Trwa ładowanie...

Mieli bilety, patrzyli jak samolot odlatuje. Pech turystów w Gdańsku

Węgierski przewoźnik zostawił na lotnisku w Gdańsku 14 osób z wykupionymi biletami na lot - pisze serwis trojmiasto.pl. Przyczyna? Wizz Air sprzedał większą liczbę biletów, niż było miejsc w samolocie. Taka praktyka nazywana jest overbookingiem i jest szeroko stosowana przez linie lotnicze.

Mieli bilety na wakacje, nie polecieli. Bo samolot był pełnyMieli bilety na wakacje, nie polecieli. Bo samolot był pełnyŹródło: Getty Images, fot: NurPhoto, Getty Images
dtcajdk
dtcajdk

Podróż na lotnisko Fiumicino w Rzymie nie wszyscy pasażerowie będą wspominać pozytywnie. Część podróżnych w ogóle bowiem na miejsce docelowe nie dotarło. Serwis trojmiasto.pl pisze, że Wizz Air sprzedał 18 biletów "ponad stan". Jeden z pasażerów spóżnił się jednak na lot, a trzech kolejnych w ogóle nie stawiło się na lotnisku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Skala mnie przerasta". Restauracja już nie istnieje

Ostatecznie przewoźnik zostawił więc na ziemi 14 pasażerów. - Gdy wieczorem przed wylotem odprawiałem się on-line, zauważyłem, że wciąż trwała sprzedaż biletów na ten lot. Co ciekawe, po raz pierwszy w historii moich lotów, system odmówił mi wydrukowania karty pokładowej. Otrzymałem natomiast informację, że mam się po nią zgłosić na lotnisku. Sądzę, że już w tym momencie system wiedział, że biletów sprzedano więcej niż miejsc - opowiadał serwisowi jeden z niedoszłych podróżnych lotu do Rzymu.

dtcajdk

Overbooking - znienawidzona praktyka linii lotniczych

Warto podkreślić, że działanie Wizz Aira było całkowicie legalne. Prawo dopuszcza bowiem sprzedaż zbyt dużej liczby biletów na połączenie lotnicze. Przewoźnicy korzystają z takiej możliwości, wiedząc, że część osób nie stawi się na lotnisku, a na niektórych "fotelach" będzie można zarobić dwukrotnie.

Czasami zdarza się jednak, że do odprawy stawia się praktycznie ta sama liczba pasażerów, jak ta, która kupiła bilety. Regulacje unijne wskazują, że w takich wypadkach linia lotnicza jest zobowiązana do wypłaty zadośćuczynienia, oraz zapewnienia lotu zastępczego w pierwszym możliwym terminie.

Wysokość rekompensaty to 250 euro za loty do 1500 km, 400 euro za połączenie od 1500-3000 km i 600 euro przy trasach przekraczających 3000 km.

Jeśli kolejny lot odbywa się już następnego dnia, klient linii musi mieć zapewnione zakwaterowanie w hotelu oraz talony na jedzenie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
dtcajdk
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dtcajdk

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj