Konsumenci narzekają na McDonald's, ale i tak żyć bez niego nie mogą
McDonald's zajął pierwsze miejsce w rankingu najczęściej odwiedzanych sieci gastronomicznych w USA w kwietniu br. Zestawienie sporządził serwis internetowy 24/7 Wall St. w oparciu o dane dotyczące frekwencji klientów zebrane przez firmę Placed Insights.
23.05.2016 10:33
W kwietniu aż 49,8 proc. mieszkańców USA odwiedziło przynajmniej jedną z ponad 14,2 tys. restauracji McDonald's działających na terenie kraju. Taki wynik daje koncernowi pierwsze miejsce wśród sieci gastronomicznych w Stanach Zjednoczonych - i drugie wśród wszystkich sieci handlowych i usługowych. Niekwestionowanym liderem tego drugiego rankingu pozostaje Wal-Mart: hipermarkety należące do tej sieci odwiedziło w ubiegłym miesiącu 52,8 proc. amerykańskich konsumentów.
Drugą po McDonald's najchętniej odwiedzaną siecią gastronomiczną w USA jest specjalizująca się w kanapkach sieć Subway, posiadająca prawie 27 tys. placówek na rodzimym rynku. W kwietniu na wizytę w Subway zdecydowało się 34 proc. Amerykanów.
31,2 proc. amerykańskich konsumentów zdołał przekonać do siebie w kwietniu "kawowy" gigant Starbucks (3. miejsce wśród sieci gastronomicznych i 4. wśród wszystkich sieci handlowych i usługowych). Na koniec 2015 r. Starbucks miał w USA ponad 7,5 tys. kawiarni.
- lokata wśród sieci gastronomicznych - i zarazem 8. w ogólnym rankingu sieci handlowych i usługowych - przypadła Taco Bell. Bary szybkiej obsługi działające pod tym szyldem (w USA jest ich nieco ponad 6,1 tys.) oferują dania i przekąski kuchni meksykańskiej. W kwietniu odwiedziło je 19,3 proc. Amerykanów. Pierwszą piątkę najchętniej odwiedzanych sieci gastronomicznych w USA zamyka główny rywal McDonald's, Burger King, który zajął jednocześnie 9. miejsce w ogólnym rankingu najbardziej uczęszczanych sieci handlowych i usługowych. W kwietniu do restauracji Burger King (ich liczba w USA to ok. 7,2 tys.) zawitało 19,2 proc. amerykańskich konsumentów. Pomiar frekwencji konsumenckiej w placówkach handlowych i usługowych w USA przeprowadzony przez Placed Insights objął osoby w wieku 13 lat i więcej.