpowiedz rysikiem na ekranie).

„Fiński dla początkujących” jest akcją image’ową, w której celem jest zabawa i dobra atmosfera, jak również edukacja na temat marki i kraju poprzez zabawę. Główną ideą promocji prowadzonej w 9 miastach Polski jest dotarcie do ludzi młodych i aktywnych, zwiększenie świadomości marki, wytworzenie skojarzeń wódki z klimatem dobrej zabawy oraz utrwalenie skojarzeń wódki z mroźną Finlandią i nauką języka fińskiego.

Autor: JS
wtorek, 3 lutego 2009

Wybrane dla Ciebie

Brytyjczycy kupili polski browar, ale piwa nie chcą. Oto co produkują
Brytyjczycy kupili polski browar, ale piwa nie chcą. Oto co produkują
Wzbudzili kontrowersje. Teraz zamykają lokale. "Zbyt odważny"
Wzbudzili kontrowersje. Teraz zamykają lokale. "Zbyt odważny"
Zostawili go z problemem na 36 tys. zł. Poszkodowanych może być więcej
Zostawili go z problemem na 36 tys. zł. Poszkodowanych może być więcej
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega
Zbliża się masowa wycinka. Coraz bliżej kontrowersyjnej inwestycji
Zbliża się masowa wycinka. Coraz bliżej kontrowersyjnej inwestycji
Sensacja wśród turystów. W Tatrach mają nosić swoje odchody w workach
Sensacja wśród turystów. W Tatrach mają nosić swoje odchody w workach
Czeczeni mieli zastraszać kupców. Prokuratura chciała umorzenia sprawy
Czeczeni mieli zastraszać kupców. Prokuratura chciała umorzenia sprawy
Polacy kochają jej smak. Ulubiona ryba może zniknąć ze sklepów
Polacy kochają jej smak. Ulubiona ryba może zniknąć ze sklepów
Sprawdzili kilkanaście piekarników. Oto wyniki kontroli
Sprawdzili kilkanaście piekarników. Oto wyniki kontroli
Praca dla Polaków w Niemczech. Oto ile płacą za robotę przy bydle
Praca dla Polaków w Niemczech. Oto ile płacą za robotę przy bydle
Klienci rzucili się po nową kolekcję. Tłumy w Ikei. Sieć zabiera głos
Klienci rzucili się po nową kolekcję. Tłumy w Ikei. Sieć zabiera głos
Praca w Krakowie. Płacą nawet 20 tys.zł kierowcy
Praca w Krakowie. Płacą nawet 20 tys.zł kierowcy