Trwa ładowanie...

KNF ukarał wydawcę tygodnika "Wprost"

Komisja Nadzoru Finansowego ukarała Platformę Mediową Point Group (PMPG) karą finansową w wysokości 500 tys. zł za nieprawidłowo sporządzone sprawozdania finansowe w latach 2009-2010. Nadzór sugeruje, że wydawca tygodnika "Wprost" uczynił to celowo, by kondycja finansowa spółki wydawała się lepsza od rzeczywistej.

Share
KNF ukarał wydawcę tygodnika "Wprost"
Źródło: WP.PL
d4m2ini

Prezes Platformy Mediowej Point Group Michał Lisiecki nazwał decyzję KNF skandaliczną i zapowiedział złożenie odwołania. W jego opinii wysokość kary jest związana z ostatnimi publikacjami tygodnika "Wprost". - Złożymy wniosek do KNF o ponowne rozpoznanie sprawy. W przypadku braku pozytywnej decyzji kolejnym krokiem będzie NSA - powiedział.

- Postępowanie KNF w tej sprawie trwało ponad dwa lata, do tej pory kosztowało nas ponad 100 tys. zł. Wielkość nałożonej przez KNF kary jest nieproporcjonalna w stosunku do wielkości naszej spółki i jej przepływów gotówkowych, dlatego muszę nazwać ją skandaliczną. Uważam, że po wyjaśnieniach i pismach, które przesłaliśmy do KNF, nie powinniśmy otrzymywać kary, a co najwyżej upomnienie lub zalecenie. Takimi środkami również nadzór dysponuje, ale nie stosuje ich prawie nigdy - powiedział.

Jak dodał Lisiecki, zakwestionowane działania zalecał i opiniował spółce doradca, firma Ernst&Young, której profesjonalizmu nie było podstaw kwestionować. - Kiedy audytor je zakwestionował, spółka skorygowała raporty w kolejnych latach. Od 2012 r. biegli nie zgłaszają zastrzeżeń do sposobu sporządzania sprawozdań finansowych PMPG S.A. i Grupy Kapitałowej PMPG - powiedział Lisiecki.

d4m2ini

- Nie można karać spółki za to, że audytor zgłosił zastrzeżenia do sposobu prezentacji danych w sprawozdaniu finansowym. Występowanie ewentualnych zastrzeżeń w opinii biegłego rewidenta świadczy o rzeczywistym i rzetelnym badaniu sprawozdania oraz o tym, że współpraca spółki z audytorem oparta jest na zasadach pełnej przejrzystości - dodał.

"Ukaranie nastąpiło w związku ze stwierdzeniem szeregu naruszeń art. 56 ustawy o ofercie poprzez nienależyte wykonywanie obowiązków informacyjnych związanych z informacjami okresowymi" - podała KNF w dzisiejszym komunikacie.

Komisja uznała, że inwestorzy nie otrzymali rzetelnego i kompletnego obrazu sytuacji majątkowej i finansowej spółki. Gdyby PMPG ujęła wszystkie swoje aktywa w sposób prawidłowy, to w sposób istotny wpłynęłoby to na skonsolidowany wynik finansowy w 2009 r. oraz wartość kapitałów własnych wykazywanych w 2009 i 2010 r.

Platforma Mediowa Point Group tego nie uczyniła, przedstawiając w 2009 r. zawyżony wynik finansowy, a w 2010 r. zawyżone skonsolidowane kapitały własne.

d4m2ini

Spółka trzykrotnie nie uwzględniła w raporcie wyników spółki Point Group Financial Admobile, co spowodowało, że w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za 2009 r. spółka prezentowała zawyżony wynik finansowy, zaś w skonsolidowanym sprawozdaniu rocznym za 2010 r. oraz skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za I półrocze 2010 r. spółka prezentowała zawyżone skonsolidowane kapitały własne - w efekcie inwestorzy mogli odnieść wrażenie, że była więcej warta niż w rzeczywistości.

Spółka nie przeprowadziła też rozliczenia na dzień bilansowy 31 grudnia 2010 r. wartości firmy powstałej w wyniku objęcia udziałów w spółce Agencja Wydawniczo - Reklamowa „Wprost" sp. z o. o. Naruszenie polegające na niewłaściwym ujęciu jako wartości niematerialnych i prawnych znaków towarowych oraz aktywnej listy klientów spółki zależnej Gemtex sp. z o. o. spowodowało zawyżenie kapitału własnego prezentowanego w półrocznym skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za I półrocze 2010 r.

Do Grupy Kapitałowej PMPG obok AWR "Wprost" należą m.in.: Media Point Group - wydawca miesięcznika "Film" oraz spółka Orle Pióro, wydawca "Tygodnika Lisickiego - Do Rzeczy" oraz magazynu "Historia Do Rzeczy".

d4m2ini

Podziel się opinią

Share
d4m2ini
d4m2ini