Trwa ładowanie...

Miliarder planuje ślub po raz piąty. Wiadomo, kim jest jego wybranka

Rupert Murdoch, 93-letni magnat medialny, były właściciel m.in. telewizji Fox i dziennika "Wall Street Journal", czy tabloidu "New York Post", planuje ożenić się po raz piąty. Kim będzie jego małżonka? Odpowiadamy.

Rupert Murdoch w zeszłym roku przeszedł na emeryturęRupert Murdoch w zeszłym roku przeszedł na emeryturęŹródło: East News, fot: zz/Dennis Van Tine/STAR MAX/IPx
d220bp7
d220bp7

Magnat medialny w przyszłym tygodniu skończy 93 lata i planuje ponownie się ożenić. Pragnie poślubić niejaką Elenę Żukową, emerytowaną badaczkę urodzoną w Rosji.

Jej były mąż Aleksander Żukow jest miliarderem, inwestorem energetycznym i rosyjskim politykiem. Natomiast córka Dasza była wcześniej żoną rosyjskiego miliardera Romana Abramowicza, właściciela klubu piłkarskiego Premier League Chelsea, który od lat wspiera Władimira Putina - donosi ABC News.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Polak stworzył potęgę - Panattoni to największy deweloper przemysłowy w Europie - Biznes Klasa #21

Rupert Murdoch żeni się po raz piąty

Murdoch był czterokrotnie żonaty i ma sześcioro dzieci z trzema żonami. Mówi się, że jego rodzina była wzorem dla dramatu HBO "Sukcesja". Forbes szacuje majątek rodziny na około 19 miliardów dolarów. W 2022 roku mężczyzna znalazł się na 31. miejscu na liście "Forbesa" najbogatszych ludzi w USA. W 2022 roku ten sam magazyn uznał go za 35. najbardziej wpływową osobę na świecie - donosi serwis.

d220bp7

W 1956 poślubił Patrycję Booker, z którą miał pierwszą córkę. W 1967 doszło jednak do rozwodu, lecz w tym samym roku poślubił urodzoną w Estonii, a pracującą dla jego gazety w Australii Anne Torv, z którą ma trójkę dzieci. Kolejne małżeństwo także nie przetrwało próby6 czasu i w 1999 roku doszło do rozstania. Siedemnaście dni po rozwodzie Murdoch poślubił urodzoną w Chinach Wendi Deng. Z tego związku pochodzi dwójka dzieci magnata. Jednak w 2013 roku Murdoch wniósł pozew o rozwód. Następnie 4 marca 2016 wziął ślub z Jerry Hall, amerykańską aktorką i modelką, z którą także zakończył małżeństwo - podaje Wikipedia.

Jesienią ubiegłego roku Murdoch ustąpił ze stanowiska lidera zarówno spółki-matki Fox News, jak i swoich holdingów medialnych News Corp., a jego syn, Lachlan, zajął jego miejsce w imperium medialnym obejmującym kontynenty i pomagającym kształtować nowoczesną amerykańską politykę. W liście do pracowników Fox i swego medialnego imperium News Corp. Murdoch napisał, że "nadszedł czas" na to, by zaczął grać "inne role". Jego syn oznajmił w oświadczeniu, że ojciec "będzie nadal dawał cenne rady obu firmom".

W 1952 roku Murdoch odziedziczył od ojca gazetę wydawaną w rodzinnej Australii. Przez dziesięciolecia zbudował przedsiębiorstwo informacyjno-rozrywkowe, które stało się dominujące w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, włączając w to historyczne gazety, jak The Times of London i The Wall Street Journal - zaznacza ABC News.

d220bp7

Medialny magnat ma bardzo znaczący wpływ na politykę, jego konserwatywne media popierają konsekwentnie republikanów, miały też wielkie zasługi w promowaniu Donalda Trumpa.

Afera podsłuchowa z Murdochem w roli głównej

Podobną rolę odgrywają w swych krajach brytyjskie i australijskie media Murdocha. Po wybuchu skandalu podsłuchowego w Wielkiej Brytanii, który zatopił tabloid "News of the World", agencja Associated Press napisała, że sprawa ta odsłoniła nie tylko nieetyczne praktyki mediów Murdocha, ale też zwróciła uwagę na potężne wpływy brytyjskiej części jego medialnego giganta na brytyjską politykę.

Jak podkreśla stacja BBC, Murdoch przeszedł na emeryturę w bardzo trudnym roku dla telewizji Fox. W kwietniu2023 roku musiała ona zapłacić 787,5 mln dol. w ramach ugody sądowej i przyznać się do powielania kłamstw na temat rzekomych fałszerstw podczas wyborów, które przegrał Trump. Pozew wytoczył producent maszyn do głosowania Dominion Voting Systems.

Przeciw Fox toczyłała się inna sprawa, również o zniesławienie, w związku z powielaniem kłamstw o sfałszowaniu wyborów, które pogrążyły Trumpa. Wytoczona została przez kolejną firmę specjalizującą się w technologii głosowania, Smartmatic. Żąda ona 2,7 mld dol. odszkodowania. Sprawa wytoczona przez Dominion Voting Systems wywołała duże zainteresowanie mediów w USA.

d220bp7

W wyniku pozwu prawicowa telewizja została zmuszona do ujawnienia wewnętrznych rozmów i e-maili czołowych postaci kanału, w tym Ruperta Murdocha oraz najpopularniejszych publicystów. Z wiadomości wynikało, że zarówno dziennikarze, jak i Murdoch wiedzieli, że spiskowe teorie dotyczące fałszerstw wyborczych, lansowane m.in. przez Rudy'ego Giulianiego, były fałszywe, i drwili z nich. Mimo to pozwalali Giulianiemu i innym na wygłaszanie ich na antenie bez korekty ze strony prowadzących programy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d220bp7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d220bp7