Mondial Assistance podsumowuje sezon turystyczny
Mondial Assistance, firma działająca na rynku assistance i ubezpieczeń turystycznych, zebrała ponad 9 mln PLN składek ze sprzedaży polis dla podróżnych. Największy wzrost wygenerował direct.
22.09.2009 | aktual.: 12.10.2009 14:31
Prognozy były dramatyczne. Z badaniu Urlopy 2009 przeprowadzonego przez Mondial Assistance w lutym br. wynikało, że 38% turystów, którzy w ubiegłym roku wyjechali na zagraniczne wakacje, w tym roku zrezygnuje z urlopu. Co 3. planujący wakacje zamierzał spędzić je w kraju.
_ Aktywizacja turystów nastąpiła pod koniec drugiego kwartału _ - powiedziała Joanna Wójcik, Project Manager w Traveltainment Polska. _ Wzrost zapytań i rezerwacji zaobserwowaliśmy już w maju br. Najwięcej wycieczek wykupiono w lipcu i czerwcu. 94% z nich stanowiły oferty last minute. _
4 z 5 polis turystycznych sprzedanych przez Mondial Assistance zostały rozprowadzone przez touroperatorów. W porównaniu do 2008 r. liczba ubezpieczeń sprzedanych w tym kanale wzrosła o 4%. Zmniejszyła się natomiast o 18% średnia cena polisy.
_ Polacy oszczędzają nie tylko na dobrach luksusowych. Ograniczają także inne wydatki, w tym także te związane z ubezpieczeniem. Wyraźną tendencją w tym roku była rezygnacja z dodatkowych ryzyk. Dzięki temu cena polisy zmalała, ale ograniczeniu uległ też zakres ochrony. Popularność bardziej rozbudowanych wariantów ubezpieczeń spadła o 1/4 w porównaniu do ubiegłego roku _ - powiedział Rober Drozd, kierownik ds. rozwoju rynku w Mondial Assistance.
Najprężniej rozwijającym się kanałem dystrybucji była sprzedaż direct poprzez stronę internetową Elvia.pl. Wygenerowała ona ponad dwukrotny wzrost przypisu składki w stosunku do poprzedniego roku. O blisko 30% zwiększyła się ilość polis turystycznych wykupionych w szczycie sezonu.
_ Rosnąca popularność polis turystycznych w Internecie jest związana z rosnącą popularnością tego kanału dystrybucji. Polacy coraz częściej kupują ubezpieczenia w szybszy i wygodniejszy sposób niż wizyta u agenta ubezpieczeniowego. Mają też coraz większe zaufanie do ubezpieczycieli oferujących swoje produkty w Internecie _ - tłumaczy Robert Drozd.
W porównaniu do ubiegłego roku Centrum Operacyjne Mondial Assistance zanotowało nieznaczny spadek ilości zdarzeń - z 7.183 w czasie ubiegłorocznego szczytu sezonu do 7.028 w 2009 r. Od kilku lat krajem, w którym dochodzi do największej ilość wypadków wśród Polaków są Niemcy. W tym roku w statystykach Mondial Assistance zanotowano także znaczący wzrost próśb o pomoc od turystów przebywających w Bułgarii, Chorwacji i Włoszech. Spadła natomiast ilość interwencji w Egipcie, Grecji i Stanach Zjednoczonych.
Zdecydowana większość telefonów do Centrum Operacyjnego (87%) wiązała się z organizacją wizyty lekarskiej. W co 20. przypadku konieczne było zorganizowanie transportu medycznego.
W 2009 r. Mondial Assistance planuje zebrać 9.031.000 PLN ze sprzedaży ubezpieczeń turystycznych. Największy udział będą miały polisy rozprowadzone przez biura podróży. Plan finansowy na 2010 r. zakłada wzrost przypisu składki o 13% do 10.211.000 PLN ze sprzedaży polis ubezpieczeniowych. Nadal najdynamiczniej będzie rozwijała się sprzedaż direct.