Klienci PKO BP zalogują się do e‑administracji

PKO Bank Polski daje klientom możliwość logowania się do serwisów administracji publicznej przy pomocy swoich loginów i haseł, używanych do internetowego portalu bankowego.

Klienci PKO BP zalogują się do e-administracji
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Martyna Kośka

10.10.2019 18:44

PKO Bank Polski uzyskał taką możliwość łącząc się za pośrednictwem Krajowej Izby Rozliczeniowej z tzw. węzłem krajowym, który docelowo zapewni możliwość logowania się do wszystkich systemów administracji publicznej – informuje PAP.

Do tej pory osoby, które chciały się zalogować do systemów administracji publicznej takich jak np. Internetowe Konto Pacjenta, systemu podatkowego, konta Mój GOV czy PUE ZUS mogły to zrobić tylko przy pomocy Profilu Zaufanego lub dowodu osobistego wyposażonego w warstwę elektroniczną.

Sposób logowania się do systemue-administracji będzie prosty: wystarczy, że po przeniesieniu na stronę logowania klienci klikną w ikonkę swojego banku i zalogują się korzystając ze swojego hasła, dokładnie tak samo jak w przypadku logowania do systemu bankowości elektronicznej. Osobom, które nie mają jeszcze Profilu Zaufanego będzie on zakładany automatycznie, za zgodą użytkownika, bez konieczności podejmowania dodatkowych działań.

Według KIR w najbliższych miesiącach 80 proc. klientów bankowości internetowej może mieć dostęp do tego typu usługi.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

bankowośćpko bpgospodarka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (48)