Trwa ładowanie...
d44uke8
06-10-2014 14:35

Liberty wchodzi na rynek MŚP, chce podwoić przypis składki (aktl.)

#
dochodza informacje nt. ubezpieczeń
#

d44uke8
d44uke8

06.10. Warszawa (PAP) - Liberty Direct zmienia nazwę na Liberty Ubezpieczenia i rozszerza ofertę o ubezpieczenia dla małych i średnich firm. Firma chce wejść do grupy największych ubezpieczycieli na rynku majątkowym i liczy na podwojenie przypisu składki w tym segmencie.

"Chcemy rosnąć szybciej niż rynek, chcemy rosnąć szybciej w ubezpieczeniach majątkowych niż komunikacyjnych. Moją ambicją jest wejście do czołówki ubezpieczycieli, do pierwszej dziesiątki firm. Wymaga to podwojenia przypisu z naszej strony" - powiedział w poniedziałek podczas prezes spółki Marcin Warszewski, dodając, że może to potrwać 5-7 lat.

Jak wyjaśnił, spółka zdecydowała się na zmianę marki, żeby zakomunikować nowy model biznesowy. Z firmy, która na początku działalności oferowała wyłącznie ubezpieczenia komunikacyjne w kanale direct, stała się towarzystwem z różnorodną gamą produktów, także dla biznesu, w różnych kanałach sprzedaży.

"Mamy różne kanały sprzedaży, rozszerzamy ofertę produktową, wchodzimy na rynek firm. Nie zamierzamy wycofać się z kanału direct" - powiedział Warszewski.

d44uke8

Działając już pod nową marką Liberty Ubezpieczenia, firma wprowadza do oferty polisy dla małych i średnich przedsiębiorstw. Obejmują one ubezpieczenia od pożaru i innych zdarzeń losowych, od kradzieży z włamaniem lub rozboju, sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, OC, assistance oraz NNW. Jest też możliwość rozszerzenia ochrony o klauzule dodatkowe.

Liberty Ubezpieczenia szacuje, że wartości rynku ubezpieczeń dla MŚP wynosi około 1 mld zł, a do 2023 roku ma wzrosnąć do ok. 1,29 mld zł.

Według Warszewskiego, jedynie ok. 50 proc. małych firm ma ubezpieczenia inne niż komunikacyjne. Z prognoz spółki wynika, że rynek ubezpieczeń majątkowych dla MŚP będzie jednym z najszybciej rosnących segmentów rynku ubezpieczeń majątkowych.

Prezes zwrócił uwagę, że Liberty Ubezpieczenia ma ofertę ubezpieczeniową dostosowaną do specyfiki poszczególnych branż. Na przykład inna dla grupy biuro i informatyka, sklep i sprzedaż czy apteki.

d44uke8

Klienci biznesowi Liberty Ubezpieczenia mogą też wybrać ubezpieczenie w wybranym przez siebie zakresie na przykład: sprzętu elektronicznego, od pożaru i innych zdarzeń losowych, oraz OC działalności.

Oferta spółki adresowana ma być do firm, które zgłaszają do ubezpieczenia mienie o wartości do 10 mln zł na jedną lokalizację oraz do 20 mln zł na wszystkie lokalizacje.

Obecnie spółka ma 1,1-proc. udziału w rynku ubezpieczeń majątkowych, w tym 2 proc. w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych.

d44uke8

W 2013 roku składka przypisana brutto wyniosła 298,1 mln zł, czyli była o 11 proc. wyższa niż w 2012 r. W pierwszej połowie 2014 r. składka wynosiła 160 mln zł.

Liberty Ubezpieczenia należy do międzynarodowej grupy Liberty Mutual Insurance świadczącą kompleksowe usługi w 27 krajach Ameryki, Europy i Azji. Firma działa w Stanach Zjednoczonych od 1912 roku i jest na tamtejszym rynku jedną z największych instytucji ubezpieczeniowych.

Sieć dystrybucji produktów firmy obejmuje ponad 8 tys. doradców w całej Polsce, kanały bezpośrednie - internet i telefon, bancassurance oraz brokerów. Klientami firmy jest 500 tys. osób.

Liberty Direct, obecnie Liberty Ubezpieczenia, jest obecne w Polsce od 7 lat.

Zmianę marki wspiera kampania reklamowa, której twarzą został Bogusław Wołoszański, dziennikarz znany głównie jako autor i prowadzący program "Sensacje XX wieku".

d44uke8
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d44uke8