Jak nowy telewizor, to tylko duuuuży
Blisko 60 proc. sprzedanych w tym roku telewizorów ma minimum 40 cali - donosi "Rzeczpospolita".
16.07.2012 | aktual.: 17.07.2012 06:32
To wyniki raportu Panelmarket opracowanego przez Gfk. Wynika z niego, że producenci telewizorów muszą się cieszyć ze danych sprzedażowych. Przed mistrzostwami Europy sprzedaż sprzętu LCD podskoczyła w maju aż o 57 proc. rok do roku. Plazmy sprzedawały się o 27 proc. lepiej.
Jak podaje "Rz" zmieniają się też preferencje zakupowe Polaków. Do niedawna przeważały telewizory LCD o rozmiarach 31-32 cale. Dziś mają już tylko 26 proc. udziału. Blisko 60 proc. należy do tych o co najmniej 40-calowych ekranach.
Podobnie sytuacja wygląda z plazmami. Tu ponad 50 proc. sprzedanych telewizorów ma 50-55 cali, a mniejsze niż 42 cale to tylko 1 proc. tynku. Zdaniem ekspertów wypytywanych przez "Rz" to efekt spadających cen dużych telewizorów.
Jak twierdzą producenci sprzętu wzrost sprzedaży to także efekt imprez sportowych: Euro 2012 i igrzysk olimpijskich.
Wirtualna Polska / "Rzeczpospolita"