Liberty Ubezpieczenia zwiększyło przypis składki o 6% r/r w 2014 r.
Warszawa, 10.03.2015 (ISBnews) - Liberty Ubezpieczenia zanotowało wzrost składki przypisanej brutto o 6% w skali roku do 314,8 mln zł w 2014 r. Plany spółki na ten rok zakładają dywersyfikację oferty - wprowadzenie ubezpieczeń komunikacyjnych dla przedsiębiorstw, rozpoczęcie współpracy z brokerami oraz rozwój sieci agencyjnej, poinformowała spółka.
10.03.2015 12:21
Spółka podała, że wzrost przypisu składki to przede wszystkim efekt wzrostu sprzedaży ubezpieczeń dobrowolnych- głównie autocasco - przypis pochodzący z tego produktu był o 18% wyższy niż rok wcześniej, co przy spadającym rynku o 0,9% (po III kwartałach) oznacza szybki wzrost udziału Liberty w tym segmencie. Firma zanotowała także wysoką, bo aż 76-procentową dynamikę sprzedaży ubezpieczeń mieszkaniowych.
Liberty Ubezpieczenia zebrało składkę przypisaną brutto w wysokości 314,8 mln zł, z czego 73,1 mln zł w IV kwartale. Oznacza to 6-proc. wzrost w porównaniu do 2013 r.
"Miniony rok był milowym krokiem w rozwoju naszej firmy. Zmieniliśmy się w organizację o wielokanałowej sieci dystrybucji oraz zróżnicowanej ofercie produktowej skierowanej zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Co najważniejsze, utrzymaliśmy bardzo wysoki poziom obsługi klienta oraz likwidacji szkód" - powiedział dyrektor generalny Marcin Warszewski, cytowany w komunikacie.
W IV kw. Liberty Ubezpieczenia po raz pierwszy zaoferowało polisy dla małych i średnich przedsiębiorstw. W ciągu 3 miesięcy od wprowadzenia oferty spółka pozyskała ponad 1000 klientów. Liberty przygotowało ofertę przeznaczoną dla różnych sektorów w podziale na dziewięć kategorii: biuro i informatyka; sklep i sprzedaż; edukacja; zdrowie, sport i uroda; wypoczynek i gastronomia; naprawy i usługi; budownictwo; produkcja oraz apteki.
Liberty zdecydowało także o wprowadzeniu oferty ubezpieczeń pojazdów dla przedsiębiorców. Jest ona już dostępna u brokerów i agentów, a dla firm posiadających do 10 pojazdów dostępna będzie wkrótce także poprzez internet i telefon.
"W ciągu ostatnich lat osiągnęliśmy bardzo wysoką jakość w zakresie obsługi klienta i likwidacji szkód komunikacyjnych. Chcemy wykorzystać te umiejętności w segmencie przedsiębiorstw. Ponadto w 2014 roku nastąpił 14-procentowy wzrost sprzedaży nowych aut spowodowany głównie przez zakupy samochodów dla firm oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą. Dlatego uważamy, że warto zawalczyć o ten segment rynku" - skomentował Warszewski.
Zasadniczy wpływ na wyniki Liberty za 2014 rok miała współpraca z agentami. Obecnie polisy firmy oferuje ponad 8 tys. doradców, którzy w znacznym stopniu odpowiadają za wzrost liczby polis sprzedanych w 2014 r.
Na ten rok spółka planuje dalszy rozwój sieci agencyjnej. Planuje także nawiązanie współpracy z brokerami.
Liberty Ubezpieczenia to firma należąca do międzynarodowej grupy Liberty Mutual Insurance, świadczącej kompleksowe usługi ubezpieczeniowe w 26 krajach Ameryki, Europy i Azji.
(ISBnews)