Kurs Livechat Software wzrósł w debiucie na GPW o 4,27 proc.
Kurs akcji spółki Livechat Software, która jest producentem komunikatorów dla biznesu, na otwarciu w pierwszym dniu notowań na rynku głównym GPW wzrósł o 4,27 proc. do 19,29 zł.
11.04.2014 | aktual.: 11.04.2014 13:29
Do obrotu miało trafić 25 mln akcji serii A i 0,75 mln akcji serii B.
Oferta spółki href="http://finanse.wp.pl/isin,PLLVTSF00010,notowania-podsumowanie.html">Livechat SoftwareLivechat Software (Zobacz notowania spółki ») obejmowała 3 mln 237 tys. 500 akcji, które sprzedawali akcjonariusze spółki. Do inwestorów indywidualnych trafiło 226 tys. 625 walorów, a do instytucjonalnych 3 mln 10 tys. 875.
Akcje oferowane stanowiły 12,57 proc. kapitału zakładowego i głosów. Cena akcji sprzedawanych była ustalona na 18,5 zł, co oznacza, że wartość oferty wyniosła 59,9 mln zł. Cena maksymalna sprzedaży akcji href="http://finanse.wp.pl/isin,PLLVTSF00010,notowania-podsumowanie.html">Livechat SoftwareLivechat Software na potrzeby składania zapisów przez inwestorów indywidualnych była ustalona na 23,5 zł.
href="http://finanse.wp.pl/isin,PLLVTSF00010,notowania-podsumowanie.html">Livechat SoftwareLivechat Software jest producentem oprogramowania typu live chat, które umożliwia właścicielom stron internetowych bezpośredni kontakt z odwiedzającymi ją klientami oraz udostępnia dodatkowe funkcjonalności, w tym narzędzia analityczne. Spółka ma ponad 7 tys. klientów w 89 państwach. Wśród nich znajdują się zarówno małe sklepy internetowe, jak i znane marki, jak np.: Orange, Bosch, Adobe, Kaspersky Lab czy Air Asia. Najważniejszy dla spółki rynek to USA, gdzie generuje około 45 proc. swojej sprzedaży.
Udział spółki w rynku oprogramowania typu live chat szacowany jest na około 7,2 proc., co daje jej trzecią pozycję na rynku po takich graczach jak Liveperson (21,9 proc.) i Zopin (8,5 proc.).