Lidl stawia na wina. Zarezerwujesz butelkę przez internet, odbierzesz w sklepie
Lidl uruchomi internetowy serwis do sprzedaży win. Klienci będą mogli przejrzeć ofertę, poznać proponowane wina i je zamówić. Butelki odbiorą w stacjonarnym sklepie. Niemiecki dyskont chce edukować Polaków i otworzyć się na produkty z wyższej półki.
28.10.2017 09:30
Internetowa winnica Lidla wystartuje 3 listopada. Serwis będzie dostępny pod adresem winnicalidla.pl. W tej chwili wejście na tę stronę przerzuca nas automatycznie na główny serwis sklepu Lidl. O winach poczytać jeszcze nie można. O nowym pomyśle dyskontu informują Wiadomości Handlowe.
Jak będzie wyglądał cały proces? Przez internet wybierzemy interesujące nas wina. Po rejestracji będziemy mogli określić, w którym sklepie chcielibyśmy je odebrać. Później wystarczy czekać na wiadomość od Lidla i odebrać rezerwację. Za wino zapłacimy przy sklepowej kasie.
Jak informują Wiadomości Handlowe, Lidl przy budowie serwisu skorzystał ze wsparcia ekspertów. Za dobór i ocenę win odpowiada m.in. Michał Jancik, który w 2000 roku zdobył tytuł Mistrza Polski Sommelierów. Obecnie jest wykładowcą na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Do tego sieci pomagał Richard Bampfield, który może się pochwalić tytułem Master of Wine. On z kolei jest niezależnym testerem win.
Na temat każdego wina klient będzie mógł przeczytać notkę informacyjną. Do tego w serwisie wszystkie trunki będą miały swoją ocenę w skali do 100 punktów. Lidl zaoferował tylko produkty, które w oczach ekspertów uzyskały nie mniej niż 80 punktów.
Maksymilian Braniecki, prezes Lidl Polska w rozmowie z mediami zdradził, że nad projektem firma pracowała przez ostatnie kilka miesięcy. Prezes sieci zarzeka się, że to nie tylko element biznesu, ale również „misja kulinarna”, którą chce realizować firma.