Konsumenci narzekają na McDonald's, ale i tak żyć bez niego nie mogą

McDonald's zajął pierwsze miejsce w rankingu najczęściej odwiedzanych sieci gastronomicznych w USA w kwietniu br. Zestawienie sporządził serwis internetowy 24/7 Wall St. w oparciu o dane dotyczące frekwencji klientów zebrane przez firmę Placed Insights.

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL | pointnshoot/flickr/cc2.0

W kwietniu aż 49,8 proc. mieszkańców USA odwiedziło przynajmniej jedną z ponad 14,2 tys. restauracji McDonald's działających na terenie kraju. Taki wynik daje koncernowi pierwsze miejsce wśród sieci gastronomicznych w Stanach Zjednoczonych - i drugie wśród wszystkich sieci handlowych i usługowych. Niekwestionowanym liderem tego drugiego rankingu pozostaje Wal-Mart: hipermarkety należące do tej sieci odwiedziło w ubiegłym miesiącu 52,8 proc. amerykańskich konsumentów.

Drugą po McDonald's najchętniej odwiedzaną siecią gastronomiczną w USA jest specjalizująca się w kanapkach sieć Subway, posiadająca prawie 27 tys. placówek na rodzimym rynku. W kwietniu na wizytę w Subway zdecydowało się 34 proc. Amerykanów.

31,2 proc. amerykańskich konsumentów zdołał przekonać do siebie w kwietniu "kawowy" gigant Starbucks (3. miejsce wśród sieci gastronomicznych i 4. wśród wszystkich sieci handlowych i usługowych). Na koniec 2015 r. Starbucks miał w USA ponad 7,5 tys. kawiarni.

  1. lokata wśród sieci gastronomicznych - i zarazem 8. w ogólnym rankingu sieci handlowych i usługowych - przypadła Taco Bell. Bary szybkiej obsługi działające pod tym szyldem (w USA jest ich nieco ponad 6,1 tys.) oferują dania i przekąski kuchni meksykańskiej. W kwietniu odwiedziło je 19,3 proc. Amerykanów. Pierwszą piątkę najchętniej odwiedzanych sieci gastronomicznych w USA zamyka główny rywal McDonald's, Burger King, który zajął jednocześnie 9. miejsce w ogólnym rankingu najbardziej uczęszczanych sieci handlowych i usługowych. W kwietniu do restauracji Burger King (ich liczba w USA to ok. 7,2 tys.) zawitało 19,2 proc. amerykańskich konsumentów. Pomiar frekwencji konsumenckiej w placówkach handlowych i usługowych w USA przeprowadzony przez Placed Insights objął osoby w wieku 13 lat i więcej.
Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
216 mln zł na warzywa. Takiego importu nie było od ponad 20 lat
216 mln zł na warzywa. Takiego importu nie było od ponad 20 lat
Służby przechwyciły 12 ton tuńczyka. Oto co wykryły w transporcie
Służby przechwyciły 12 ton tuńczyka. Oto co wykryły w transporcie
To będzie gigant. L'Oréal przejmuje rywala za miliardy dolarów
To będzie gigant. L'Oréal przejmuje rywala za miliardy dolarów
Powiesili w bloku kartkę o bonie ciepłowniczym. Mieszkańcy krytykują
Powiesili w bloku kartkę o bonie ciepłowniczym. Mieszkańcy krytykują
Zakaz niektórych kotłów na Podkarpaciu. Mieszkańców czeka wymiana
Zakaz niektórych kotłów na Podkarpaciu. Mieszkańców czeka wymiana
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów