Kupuj samotne banany. Za akcją w Lidlu stoją Banki Żywności
Współczuliście kiedyś bananowi? Jeśli nie, to wybierzcie się jednego z marketów o żółtoniebieskim logo. Banki Żywności m.in. tam prowadzą akcję na rzecz niemarnowania żywności, której bohaterem jest właśnie… samotny banan.
Nieco bajkowy i naiwny, ale być może skuteczne sposób, wybrały Banki Żywności na walkę z marnowaniem jedzenia. Postawiły na trafienie do sumień konsumentów i apelują: "Kupuj samotne banany! Chroń przed zmarnowaniem". Hasło okraszone grafiką z owocami wystylizowanymi na przytulającą się parę zwraca od razu uwagę klientów.
"Zwykle łatwiej w sklepie sięgnąć po kiść bananów, a przecież nasza przyjazna dłoń bardziej potrzebna jest samotnikom, okrutnie oderwanym od reszty. Mimo, że nienaruszone i pełnowartościowe to najczęściej właśnie one marnie kończą" – czytamy w podpisie postu Banków Żywności na Instagramie. Co ciekawe, opublikowano go już 9 kwietnia, ale o akcji zrobiło się głośno, gdy dotarła do sieci Lidl.
To właśnie w Lidlach przynajmniej od początku tego tygodnia przy stosiku z owocami i warzywami pojawiła się właśnie opisana grafika i apel o kupowanie "samotnych bananów".
Banki Żywności to organizacja, która odbiera niesprzedaną żywność m.in. od sieci handlowych i przekazuje ją bezpośrednio osobom potrzebującym. Ta sama organizacja prowadzi akcje edukacyjne poświęcone problemowi marnowania żywności - kolejna „bananowa” edycja odbędzie się na tegorocznym Pol'and'Rock Festival 2018.
Trwa ładowanie wpisu: instagram