Mniejszy znaczy w Polsce lepszy
Duży sklep nie znaczy duże obroty - przekonuje "Rzeczpospolita". Najlepszą efektywność mierzoną na mkw notują Biedronka i Intermarche.
13.06.2011 | aktual.: 13.06.2011 08:16
4683 euro na 1 mkw. sklepu rocznie - tyle wynosi obrót w sieci dyskontów Biedronka. To największa efektywność na rynku. Za sklepami portugalskiej sieci należącej do Jeronimo Martins jest Intermarche z 4358 euro na mkw. Dopiero na trzecim miejscu jest Auchan, czyli największe sklepy w Polsce. Na każdym metrze tych hipermarketów roczny obrót wynosi 4153 euro. Na kolejnych miejscach są Tesco, Real, Carrefour. Ostatni w badaniu Lidl sprzedaje na każdym mkw za ponad dwa razy mniej niż Biedronka - jedynie za 2197 euro.
Jak przekonują eksperci cytowani przez "Rz", dane dotyczące obrotu na mkw to najważniejsze informacje w branży. Jednocześnie to właśnie dyskontom najbardziej zależy na dużej efektywności - mają niskie marże, więc aby więcej zarobić muszą więcej sprzedać.
Publikowany raport został stworzony przez ITM Polska, właściciela sieci Intermarche i nie ma w nim danych o mniejszych sieciach handlowych. Gazeta przypomina, że gdy parę lat temu powstało podobne zestawienie, to okazało się że najlepszą efektywność miały delikatesy Alma, w czołówce był też Piotr i Paweł.
Wirtualna Polska / Rzeczpospolita