Łódź/ Prawie 4 mln zł na promocję w świecie łódzkiego sektora kreatywnego

Reklamy w zagranicznej prasie, billboardy przy autostradach oraz udział w międzynarodowych targach - m.in. w ten sposób Łódź zamierza wspierać pod względem promocyjnym lokalnych przedsiębiorców z sektora kreatywnego. Na ten cel przeznaczono prawie 4 mln zł.

Według Bartłomieja Wojdaka, dyrektora Biura Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Łodzi, przedstawione w poniedziałek założenia promocyjnego wsparcia usług i produktów sektora kreatywnego to kolejny etap stawiania przez Łódź na ten rodzaj przedsiębiorczości. Inwestowanie w przemysł kreatywny od kilku lat jest jednym z ważniejszych punktów w strategii rozwoju miasta.

Zaznaczył, że w Łodzi w tym sektorze zarejestrowanych jest ok. 500 firm działających w wielu dziedzinach, m.in. branży reklamowej, muzycznej, filmowej, radiowo-telewizyjnej, architektonicznej, modowej, wydawniczej, nowych technologii oraz różnego rodzaju usług. Ponad 60 z nich mieści się w lokalach należących miasta przy ul. Piotrkowskiej i jej okolicach, które udostępniono w szesnastu edycjach konkursu "Lokale dla kreatywnych".

"To przedsiębiorcy, którzy tworzą unikalne rzeczy, dając przy tym miejsca pracy. Dlatego zasługują na większą promocję swoich firm i produktów. Celem naszej akcji jest zwiększenie wiedzy i rozpoznawalności przedsiębiorców z łódzkiego sektora kreatywnego w Polsce i na świecie. Mamy nadzieję, że to przełoży się na ich większe zyski" - powiedział Wojdak.

Adam Pustelnik, dyrektor Biura Obsługi Inwestora i Współpracy z Zagranicą UMŁ dodał, że promocja gospodarcza będzie polegała na kampaniach reklamowych i artykułów sponsorowanych w zagranicznej prasie branżowej (m.in. "Forbes", "Financial Times", "Harvard Business Review") i mediach elektronicznych oraz wielkoformatowych reklamach przy autostradach, drogach ekspresowych i na lotniskach.

"Planujemy też działania bezpośrednie, poprzez udział w różnych wydarzeniach, konferencjach, targach czy wystawach. Chcemy zabrać przedsiębiorców m.in. do Skandynawii, Niemiec i Włoch. Miejsca wyjazdu zależą od nich, bo promocji nie będą planowali urzędnicy, lecz zamierzamy korzystać z pomysłów i wiedzy przedstawicieli firm" - tłumaczył Wojdak.

Na ten cel w ciągu trzech lat zostanie przeznaczonych 3 mln 978 tys. złotych. Pieniądze pozyskano z funduszy Unii Europejskiej.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Nie odebrałeś Biedroniaka? Oto co stanie się z twoimi naklejkami
Nie odebrałeś Biedroniaka? Oto co stanie się z twoimi naklejkami
Ostatnie dni na złożenie wniosku do ZUS. Można zaoszczędzić pieniądze
Ostatnie dni na złożenie wniosku do ZUS. Można zaoszczędzić pieniądze
"Najciekawsza działka w Europie Środkowej". Spór o zabytek Krakowa
"Najciekawsza działka w Europie Środkowej". Spór o zabytek Krakowa
Urząd ogłosił konkurs. Wygrał plagiat wygenerowany przez ChatGPT
Urząd ogłosił konkurs. Wygrał plagiat wygenerowany przez ChatGPT
Od miesięcy codziennie wysyłają CV. Tutaj znalezienie pracy to cud
Od miesięcy codziennie wysyłają CV. Tutaj znalezienie pracy to cud
Będzie problem z zakupami przed wigilią. Strajk w dużej sieci
Będzie problem z zakupami przed wigilią. Strajk w dużej sieci
Gałęzie sąsiada "przechodzą" na twoją działkę? Przepisy mówią jasno
Gałęzie sąsiada "przechodzą" na twoją działkę? Przepisy mówią jasno
Nowa moneta 5 zł od czwartku w obiegu. Tylko milion sztuk
Nowa moneta 5 zł od czwartku w obiegu. Tylko milion sztuk
Ma jacht i 15 tys. książek. Oto majątek nowego marszałka Sejmu
Ma jacht i 15 tys. książek. Oto majątek nowego marszałka Sejmu
Rząd chce przyciąć zarobki lekarzy. Oto proponowany limit
Rząd chce przyciąć zarobki lekarzy. Oto proponowany limit
Przebadali pomidory malinowe z dyskontów. Oto tłumaczenie Biedronki
Przebadali pomidory malinowe z dyskontów. Oto tłumaczenie Biedronki
Słynny dom handlowy czeka rozbiórka. Istnieje od ponad 30 lat
Słynny dom handlowy czeka rozbiórka. Istnieje od ponad 30 lat