Jesienią ogarnia nas szał zakupów. Na co najwięcej wydają Polacy?
Jesienią Polacy najwięcej wydają na zakupy odzieżowe lub obuwnicze, niezależnie od poziomu dochodów. Co ciekawe, to nie wrzesień, a październik jest miesiącem wzmożonych wydatków. Jak pokazują dane GUS w październiku nasze wydatki rosną średnio o 20 proc.
21.10.2017 14:30
Podczas zakupów 4 na 10 Polaków zdecydowanie (zawsze lub często) zwraca uwagę na akcje promocyjne i zniżki, ale okazje cenowe w różnym stopniu interesują aż 70 proc. badanych. Szczególnie zainteresowani promocjami są najmłodsi respondenci (w wieku 18-29 lat) - wynika z badania przeprowadzonego przez IBRiS na zlecenie Banku Millennium.
- "Łowcami okazji" częściej są także beneficjenci programu Rodzina 500+, co wydaje się racjonalne ze względu na dzieci i potrzebę częstszej niż w przypadku dorosłych wymiany garderoby. Do wzmożonych zakupów odzieżowych i obuwniczych w okresie jesiennym przyznaje się o 15 proc. więcej osób korzystających ze świadczeń programu Rodzina 500+, niż tych spoza programu - mówi Iwona Jarzębska, dyrektor ds. Public Relations Banku Millennium.
Nie dziwi również fakt, że zainteresowanie okazjami deklarują częściej kobiety niż mężczyźni.