Konsumenci narzekają na McDonald's, ale i tak żyć bez niego nie mogą

McDonald's zajął pierwsze miejsce w rankingu najczęściej odwiedzanych sieci gastronomicznych w USA w kwietniu br. Zestawienie sporządził serwis internetowy 24/7 Wall St. w oparciu o dane dotyczące frekwencji klientów zebrane przez firmę Placed Insights.

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL | pointnshoot/flickr/cc2.0

W kwietniu aż 49,8 proc. mieszkańców USA odwiedziło przynajmniej jedną z ponad 14,2 tys. restauracji McDonald's działających na terenie kraju. Taki wynik daje koncernowi pierwsze miejsce wśród sieci gastronomicznych w Stanach Zjednoczonych - i drugie wśród wszystkich sieci handlowych i usługowych. Niekwestionowanym liderem tego drugiego rankingu pozostaje Wal-Mart: hipermarkety należące do tej sieci odwiedziło w ubiegłym miesiącu 52,8 proc. amerykańskich konsumentów.

Drugą po McDonald's najchętniej odwiedzaną siecią gastronomiczną w USA jest specjalizująca się w kanapkach sieć Subway, posiadająca prawie 27 tys. placówek na rodzimym rynku. W kwietniu na wizytę w Subway zdecydowało się 34 proc. Amerykanów.

31,2 proc. amerykańskich konsumentów zdołał przekonać do siebie w kwietniu "kawowy" gigant Starbucks (3. miejsce wśród sieci gastronomicznych i 4. wśród wszystkich sieci handlowych i usługowych). Na koniec 2015 r. Starbucks miał w USA ponad 7,5 tys. kawiarni.

  1. lokata wśród sieci gastronomicznych - i zarazem 8. w ogólnym rankingu sieci handlowych i usługowych - przypadła Taco Bell. Bary szybkiej obsługi działające pod tym szyldem (w USA jest ich nieco ponad 6,1 tys.) oferują dania i przekąski kuchni meksykańskiej. W kwietniu odwiedziło je 19,3 proc. Amerykanów. Pierwszą piątkę najchętniej odwiedzanych sieci gastronomicznych w USA zamyka główny rywal McDonald's, Burger King, który zajął jednocześnie 9. miejsce w ogólnym rankingu najbardziej uczęszczanych sieci handlowych i usługowych. W kwietniu do restauracji Burger King (ich liczba w USA to ok. 7,2 tys.) zawitało 19,2 proc. amerykańskich konsumentów. Pomiar frekwencji konsumenckiej w placówkach handlowych i usługowych w USA przeprowadzony przez Placed Insights objął osoby w wieku 13 lat i więcej.
Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Od tego zależą ceny nagrobków. Właściciel zakładu ujawnia
Od tego zależą ceny nagrobków. Właściciel zakładu ujawnia
Jedna decyzja i emerytura będzie wyższa. ZUS potwierdza
Jedna decyzja i emerytura będzie wyższa. ZUS potwierdza
Ceny prądu zamrożone do końca roku. A co potem? Padła ważna deklaracja
Ceny prądu zamrożone do końca roku. A co potem? Padła ważna deklaracja
Nowy obowiązek dla budujących i remontujących domy. Chodzi o światłowód
Nowy obowiązek dla budujących i remontujących domy. Chodzi o światłowód
Tańsze sanatorium. Nowe stawki już od października
Tańsze sanatorium. Nowe stawki już od października
Seniorka zostawiła pieniądze pod śmietnikiem. Straciła oszczędności
Seniorka zostawiła pieniądze pod śmietnikiem. Straciła oszczędności
Nowa usługa w popularnej sieci. Ma być dostępna w każdym sklepie
Nowa usługa w popularnej sieci. Ma być dostępna w każdym sklepie
Zabytek oddany za złotówkę i odkupiony za miliony. Historia wieży z Mazur
Zabytek oddany za złotówkę i odkupiony za miliony. Historia wieży z Mazur
Rok się nie skończył, a limit na ścieki tak. Kłopot pod Poznaniem
Rok się nie skończył, a limit na ścieki tak. Kłopot pod Poznaniem
Zapłacił za węgiel. Sklep nagle zniknął. Policja ostrzega
Zapłacił za węgiel. Sklep nagle zniknął. Policja ostrzega
Czy do łosi będzie można strzelać? Resort rolnictwa komentuje
Czy do łosi będzie można strzelać? Resort rolnictwa komentuje