Łódź/ Prawie 4 mln zł na promocję w świecie łódzkiego sektora kreatywnego

Reklamy w zagranicznej prasie, billboardy przy autostradach oraz udział w międzynarodowych targach - m.in. w ten sposób Łódź zamierza wspierać pod względem promocyjnym lokalnych przedsiębiorców z sektora kreatywnego. Na ten cel przeznaczono prawie 4 mln zł.

15.02.2016 15:35

Według Bartłomieja Wojdaka, dyrektora Biura Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Łodzi, przedstawione w poniedziałek założenia promocyjnego wsparcia usług i produktów sektora kreatywnego to kolejny etap stawiania przez Łódź na ten rodzaj przedsiębiorczości. Inwestowanie w przemysł kreatywny od kilku lat jest jednym z ważniejszych punktów w strategii rozwoju miasta.

Zaznaczył, że w Łodzi w tym sektorze zarejestrowanych jest ok. 500 firm działających w wielu dziedzinach, m.in. branży reklamowej, muzycznej, filmowej, radiowo-telewizyjnej, architektonicznej, modowej, wydawniczej, nowych technologii oraz różnego rodzaju usług. Ponad 60 z nich mieści się w lokalach należących miasta przy ul. Piotrkowskiej i jej okolicach, które udostępniono w szesnastu edycjach konkursu "Lokale dla kreatywnych".

"To przedsiębiorcy, którzy tworzą unikalne rzeczy, dając przy tym miejsca pracy. Dlatego zasługują na większą promocję swoich firm i produktów. Celem naszej akcji jest zwiększenie wiedzy i rozpoznawalności przedsiębiorców z łódzkiego sektora kreatywnego w Polsce i na świecie. Mamy nadzieję, że to przełoży się na ich większe zyski" - powiedział Wojdak.

Adam Pustelnik, dyrektor Biura Obsługi Inwestora i Współpracy z Zagranicą UMŁ dodał, że promocja gospodarcza będzie polegała na kampaniach reklamowych i artykułów sponsorowanych w zagranicznej prasie branżowej (m.in. "Forbes", "Financial Times", "Harvard Business Review") i mediach elektronicznych oraz wielkoformatowych reklamach przy autostradach, drogach ekspresowych i na lotniskach.

"Planujemy też działania bezpośrednie, poprzez udział w różnych wydarzeniach, konferencjach, targach czy wystawach. Chcemy zabrać przedsiębiorców m.in. do Skandynawii, Niemiec i Włoch. Miejsca wyjazdu zależą od nich, bo promocji nie będą planowali urzędnicy, lecz zamierzamy korzystać z pomysłów i wiedzy przedstawicieli firm" - tłumaczył Wojdak.

Na ten cel w ciągu trzech lat zostanie przeznaczonych 3 mln 978 tys. złotych. Pieniądze pozyskano z funduszy Unii Europejskiej.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)