Jak zwiększyć widoczność swojej firmy w sieci? Oto 5 wskazówek z marketingu internetowego dla firmy

Posiadanie strony internetowej nie gwarantuje nam sprzedaży oraz zysków na wysokim poziomie. Musimy zadbać o wiele czynników, które umożliwią nam dotarcie do szerokiej liczby odbiorców naszych usług.

Jak zwiększyć widoczność swojej firmy w sieci? Oto 5 wskazówek z marketingu internetowego dla firmy
Źródło zdjęć: © WP.PL | Pixabay.com/Domena publiczna

Samo posiadanie strony internetowej nie gwarantuje nam sprzedaży oraz zysków na wysokim poziomie. Musimy zadbać o wiele czynników, które umożliwią nam dotarcie do szerokiej liczby odbiorców naszych usług.

Ostatnie 10 lat to nieustanny wzrost sprzedaży produktów oraz usług w sieci. Dzieje się tak ponieważ Internet to w chwili obecnej najbardziej rozpowszechnione medium. Jest on również miejscem dającym największe możliwości sprzedażowe.

1. *Przeprowadź audyt strony*
Zanim przystąpimy do jakichkolwiek działań promocyjnych dla naszej strony, należy wykonać jej audyt pod względem pozycjonowania (SEO) oraz przydatności dla użytkowników.

Oba czynniki są niezwykle ważne. W przypadku optymalizacji serwisu pod pozycjonowanie należy koniecznie sprawdzić takie elementy jak np.:

  • Znaczniki title, description, alt – są to znaczniki które przekazują robotom wyszukiwarki informacje o tym jak zatytułowana jest nasza witryna, jaki jest jej opis oraz jak nazywają się grafiki umieszczone na stronie. Należy pamiętać że roboty wyszukiwarek widzą jedynie kod źródłowy naszej strony i nie zwracają uwagi na jej walory estetyczne.
  • Podwójne meta opisy – bardzo często popełniany błąd, którego należy się wystrzegać. Informację, że taki błąd występuje w obrębie naszej strony możemy uzyskać weryfikując swoją witrynę w narzędziach dla webmasterów Google(Instrukcja krok po kroku jak zweryfikować swoją witrynę).W przypadku zduplikowanych znaczników „title” możemy spodziewać się znacznych spadków pozycji naszej strony w wyszukiwarce Google na interesujące nas słowa kluczowe.
    • Zduplikowana treść – należy sprawdzić czy nasza strona posiada unikalną treść. Wyszukiwarka Google zdecydowanie premiuje unikalne treści.
    • Struktura adresów URL – wszystkie adresy url w obrębie naszej strony powinny być przyjazne oraz czytelne dla robotów wyszukiwarek np. 1stplace.pl/blog .
    • oraz wiele innych. 2. Pozycjonuj stronę Pozycjonowanie to na dzień dzisiejszy najbardziej popularna metoda promocji swojego biznesu w sieci. Dzięki pozycjonowaniu możemy znacznie zwiększyć przepływ ruchu na swojej stronie internetowej. Naturalnie w jakiejkolwiek branży byśmy nie byli to zawsze znajdzie się konkurencja. Jeżeli nasza firma działa głównie na rynku lokalnym to warto zainwestować w pozycjonowanie lokalne.

W takim przypadku będziemy promować swoje usługi jedynie na określonym obszarze naszej działalności oraz ominie nas walka o czołowe pozycje z największymi konkurentami. Jeżeli przeprowadziliśmy audyt o którym mowa w punkcie pierwszym to można powiedzieć że mamy już „grunt” pod pozycjonowanie.

Musimy także pamiętać o działaniach poza obrębem naszej strony www. Niesamowicie ważnym czynnikiem od początku istnienia pozycjonowania są linki. Można by nawet powiedzieć że linki ze stron zewnętrznych które kierują do naszej domeny to „głosy” oddane na naszą stronę przez inne strony. Jeszcze jakiś czas temu główną rolę w pozycjonowaniu odgrywała jedynie ilość odnośników prowadzących do danej witryny.

Zmieniło się to jednak w 2011 roku kiedy Google dokonało dużej modyfikacji w swoim algorytmie odpowiadającym za pozycje w wyszukiwarce. Na dzień dzisiejszy zdecydowanie bardziej liczy się jakość linków przychodzących do naszej witryny. Jeżeli strona linkująca do naszej witryny jest stroną posiadającą duży autorytet według wyszukiwarki Google to taki link jest bardzo wartościowy w procesie pozycjonowania.

Linki można zdobywać na przykład na:

  • Profilach społecznościowych,
  • Forach internetowych,
  • Blogach,
  • Stronach partnerów,
  • Serwisach Web 2.0 (np. wykop.pl),
  • oraz wiele innych. 3. *Publikuj wartościową treść (Content Marketing)* Kluczem do sukcesu w wielu przypadkach może okazać się publikowanie unikalnych i wartościowych treści dla użytkowników. Każdy z nas kiedy korzysta z wyszukiwarki wpisuje do niej swojego rodzaju pytanie czy intencję. Zadaniem wyszukiwarki jest natomiast przedstawienie nam najbardziej trafnych wyników na dane zapytanie. Jak pewnie nie trudno się domyślić wyszukiwarka będzie premiowała najbardziej przydatne treści, które mają spełnić oczekiwania osoby korzystającej z wyszukiwarki.

Tak więc treść którą publikujemy w obrębie naszego serwisu jak i również poza nim powinna być przydatna dla użytkowników i rozwiewać wszelkie wątpliwości.

Od dłuższego czasu w branży marketingowej pojawia się stwierdzenie „Content is King”, co defacto jest prawdą. Korzyści płynące z content marketingu są bardzo zadowalające.

Poprzez publikowanie wartościowych materiałów otrzymujemy:

  • świetne podłoże do pozycjonowania, a co za tym idzie widoczności w wyszukiwarkach,
  • budujemy silną wartość marki naszej firmy(dzielimy się wiedzą i informacjami)
  • treści które możemy reklamować na przykład za pomocą kampanii linków sponsorowanych
  • dużą ilość leadów sprzedażowych
  • itd. Treści które powinniśmy przygotowywać mogą powstawać w postaci:
  • Poradników
  • Artykułów
  • Raportów
  • E-book'ów
  • Infografik
  • Video
  • itd. 4. *Korzystaj z mediów społecznościowych * Media społecznościowe to doskonałe miejsce do publikowania interesujących i angażujących treści. Do najbardziej popularnych w Polsce mediów społecznościowych należą np. Facebook czy Instagram.

Treści, które powinny być umieszczane w obrębie mediów społecznościowych powinny być przede wszystkim angażujące i mające na celu bliższą integrację z odbiorcą. Wszelkiego rodzaju akcje w postaci konkursów, ankiet czy sond to świetne rozwiązanie, aby zainteresować i zatrzymać sympatyków naszej firmy jak i również pozyskać nowych.

Z pewnością powinniśmy unikać „spamowania”, czyli zbyt częstego umieszczania nowych treści. Unikajmy również dodawania nic nie wnoszących i mało interesujących materiałów, dlatego przed dokonaniem publikacji na profilach społecznościowych warto dokładnie przeanalizować co chcemy zamieścić i czy będzie to interesujące dla osób odwiedzających nasz profil.

Na profilach firmowych zdecydowanie powinniśmy się również dzielić wpisami przygotowanymi na blog firmowy czy publikacjami w serwisach zewnętrznych.
5. *Wykorzystaj Google Adwords*
Google Adwords to platforma reklamowa przygotowana przez Google. Owa platforma daje nam doskonałe możliwości dotarcia do określonej przez nas grupy docelowej zainteresowanej potencjalnie konkretnymi usługami lub produktami. Do odbiorców możemy docierać za pomocą sponsorowanych wyników wyszukiwania w Google lub w serwisach partnerskich.

Przed ustawieniem pierwszej kampanii w Google Adwords musimy przemyśleć jakie środki chcemy poświęcać w okresie danego miesiąca na reklamy.

Ustawienie podstawowej kampanii linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google to wbrew pozorom nic trudnego, jednak trochę inaczej sytuacja wygląda w przypadku przygotowania kampanii reklamowej dla dużego serwisu lub sklepu internetowego, gdzie przy tysiącach słów kluczowych należy zwracać uwagę na najmniejsze szczegóły i odpowiednie rozplanowanie budżetu który chcemy przeznaczyć na reklamy.

Google Adwords daje nam fantastyczne możliwości kierowania ruchu na naszą stronę, również poprzez kampanie remarketingowe. Remarketing w Google Adwords opiera się na prostej zasadzie: jeżeli ktoś odwiedził już naszą stronę i oglądał np. określony produkt to możemy takiej osobie wyświetlać reklamę dokładnie tego produktu który oglądał również poza naszą witryną. Kampania remarketingowa bardzo często służy do tzw. „dopinania sprzedaży”.

Powyższe wskazówki powinny w znacznym stopniu pomóc właścicielom firm, którym zależy na obecności ich biznesu w Internecie. Za wszelką cenę należy rozwijać i udoskonalać stronę firmową, dzięki czemu zysk i wynik finansowe firmy będzie znacznie lepszy.

„Nigdy nie spotkałem się z sytuacją, kiedy klient który z nami współpracuje nie uzyskał korzyści finansowej ze swojej inwestycji w działania na szczeblu marketingu internetowego. Odpowiednia strategia oraz działania zawsze przynoszą efekt, czasami większy, czasami mniejszy jednak zawsze klient odnosi określone korzyści. Naturalnym czynnikiem jest również czas, który należy poświęcić, aby uzyskać ustalony razem z klientem cel. Niestety, często się zdarza, że firmy które się do nas zgłaszają chciałyby w pierwszym miesiącu wyprzedzić konkurencje, która na swoją pozycję pracuje od wielu lat...Warto gonić konkurencję ale przede wszystkim „z głową”, każda strategia przewiduje pierwsze poważniejsze efekty po kilkumiesięcznej współpracy. Koszty opracowania strategii oraz trwałej kompleksowej obsługi marketingowej rozpoczynają się od kwoty 2000 zł miesięcznie w zależności od konkurencyjności branży.” – mówił Paweł Kapłan specjalista ds. długoterminowych kampanii marketingowych w 1stplace.pl.

Źródło artykułu:Artykuł sponsorowany

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (5)