Jeronimo Martins wejdzie na rynek kolumbijski (opis)
...
27.10.2011 | aktual.: 27.10.2011 15:08
27.10. Warszawa (PAP) - Portugalska grupa Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, zamierza wejść na rynek kolumbijski - podała spółka w komunikacie prasowym.
"(...) Po analizie różnych opcji dywersyfikacji geograficznej, rada dyrektorów Jeronimo Martins zdecydowała o wyborze Kolumbii jako nowego rynku" - powiedział cytowany w komunikacie prezes grupy, Pedro Soares dos Santos.
Spółka nie podała szczegółowych planów rozwoju na nowym rynku. Wcześniej informowała, że szuka możliwości ekspansji geograficznej.
Grupa Jeronimo Martins miała po dziewięciu miesiącach 2011 roku 7,32 mld euro sprzedaży (wzrost o 15,6 proc. rdr), 527 mln euro EBITDA (wzrost o 19,5 proc. rdr), 370 mln euro EBIT (wzrost o 23,3 proc. rdr) oraz 256 mln euro zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej (wzrost o 31,9 proc. rdr).
Przychody Biedronki wzrosły rok do roku w ciągu dziewięciu miesięcy o 24,9 proc. do 4,328 mld euro (o 25,3 proc. rdr w złotych, do 17,39 mld zł).
Spółka podała, że przychody polskiej sieci stanowią 59,1 proc. sprzedaży grupy. Biedronka generuje też 64,1 proc. EBITDA grupy.
W ciągu trzech kwartałów 2011 roku sprzedaż porównywalna Biedronki wzrosła o 14,6 proc.
Biedronka otworzyła w tym okresie 117 nowych sklepów, co oznacza wzrost powierzchni sprzedaży o 14,9 proc. rdr. Ponadto wyremontowano 55 istniejących sklepów.
Nakłady inwestycyjne grupy JM wyniosły po trzech kwartałach 2011 roku 225 mln euro, z czego 66,6 proc. przeznaczone zostało na rynek polski.(PAP)
pel/ asa/