Kino Polska TV chce umacniać pozycję za granicą, rozważy nowe rynki
Warszawa, 13.11.2015 (ISBnews) - Grupa Kino Polska TV chce umacniać pozycję za granicą, uwzględniając również wejście na nowe rynki, podała spółka. Zakłada również inwestycje w obszarze "nowych mediów".
13.11.2015 07:14
"Strategicznym celem grupy kapitałowej Kino Polska TV, który będzie miał wpływ na jej przyszłe wyniki finansowe, jest m.in. umacnianie jej pozycji na zagranicznym terytorium. Grupa zamierza systematycznie poprawiać sprzedaż produkowanych i dystrybuowanych przez nią kanałów na rynkach zagranicznych, na których są one obecnie dostępne. Dodatkowo rozważane jest także wprowadzenie reklam na kanale FilmBox Basic w wybranych krajach" - czytamy w raporcie kwartalnym.
Grupa nie wyklucza również inwestycji na nowych rynkach w przypadku pojawienia się interesującej oferty, podano również.
"Grupa zamierza także rozwijać swoją działalność w obszarze tzw. 'nowych mediów', które stanowią interesującą perspektywę na przyszłość. W 2014 r. rozpoczęła dystrybucję kontentu 4K wśród producentów SmartTV oraz na platformie FilmBox Live. W III kwartale 2015 r. abonenci operatora kablowego Telkab w Tczewie jako pierwsi w Polsce zyskali dostęp do kanału 4K - kanału FunBox 4K/UHD, dystrybuowanego przez Kino Polska TV" - czytamy dalej.
Planowane jest także systematyczne rozszerzanie dystrybucji nowego produktu Grupy, tj. FilmBox Universe - łączącego w sobie m.in. oferowane przez nas kanały Premium, bibliotekę ponad 1 000 filmów na VoD (w tym wybranych pozycji w rozdzielczości 4K), możliwość korzystania z tzw. drugiego ekranu (second screen) oraz usługi interaktywne, zaznaczono także.
Kino Polska TV S.A. to grupa medialna. Głównymi gałęziami biznesowymi grupy są: emisja i produkcja kanałów telewizyjnych, dystrybucja, działalność wydawnicza, produkcja filmowa, rekonstrukcja i archiwizacja dzieł polskiej kinematografii oraz internet. Akcje spółki są notowane na GPW od kwietnia 2011 r.
(ISBnews)