Trwa ładowanie...
plazma
16-07-2012 10:01

Jak nowy telewizor, to tylko duuuuży

Blisko 60 proc. sprzedanych w tym roku telewizorów ma minimum 40 cali - donosi "Rzeczpospolita".

Jak nowy telewizor, to tylko duuuużyŹródło: AFP, fot: Patric Klin
d2wvgdh
d2wvgdh

To wyniki raportu Panelmarket opracowanego przez Gfk. Wynika z niego, że producenci telewizorów muszą się cieszyć ze danych sprzedażowych. Przed mistrzostwami Europy sprzedaż sprzętu LCD podskoczyła w maju aż o 57 proc. rok do roku. Plazmy sprzedawały się o 27 proc. lepiej.

Jak podaje "Rz" zmieniają się też preferencje zakupowe Polaków. Do niedawna przeważały telewizory LCD o rozmiarach 31-32 cale. Dziś mają już tylko 26 proc. udziału. Blisko 60 proc. należy do tych o co najmniej 40-calowych ekranach.

Podobnie sytuacja wygląda z plazmami. Tu ponad 50 proc. sprzedanych telewizorów ma 50-55 cali, a mniejsze niż 42 cale to tylko 1 proc. tynku. Zdaniem ekspertów wypytywanych przez "Rz" to efekt spadających cen dużych telewizorów.

Jak twierdzą producenci sprzętu wzrost sprzedaży to także efekt imprez sportowych: Euro 2012 i igrzysk olimpijskich.

Wirtualna Polska / "Rzeczpospolita"

d2wvgdh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2wvgdh