Lodówki, pralki i piekarniki sprzedają się na potęgę. Efekt 500+

- Wyniki sprzedaży AGD w Polsce bez problemów powinny powtórzyć dynamikę ok. 5 proc. pod względem ilościowym, a około 6 proc. pod względem wartościowym - podał Wojciech Konecki, dyrektor generalny Związku Pracodawców AGD.

Lodówki, pralki i piekarniki sprzedają się na potęgę. Efekt 500+
Źródło zdjęć: © Fotolia

24.01.2017 21:39

W tym roku w Polsce sprzedaż sprzętu AGD może wzrosnąć o ok. 5 proc., a w ujęciu wartościowym o ok. 6 proc. - podał Wojciech Konecki, dyrektor generalny Związku Pracodawców AGD (CECED Polska). Sprzyjać temu będzie popyt na rynku mieszkaniowym i program 500 plus.

- W tym roku wyniki sprzedaży AGD w Polsce bez problemów powinny powtórzyć dynamikę ok. 5 proc. pod względem ilościowym, a około 6 proc. pod względem wartościowym - powiedział we wtorek na konferencji Konecki.

Zwrócił uwagę, że w 2016 roku zanotowano w Polsce dość duży wzrost sprzedaży mieszkań, co powinno sprzyjać sprzedaży AGD. - Każde mieszkanie to co najmniej cztery duże produkty AGD, takie jak lodówka, pralka, piekarnik i płyta do gotowania. To obowiązkowe produkty kupowane do nowych mieszkań. Teraz dochodzi do tego bardzo często jeszcze zmywarka - powiedział Konecki.

Nie wykluczył, że dzięki programowi 500 plus dynamika sprzedaży AGD może jeszcze wzrosnąć o dodatkowe 1-2 pkt. proc.

Według Związku Pracodawców AGD w ubiegłym roku sprzedano w Polsce 5,2 mln sztuk dużego AGD (m.in. zmywarki, pralki), to o 4,2 proc. więcej niż rok wcześniej.

Pod względem wartości w 2016 roku sprzedaż sprzętu AGD wzrosła wobec 2015 r. o 6 proc., do 5,46 mld zł.

Jak podaje CECED Polska, nasz kraj jest europejskim liderem pod względem produkcji AGD. W ubiegłym roku w polskich fabrykach powstało 22,1 mln sztuk sprzętu AGD, to o 2,1 proc. więcej niż w roku 2015. Z kolei, wartość produkcji dużego AGD w Polsce sięgnęła w roku 2016 16 mld zł. Największy udział w produkcji mają pralki (30 proc.) i zmywarki (21 proc.).
W minionym roku wartość eksportu AGD w ujęciu ilościowym wyniosła około 19,2 mln sztuk, co oznacza wzrost rdr o 0,3 proc. Najwięcej sprzętu trafiło do Niemiec (24 proc.), Francji (12 proc.) i Wielkiej Brytanii (12 proc.). Wartość eksportu liczona w złotych wzrosła o 6 proc.

Według szacunków CECED Polska, wydatki konsumentów na AGD w Polsce wyniosły w 2016 roku 9,6 mld zł wobec 8,8 mld zł w roku 2015.

Źródło artykułu:PAP
agdelektrotechnikaprzemysł
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (15)