Łódzkie/ Prawie 10 mln zł na promocję gospodarczą regionu
Prawie 10 mln zł na promocję gospodarczą regionu przeznaczy w ciągu najbliższych dwóch lat Urząd Marszałkowski w Łodzi. Finansowany będzie m.in. udział przedsiębiorców z Łódzkiego w zagranicznych targach i misjach gospodarczych oraz szkolenia dla biznesu.
05.04.2016 14:45
"Wykorzystujemy szansę, jaką jest możliwość dofinansowania pieniędzmi unijnymi promocji gospodarczej województwa. Tak naprawdę jest to jednak promocja przedsiębiorstw, które działają w regionie, miejsc, które chcą przyciągać inwestorów oraz wizerunku Łódzkiego - nowoczesnego, aktywnego gospodarczo, rozpoznawanego w świecie" - podkreślił marszałek woj. łódzkiego Witold Stępień na wtorkowej konferencji prasowej.
Na program promocji składają się dwa projekty. Pierwszy dotyczy promocji Łódzkiego poprzez organizację i udział w zagranicznych targach i misjach gospodarczych. Wartość projektu, który będzie realizowany do końca października 2018 roku, to 4,7 mln zł.
Misje gospodarcze mają być połączone z obecnością na targach EXPO REAL Monachium, CeBIT Hannover, EUPIC Chengdu oraz promocją produktów spożywczych z Łódzkiego w Chengdu (Chiny), które jest partnerskim miastem Łodzi. Oferta obejmuje 39 propozycji dotyczących imprez targowych i misji gospodarczych m.in. w Niemczech, Chinach, Francji, Szwajcarii i USA, a także przygotowanie przedsiębiorców do ekspansji na wybrane rynki zagraniczne poprzez szkolenia, warsztaty i spotkania informacyjne.
Drugi projekt - o wartości 4,9 mln zł - to m.in. stworzenie systemu komunikacji i doradztwa dla przedsiębiorców oraz ich udział w Europejskim Forum Gospodarczym, Międzynarodowym Kongresie Biogospodarki, Lodzkie Innovation Days.
W Łódzkiem powstanie system doradztwa i komunikacji dla przedsiębiorców, który tworzyć będą 22 instytucje otoczenia biznesu dostępne na poziomie każdego powiatu. W listopadzie br. w siedmiu powiatach rozpoczną działalność Centra Innowacji Biznesowej, które będą finansowane z UE do września 2018 r. Program zakłada ich dalsze funkcjonowanie - w każdym zatrudniony będzie jeden promotor biznesu.
"Byliby to współpracownicy organizacji przedsiębiorców pokazujący możliwości współpracy międzynarodowej, uczestniczący w przepływie informacji bezpośrednio do firm. Liczymy, że w takim systemie delegowania pracownika uda się przedsiębiorców przekonywać szybciej do wychodzenia na rynki zewnętrzne" - wyjaśnił marszałek.
Zorganizowany zostanie także cykl szkoleń dla przedsiębiorców z regionu, zainteresowanych aspektami prawnymi i organizacyjnymi, które mogą być wykorzystane przy realizacji eksportu i chcących nabyć kompetencji w biznesie międzynarodowym.
Jak zaznaczyła dyrektor Departamentu ds. Przedsiębiorczości Ewa Florczyk, wszystkie działania w ramach projektów były konsultowane z przedsiębiorcami i odpowiadają bezpośrednio na ich potrzeby.