Kampania "Sprawiedliwe sądy" kosztowała jednak 8 mln, a nie 19 mln zł?
Kampania "Sprawiedliwe sądy" kosztowała Polską Fundację Narodową 8 mln zł - dowiedziało się radio RMF FM. To o 11 mln zł mniej, niż miał początkowo wynosić budżet tej kampanii wspierającej rządową reformę sądownictwa. Po krytyce akcji najprawdopodobniej podjęto decyzję o jej zastopowaniu.
20.10.2017 | aktual.: 20.10.2017 08:21
Choć Polska Fundacja Narodowa planowała wydać 19 mln zł na kampanię prowadzoną na billboardach, w internecie i w telewizji, ostatecznie rachunek wyszedł o przeszło połowę mniejszy.
Skąd ta różnica? Jak dowiedziało się radio RMF FM, jedną z przyczyn było nagłośnienie kampanii w mediach, przez co PFN - jak twierdzą jej władze fundacji - mogła ograniczyć zakres kampanii.
Drugą przyczyną oszczędności miała być rezygnacja z kampanii poza granicami Polski.
Jak jednak zapowiedział minister kultury Piotr Gliński w wywiadzie dla RMF FM, PFN powróci do zagranicznej kampanii.
Polska Fundacja Narodowa została powołana przez premier Beatę Szydło jeszcze w 2016 roku, ale zaczęła działać dopiero w bieżącym roku.
Budżet PFN to nawet pół miliarda złotych wpłaconych przez spółki Skarbu Państwa.
Zadaniem fundacji ma być obalanie stereotypów o polskiej gospodarce i gwarantowanie "nieosiągalnych wcześniej projektów na skalę Polski, Europy i świata".
Jak się jednak okazało, PFN zamiast "obalać stereotypy Polski za granicą", zorganizowało kampanię o zasięgu krajowym piętnującą patologie polskiego sądownictwa i promującą rządowe reformy.